oktopod 387 Posted August 19, 2010 Odavno mi se čuje u kvačilu neki zvuk kad prebacujem iz prve i druge najčešće kao dva pleha tvrda kad sudariš. Kvačilo je bilo dosta tvrdo, a stavio sam bio nov set Valeo. Menjao sam kvačilo opet posle 35.000 km jer je treslo pri kretanju učestalo, kad sam pun putnika svako kretanje. Opet sam stavio Valeo, kvačilo je prilično mekano, velika razlika od prošlog, ali je prošlo hvatalo pri dnu nekih 5.000 km pa onda na pola, a ovo od samog montiranja hvata na pola. Onaj zvuk dva pleha debela se nije izgubio. Posle montaže novog seta, pre samo 3500 km, mi se od starta čuje neko siktanje tj treskanje tu negde iz kvačila, menjača...al niko ne provaljuje šta je...jer se kad mi neko gleda to naravno ne čuje, a meni se dešavalo da sikće čuje se na kilometar I tako slučajno provalim kako da isprovociram zvuk. Stojim u mestu na leru, stisnem kvačilo i kad ga puštam, na pola gde inače hvata kad je u brzini pustim ga malo naglije i onda krene da sikće tj treska. Kad stisnem kvačilo, prestane. Znači simptom kontra od druk lagera totalno koji kad ode sikće dok držiš kvačilo...kao da pomeranje druk lagera nije "elegantno", već ta viljuškica ili šta ga pomera cimata.. Jel to može da bude ta viljuškica šta li već ima što pomera druk lager, ili možda lager osovine menjača ili tako neki trip? Napisao sam esej jer se tripujem da mi to čudo ne ubija korpu u roku od 35.000....sačuvao bih ovaj novi set bar daj bože 50 Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted August 30, 2010 Aktuelno Jel moguće da niko ne zna šta sve ima u kvačilu sem onog što kupiš u setu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted August 30, 2010 (edited) Svaki set kvacila za punta ima neke svoje osobenosti. Ja mislim da je kod tog tvog ono sto se cuje korpa, a moze biti i zamajac. Ja tu nista ne bih dirao, probaj da se naviknes na to. Moj set na primjer od kad je stavljen cuje se jedva kao neko sistanje na leru koje nestaje kad se stisne kvacilo. Taj zvuk naprimjer kod starog kvacila nije bio prisutan. Ali mi sve drugo radi ok i ne sekiram se oko toga, jer znam kad dodje novo kvacilo posle ovoga imacu opet neki treci zvuk i tako redom...Pazi, ruku na srce, ne vozimo neka auto koja su zadnja rijec thnike i kvaliteta, pa samim tim takvi su i zamjenski djelovi koje ubacujemo. Na Alfi sam na primjer imao bas taj zvuk koji ti opisujes, sa dva debela pleha koja kao udaraju (bio novi set stavljen Valeo) i tako sam je vozio 30.000km i prodao i jos se vozi kod novog vlasnika.Zao mi je sto ti ne mogu malo konstruktivnije pomoci. Edited August 30, 2010 by Visconti Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted August 30, 2010 Pazi, kvačilo je menjano nema ni 4 hiljade, zvuk je sve gori i čuje se kao što kažeš u leru, kao neko češanje nečega a vibracija se ne prenosi na volan...nestane kad stisnem kvačilo...Moraću da odem do Ninića pa nek rastura, stvarno me više ne zanima, zamisli da ti svaki put kad staneš iz kvačila se čuje češanje, nekad tako jako da se čuje na desetine metara, mislim stvarno...Navikao bih se ja da nije u pitanju kvačilo, jako bitan deo za crći na putu a i menjao sam ga skoro... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted August 30, 2010 (edited) E ako je tako izrazeno onda neka rasture da vide sta je...moje neko razmisljanje je da je korpa pred raspadom, ili da nije bila dobro stegnuta pri ugradnji ili neki od srafova sto je drze za zamajc ispali (zna se i to desiti, rijetko) Sve se svodi na kvalitet datih djelova koje ugradjuejmo, nekad je kvacilo trajalo 100 000km a danas 30 000 i to je jednostavno tako.. Edited August 30, 2010 by Visconti Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted August 30, 2010 Biće suza vidim ja, pošto su u Niniću uredno bacili račun koji sam im priložio uz novo kvačilo, pošto je radnja AP u Mirijevu blizu Ninića pa ako nešto ne paše.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted August 31, 2010 Bio sam kod Ninića, rekoše mi da je u pitanju možda snop menjača ili menjač nema ulja pošto je masan odozdo...Prvo, meni je menjač masan (kao i nekima ovde primetih) od kad imam auto i nikad nije zafalilo ulja, ali sam ga ipak menjao..Drugo, zašto nije provereno ulje u menjaču kad je menjač skidan zbog zamene kvačilaTreće, ubeđuju me da menjač nema veze sa kvačilom pa sa čime ima, sa viljuškom? Uglavnom, kao ja da vidim da li zvuk nestane kada samo malo pipnem kvačilo ili samo kad stisnem do kraja...zvuk ne nestaje kad malo pipnem...Pitanje, rekoše mi da će da skinu menjač preda mnom pa da vidimo, ne znam samo koja su moja prava tu sve i da oni budu u pravu, pošto se zvuk čuje od TRENUTKA kako sam preuzeo auto sa novim kvačilom, tj šta su oni mogli tu da zeznu prilikom montaže?Da dodam da sam primetio da mi ponekad kad krećem auto zatrese kao da je korpa, a u drugu i treću oće malo da zakrči kad ubacujem ako ne ubacim "na zalet" (ne znam kako da objasnim, ono kad navrneš malo više obrtaja pa uđe sam u sledeću, maltene bez kvačila) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted August 31, 2010 (edited) Pitas sta su mogli da zeznu prilikom montaze i da izazovu takav zvuk? Najvjerovatnije, ako su ista zeznuli je da su opteretili lezaj one ulazne osovine mjenjaca , znas ono kad nije lijepo nacentrirana lamela pa nece odmah da upadne osovinica kad se vraca mjenjac i onda mrdni lijevo desno gore dolje, pa malo vecu silu upotrebis i lezaj tu dosta propati. zato dobro treba paziti da se nacentrira lamela sa rupom u zamajcu inace zna da bude problema prilikom montaze. ovo je neko moje razmisljanje koje i ne mora biti tacno. Opet , moze da bude i da je u pitanju cista koincidencija, tj. da je mjenjac bas bio spreman da ode taman kad si mjenjao kvacilo, tako da mozda i nije do servisera nista.P.S. U vezi tvog pitanja zasto nije provjeren nivo ulja kd je skidan mjenjac - on se mora isprazniti od ulja kad se skida da se stavi novo kvacilo, i ulje se nazad mora dosuti kad se mjenjac vrati na vozilo...Ne zelim da pomislim da su na to zaboravili jer se to granici sa nemogucim, ipak su to ljudi koji zive od tog posla a ne amateri Edited August 31, 2010 by Visconti Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted August 31, 2010 pa taj fazon, videćemo šta će reći, možda i nisu oni krivi, priznaću greh nego sam se iznervirao treći put za redom kad menjam nešto u tom servisu koji sam opisao u temi o iskustvima sa servisima pa vučem na tu stranu "oni zeznuli" ako me razumeš Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted August 31, 2010 Rijesice se to sve, samo ziva glava a ostalo se lako rijesi...napisi molim te dalji razvoj situacije iskreno me zanima sta se desilo sa mjenjacem 99% lezaj ulazne osovine je krivac, ali to ce se vidjeti odmah kad otvore ako ima ulja na korpi i lameli - to je to . Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted August 31, 2010 mislim da sam na to mislio pod ovim al ne umem da objasnim nekad ili možda lager osovine menjača ili tako neki trip? Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted October 26, 2010 E ovako, bio sam kod Gorana...Zamenili smo viljuske snopa menjaca (mislim da se tako zove tacno), to je jedna osovina sa dve viljuske na kojima leze zupcanici. Meni je ceo taj sklop imao luft na osovini po kojoj klizi i to prilican.Medjutim, kao sto rekoh, to nije resilo problem, Goran kaze da se oseca luft kad se osovina menjaca ubaci u kvacilo. Posto kvacilo nije otvarao, ne moze da zna sta je. Ostaje da preksutra ujurim Ninicevce pa nek vide sta ce, ja ne izlazim iz servisa dok ne uzmu da rade, ne odvajam se od auta dok rade i ne dajem im ni dinara vise! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan 1201 0 Posted February 26, 2011 Pozdrav svima! Imam Fiat Punto 1.1 (98.god.). Pre neki dan počeo je da se javlja zvuk čim pritisnem kvačilo (nalik na cvrčanje). Da li je u pitanju druk ležaj (ako jeste, da li se može promeniti bez uzimanja seta kvačila)? Napominjem da se zvuk čuje i u mirovanju i u kretnji (prilikom prebacivanja brzine). Hvala svima unapred! Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted February 26, 2011 Najverovatnije druk lezaj. Pozeljno je zameniti ceo set. Quote Share this post Link to post Share on other sites
yuguar 2 Posted February 26, 2011 kad upalis auto uvati pedalu kvacila rukom i podigni ka sebi...ako prestane ili menja zvuk onda je druk lezaj...ako ne mozda i sa menjacem nesto nije u redu Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan 1201 0 Posted February 27, 2011 Hvala na savetu, ali zvuk nalik na cvrčanje se čuje samo kad pritisnem kvačilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
muki79 0 Posted June 17, 2011 Pozdrav!!Imam punta 1.2,8v,2000.i cuje se zveketanje pri otpustanju kvacila,negde na pola,inace kvacilo je meko,auto dobro vuce i ponekad ostane pedala u donjem polozaju pa je moram vratiti nogom, izrazenije kad se auto ugreje.ponekad se cuje neki zvuk na leru i kad samo naslonim nogu na papucicu kvacila,prestane.POMOC!unapred hvala na odgovorima Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9697 Posted June 17, 2011 Kada pedala kvačila ostane na patosu, onda treba prvo videti cilindar kvačila...tj. zameniti ga. Znaće majstor čim mu opišeš koji problem imaš...nije to ništa specifično. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted June 18, 2011 (edited) Pozdrav!!Imam punta 1.2,8v,2000.i cuje se zveketanje pri otpustanju kvacila,negde na pola,inace kvacilo je meko,auto dobro vuce i ponekad ostane pedala u donjem polozaju pa je moram vratiti nogom, izrazenije kad se auto ugreje.ponekad se cuje neki zvuk na leru i kad samo naslonim nogu na papucicu kvacila,prestane.POMOC!unapred hvala na odgovorimaEvo moje iskustvo sa g2. Problem je privremeno moguće rešiti podizanjem kvačila jer će vremenom sve niže i niže hvatati. Kako sam predugo čekao, uništio sam druk ležaj, iskrivo šipku, korpu, lamelu... Po menjanju svega nabrojanog više nikad nije bilo kao pre. Da li se i zamajac po***ao. Nemam pojma... Da, onda sam i deklo menjao.Prijateljski savet: kod majstora što pre. Edited June 18, 2011 by JLZ Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted November 22, 2011 Evo kvačilo je danas crklo...Parkirao sam se u rikverc, kad sam stisao kvačilo da ubacim u rikverc, čulo se cangggg nešto puče kao struna na gitari. Ugasih auto, ostavivši ga u rikvercu.Kad sam hteo da krenem, stisnem kvačilo, opet canggg, izbacim iz brzine, upalim auto.Da krenem, stisnem kvačilo, neće ni u jednu brzinu. Pedala radi ali se oseća malo tvrdo. Ugasim auto, oće u brzinu. Krenem da verglam u brzini sa stisnutim kvačilom, auto kreće, tj ne razdvaja.Ostavih auto gde jeste. Prešao sam samo 25.000 km, čuvena moja boljka, 25-30.000 zamena, auto je ostao kod firme, sutra šlep služba u servis, ako Ninićevci kažu da je puno za garanciju, teram kod Gorana. Njima više ne dam auto ni za šta. Ako prihvate garanciju, ne odvajam se od auta dok rade! Quote Share this post Link to post Share on other sites
tiberius 0 Posted November 24, 2011 (edited) Auto na leru sa pustenim kvacilom vibrira toliko da mi se cuja komandna tabla a kada se pritisne kvacilo vibracije nestaju. mislim da sam procitao da je to do nekog lezaja na menjacu. da li se on menja zamenom seta kvacila ili je to dodatan posao? Edited November 24, 2011 by neshaoct prebačen post Quote Share this post Link to post Share on other sites
canibal86 4 Posted November 24, 2011 (edited) To bi trebo da je druk lezaj,to ti je sastavni deo seta kvacila druk lezaj korpa lamela to sve ide u kompletu kad menjas ceo set,a mislim da je moguce kupiti i zasebno.Al ako to sve skidas ne isplati se menjati samo to pa posle nekog vremena imati problema sa nekim od druge dve komponente tako da menjaj ceo set i gledaj da je obavezno Valeo sve ostalo je jako lose sem naravno Luc Edited November 24, 2011 by Alexandar86 Quote Share this post Link to post Share on other sites
klepesina 0 Posted November 24, 2011 trebao bi cut sistanje il neko zujanje kad ode druk lezaj pri pritisku na papucicu kvacila ovako sumnjam da je pogledaj sve nosace motora prije neg razvalis mjenjac Quote Share this post Link to post Share on other sites
tiberius 0 Posted November 25, 2011 (edited) nosaci su zamenjeni nedavno, znaci nije do toga. auto je 2001, godiste, kupljen polovan iz uvoza, sa navodnih 120000km, u cetiri godine koliko ga imam napravio sam 40000km, ne znam da li je prethodni vlasnik menjao set kvacila, verovatno nije. auto ne trza pri kretanju i na malom gasu. kvacilo ne proklizava ili nisam primetio. kada polako pustam gas sa povucenom rucnom krene da se spusta zadnji deo i da se gusi motor. meni sve deluje ispravno. jedino sada kada je malo zahladilo malo teze ulazi u prvu, dok se ne ugreje. Edited November 25, 2011 by tiberius Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted November 25, 2011 Kad je druk lager zreo za zamenu, cuje se sistanje ili neki slican zvuk. Meni to vise deluje kao nosac motora. To sto je skoro menjan nista ne znaci, posto su uglavnom jako loseg kvaliteta. Quote Share this post Link to post Share on other sites