Jump to content
Goran
scul

Lancia Lybra - ugradnja tempomata

Recommended Posts

Evo, u nekoliko reči, da pokažem kako sam za manje od 1000 dinara ugradio tempomat.

Pre svega, potrebno je da imate ovakav džek sakriven ispod volana

tem1.jpg

Ručica koja se originalno kači na taj konektor, (na otpadu su je prodavali za 100EUR) nema u sebi nikakve elektronike i sl, nego je samo kombinacija više prekidača.
Bitno je samo pravilno povezati žice. Evo i šeme:

odpory_CC.jpg

Ili, jednostavnije:

tem3.jpg

Po meni, najbolja lokacija za prekidače jeste deo centralnog tunela iza ručice menjača gde fabrički stoji gumeni deo za držanje novčića... taj deo se lako skida, potrebno je samo pozadi lagano ubaciti šarafciger i podići.

tem4.jpg

I evo kako na kraju sve izgleda:

tem5.jpg

Prekidač "klackalica" vrši funkciju ubrzavanja i usporavanja, iza njega sam namestio taster za RECALL a iza prekidač ON/OFF koji i nije neophodan pošto tempomat može uvek da stoji uključen.


Ako nađete slobodan konektor ispod volana uvek možete nekom žicom da proverite da li tempomat radi: spojite pinove 1 i 3 i onda u vožnji dodirnete žicom sa br. 5, auto bi trebalo da počne da ubrzava. Brzina se resetuje pritiskanjem kvačila ili kočnice, tempomat radi od 30km/h u 2,3,4 i 5. brzini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo kolega svaka cast,jednostavna resenja su uvek najbolja. :clap::clap::respect::respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam otkrio da imam i ja takav džek kod volana, i rešim da probam. Spojim 1 i 3 i u vožnji sve to sa 5 ali mi se ništa ne dešava. Moraću pogledati stanja prekidača na polugama kočnice i kvačila da nije neki slučajno raskačen ili slično. Inače, ideja i izvedba su ti, LybraJTD, extremno proste, kvalitetne i za svaku pohvalu. Svaka čast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel može jedno objašnjenje za nas, koji smo ugalvnom vozili jeftinije automobile: kako zapravo radi tempomat ? Kao ja vozim, i sad, 'oću da aktiviram tempomat. Da li treba da pustim pedalu gasa, i nadalje ubrzavam prekidačima (bez obzira gde su) ili sve vreme držim nogu na gasu, ali svejedno ubrzavam tempomatom ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam vozio tempomat na kolima nego na kamionu ali princip je isti.

Mozes kako god hoces,da drzis nogu konstantno i aktiviras temp. ili da pustis gas pa onda ga aktiviras,samo ce u drugom slucaju krenuti da radi tempomat na malo manjoj brzini nego sto je bila dok si nogom drzao.

U voznji mozes na "+" "-" da ubrzavas\usporavas a mozes i da ubrzavas nogom,cim pustis gas,brzina se vraca na prethodno zadatu.

A gasis ga na rucici ili pritiskanjem na kocnicu\kvacilo.

Valjda nisam nigde pogresio :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još malo da dodam.

Uključiš tempomat, može uvek biti na ON ništa ne smeta!

Kad dostigneš brzinu kojiu želiš da tempomat nadalje održava zadržiš malo + i odmah osetiš kako uhvati tempomat.

Ako želiš da ubrzaš pritisneš + i držiš dok ne dostigne brzinu koju želiš.

Ako hoćeš da usporiš pritisneš - i držiš dok ne dostigne brzinu koju želiš.

Ako je tempomat aktivan (održava brzinu)a ti pritisneš RES onda si tu brzinu memorisao.

Ako prikočiš i nakon toga hoćeš ponovo da se vratiš ne prethodno memorisanu brzinu pritisneš RES i tempomat će se aktivirati i ubrzati do te brzine.

Pritiskom na kvačilo isključuje se tempomat.

Pritiskom na gas isključuje se tempomat.

Ako menjač ispadne iz brzine isključuje se tempomat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad držiš "+", auto će ubrzavati kao da je gas patosiran a usporenje na "-" je ništa drugo nego puštanje gasa, nije baš izrazito al', za neke manje korekcije brzine, sasvim OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja Lybra je 1.9 JTD i ima taj konektor ispod volana. Nabavio sam sa otpada ručicu tempomata od Fiat Stilo. Konektori su različiti pa sam presekao žice i povezao "na divlje", prema uputstvu i probao. Na moje odusevljenje, tempomat RADI bez greške. E sad...

Pitanje:

--------

Lybra ima konektor sa 6 žica, Stilo-va ručica ima 5 žica. Razlika je u žici broj 2 (crna), to bi trebalo da je indikator ON/OFF stanja (LED dioda). Kako da povežem tu žicu da imam vizuelnu potvrdu da je tempomat uključen? Trebalo bi da se pojavi negde na displeju putnog računara signal "Cruise control ON", vidim u "Users manual" da to postoji. Može li to i kako da tu žicu povežem? Ako ne može na računar, mogu li da ubacim dodatnu LED diodu negde pa da se upali kad aktiviram tempomat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krusader

indikator da je aktivan temnpomat se nalazi na samoj originalnoj rucici

Capture.jpg

Oznaceno sa "D"

Edited by bglion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, kod originala je to tako, ali ja sam uspeo da nabavim samo ručicu sa automobila "Fiat Stilo". Kod nje nema tog indikatora. Sad, pošto postoji žica na instalaciji Lybra-a (ta crna žica) pomislio sam da bih mogao da nju iskoristim i da stavim negde LED diodu.ili neku malu sijalicu koja će da se upali kad dobije signal (struju) sa crne žice.

Pitanje je kako da taj signal prosledim kompjuteru pa da mi se umesto ručno stavljane LED diode lepo pojavi na displeju obaveštenje, kako je i napisano u "User manual".

lybra_cruise_on.jpg

Jel zna neko gde treba da prosledim taj signal sa crne žice pa da se pojavi indikacija na velikom displeju? Palo mi je na pamet da iskoristim slobodan kabel ispod haube koji indikuje kad nema dovoljno tečnosti za pranje vetrobrana. Neće pisati na displeju "cruise" nego će se pojaviti onaj znak za prskalicu, ali...trenutno nemam bolje rešenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel zna neko gde treba da prosledim taj signal sa crne žice pa da se pojavi indikacija na velikom displeju? Palo mi je na pamet da iskoristim slobodan kabel ispod haube koji indikuje kad nema dovoljno tečnosti za pranje vetrobrana. Neće pisati na displeju "cruise" nego će se pojaviti onaj znak za prskalicu, ali...trenutno nemam bolje rešenje.

nece moci... koliko znam, to jos uvek nikome nije poslo za rukom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Pa dobro, jel neko zna da li ta crna žica daje struju i pali lampicu na originalnoj ručici tempomata?

Ili prima struju sa ručice pa je negde sprovodi? I to bi bila pomoć, da znam šta da radim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam konkretno video takav tip ručice koji je ovde prikazan pa ne znam odgovor oko toga al što se tiče indikacije da je tempomat aktivan znam sledeće.

Može se staviti ledovka u redu sa ON/OFF prekidačem ali čemu? Ona će da svetli kad je tempomat ON ali on može biti na ON a da ne kontroliše brzinu, meni je uvek na ON.

Može se izvući instalacija iz ECU-a do lampice na tabli i inda bi trebalo da svetli tek kad tempomat preuzme kontrolu. Ovo je dosta komplikovana varijanta jer ako se lampica nije sama upalila onda fale elementi na tabli i kompletni vodovi pa to dosta vremena zahteva da bi se lepo odradilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja Lybra je potpuno opremljena za tempomat, falila je samo ručica. Ispod volana sam pronašao skriveni priključak za tempomat sa 6 žica od kojih je jedna (crna) namenjena indikaciji da li je uključen ili ne. Verujem da zato ne moram ništa da vučem sa ECU-a, jedino što ne znam kako ta žica funkcioniše. Probao sam da je spojim direktno na +12 V ali se ništa ne dešava. Na board kompu se ne pali lampica. Probao sam u toku vožnje kada je tempomat uključen (na 50 km/h) da proverim da li daje neku struju...i ništa. Zato ne znam kako da je povežem, da li daje ili prima struju.

Negde sam pročitao da to može da se poveže i da postoje 2 varijante:

1. Hardverski (nešto se prespoji i "prevare" komp, nije navedeno kako. Više informacija OVDE)

2. Softverski (potreban je program FiatECUScan, koji ima free i non-free verziju)

Inače, meni tempomat radi perfektno. Ručica je iz Fiat Stilo, elektro je 100% kompatibilna, osim te žice za indikaciju koja me zbunjuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko kostra rucica tempomata za Libru, Alfu ili STila? Ako jos neka pasuje naLybru, interesuje me koja je najjeftinija?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Čini mi se nigde. I na otpadu ne može uvek da se nađe. Za Libru je najbolje uzeti ručicu sa Alfe 147, ta odgovara mehanički 100% i namestiš je za 30 minuta ako imaš izvod za struju ispod volana.

Ja nisam našao Alfinu pa sam uzeo sa Stila koja mehanički ne odgovara uopšte, elektro je kompatibilna ali džek za strujni priključak ne odgovara pa moraš i to da prilagodiš. Uspeo sam da je namestim posle 2 dana mudrovanja. Tek kada sam je učvrstio ukapirao sam šta je trebalo da uradim odmah na početku. Ali, neiskustvo, šta ćeš... Da sada to radim ponovo, namestio bih ručicu od Stila tako dobro da bi izgledala bolje i originalnije od originalne ručice :thumbup:

Inače, ručicu sam platio 50 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Alfu i za Libru je valjda moguće kupiti novu samo ručicu ali ne kod nas a za Stila je kao nova išla jedino u kompletu sa ablenderom. Ja sam zvao 30-ak otpada i svuda je cena ista ako je uopšte imaju. Jako se teško i polovna nalazi a nove nema sigurno nigde u srbiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja nakon skidanja plastike oko volana se uverih da imam konektor za tempomat na Lybri. Bio je lepo slepljen u sunđer, tako da ga jedva iskopah. Sada me interesuje koju rucicu tempomata da jurim. Neko kaze alfa 147, neko alfa 156, neko fiat stilo, bio bih zahvalan da me neko uputi koja je najbolja rucica (osim originalne lybrine)u stvari koja odgovara konektoru i koja je najlaksa za montazu tj. kompatibilana sa ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompatibilna je svaka ako prelemiš žice, za montažu ne znam koja sem Librine paše a konektor nije isti kao kod Stila. Znači možda od Alfe samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Namontirana rucica od alfe 147. Posao trajao 3 minuta. Sutra cu da se pozabavim rezanjem obloge ispod volana.

Dakle sve sam sam uradio bez ikakvog predznanja iz mehanike ili elektrike.

LYBRA je cudo :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Namesteno sve i sve funkcionise. Pretpostavio sam da cu imati indikaciju aktivnog tempomata na tabli ali nemam je. Rucica samog tempomata je od alfe 147, tako da nema svetlosnu indikaciju na njoj (premda se na originalnoj lybrinoj nalazi na takvom mestu da se od tela volana i ne vidi), intereseju me da li lybre uopste imaju undikaciju na tabli. Ako postoji onda se u racunaru moze ukljuciti, ispravite me ako gresim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usputne informacije koje bi koristile svima koji namjeravaju da kupuju tempomat rucicu.

Koliko si platio rucicu, gdje je kupljena i da li ih ima jos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lybra nema indikaciju na tabli...

Mada, iskreno, mislim da ti ta indikacija i ne treba. Otkad sam ugradio tempomat, ne pamtim da sam ga ikad iskljucio, jednostavno nema potrebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...