oktopod 387 Posted October 31, 2010 Primer je punto mk2, slično je na ostalim autima.Da bi pristupili klapni gasa potrebno je da skinete crevo za vazduh koje na nju nailazi. Skini i od iber laufa radi komocije i da ga ne iscimaš...Klapnu treba blago da otvorite, kod Punta se otvara na taj način da gornja polovina ide na unutra a donja na spolja, u drugom smeru ne može Naprskati neku tečnost tipa čistač za karburatore (carb cleaner), možda wd40, ja sam prskao contact cleanerom. Ostaviš malo da iscuri, sreća ceo sklop je nagnut ka crevu pa sve lepo curi napolje.Gurneš prstom krpu pa lepo očistiš što više samu ivicu klapne okolo.Ovako izgleda čist malo ima gore levo garavo još..I onda dobiješ ovo...pravilno opadanje obrtaja, miran rad na leru, ne štuca, ne mrda gas...Pogledaj kako padne tačno na 900 i stane. U vožnji npr te čeka da promeniš brzinu, padne na npr 2 ljade ako si na 3 izbacio na ler, tu stane malko, pa padne dalje lagaaaano...(čuje mi se pas kako luduje u pozadini)http://www.youtube.com/watch?v=wyzD-rdhKh8Ako ovim ne rešiš problem, najbolje ceo sklop da se skine i očisti i motor, ja nisam imao alat, treba nešto kao šestougaona gedora da se odvije, na 4 šrafa se drži ceo sklop, na nekom nosaču na kom je i komp tj ECU odmah iznad...Evo kako radi bez filtera za vazduh, ja sam mislio od KN mi se čuje tako, kad ono i ovako se čuje rezak dubok zvuk, ovaj mikrofon na mobu je smehoteka pa se ceo motor čuje kao kosilica za travu, ne obraćati pažnju p.s. malo ga i ja cimam naglim dodavanjem pa oduzimanjem gasa iz lera, znaš ono samo tapneš pedalu odjednom...http://www.youtube.com/watch?v=5DEoGAMdcLAA evo sa filterom...http://www.youtube.com/watch?v=hvdhb9NNsJg Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted November 4, 2010 Jel zna neko kako se čisti taj step motor, u mom slučaju se izgleda ne zove step jer je u jednom sa sve klapnom, kako to izgleda, šta se tu u stvari čisti i da li ultrazvukom ili hemijom Zanima me jer opet imam problem da mi u vožnji kad izbacim na ler padnu obrtaji ispod 900 i zabrunda motor, još nije kritično pa da se gasi, prošli put sam u servisu rešio čišćenjem klapne i motora, sad bih to da uradim sam jer je izgleda to nešto što mora da se radi 2-3 puta godišnje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dejo_Joe 0 Posted November 4, 2010 Ja sam skinuo ceo taj deo,i ocistio...bilo dobro 2.000 km i evo sinoc se ugasio ponovo padaju,doduse ne kao pre,da padnu na 500 sad padnu na 800,700 ali nekad se i ugasi kad padne na 500...izgleda da cu ponovo skidati.Inace prvi put to radim i uopste nije tesko.cak je i zabavno Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted November 4, 2010 E pa isti je fazon kod mene, isto se dešava, ajde opali koju sliku kad to budeš radio, skidanje je izgleda boza, u servisu odvili samo ta 4 šrafa, otkačili senzor ili šta je već i skinuto...ne znam dal ima nešto komplikovano posle da se rastavlja...pa slikaj ti to Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest maliomladinac Posted November 4, 2010 Danas skupih volje, skinuo celu klapnu sa sve motorcicem i mehanizmom. Crno, masno... Znamo svi vec kako... Uzeo sgrasso, naprskao i ocistio. Kao novo Laksi je start, ne stuca pri promeni brzine i eto tako. 20min posla da se sve skine i vrati(kuciste filtera, stipaljkice koje drze crevca , srafove...) Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted November 22, 2010 Jel može taj ceo sklop da se očisti na fazon upalim auto, držim gas na 2,3 ljade obrtaja da se klapna otvori i sundžuknem karbon cleaner? Da li on zapadne tamo iza tuda svuda i ne moram da rasturam ništa? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest maliomladinac Posted November 22, 2010 Ne bih znao... Nikad nisam voleo te clinere koji se prskaju dok radi motor, nekako mi neprirodno... Lepse mi je da skinem sve to i lagano ocistim do sjaja i to je to... Quote Share this post Link to post Share on other sites
coanew 0 Posted November 22, 2010 a sta da cistim kad otvorim ima par zupcanika i to je to jel mogu neke slike da vidim, ne bih bas da zeznem nesto Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted November 22, 2010 taj fazon, daj ljudi pričajte da zaokružimo i zatvorimo temu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bki 2 Posted November 27, 2010 Dajte bre i neke slike kako izgleda to kad se skine.Zaintrigiralo me to sto vam padali obrtaji pre i na 500, a sad je sve ok, posto imam slican problem ponekad :/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted November 27, 2010 Tebi to nece da pomogne. Nije isti sistem na Unu i ostalim novijim Fiatima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
maky985 0 Posted December 4, 2010 pozzz svima...ja sam danas na mom punticu cistio leptir gasa,skinuo sam ga sa kola i sa benzinom dobro ocistio ali mi nije jasno kako se skida taj step motor ili kako se vec zove.malo mi bolje radi ali i dalje ima neke oscilacije na leru,a sto se tice starta je mnogo bolji i agresivniji nego pre...kaze kolega da se kod mene taj motoric ne moze skidati,radi se o puntu 1.2 sa 8v.da li je to istina ili ovaj lupeta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted December 4, 2010 Ja se nadam da će par ljudi koji spominjaše po temi i forumu da su sami čistili da se konačno oglase i objasne nam Majstor Goran mi je rekao da kod mene nema step motora bukvalno, već je taj motor u sklopu klapne gasa, znači u tom smislu se on ne skida, skida se ceo sklop, možda su na to mislili ti što ti rekoše... Quote Share this post Link to post Share on other sites
coanew 0 Posted December 7, 2010 evo u ovoj temi lik lepo uslikao svehttp://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40221 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milanese 0 Posted January 10, 2011 Pozdrav svima.Da li neko moze da detaljnije prikaze(SLIKOM) izgled step-motora i detaljnije objasni(opet SLIKOM) postupak ciscenja?Imam problem kod svog Punta(ugradjen Zavoli plin)-kada je hladan,upalim na benzin,posle nekog vremena prebaci na 2000rpm na plin,obrtaji odmah padaju i auto se gasi...Na onim velikim minusima mislio sam da je velika hladnoca u pitanju,treba da se zagreje i sl.,ali se to desava i ovih dana kada nije previse hladno.Pretpostavljam da je uzrok step motor.Negde sam citao i o postavljanju podmetaca od klingerita koji podize benzinsku diznu-to takodje resava problem?!Unapred hvala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted January 10, 2011 Step motor ti je zajedničko i za plin i za benzin, gasio bi ti se i na benzinu, moje skromno mišljenje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3667 Posted January 10, 2011 Apsolutno ... Nesto nije u redu sa gasnim uredjajem . Dovod gasa i slicno posto na benz. radi normalno, koliko sam shvatio! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milanese 0 Posted January 10, 2011 Na benzin radi normalno,to nisam napomenuo.Evo danas sam isprobao,prvo vozio auto na benzin da ga zagrejem...Prebacio sam na plin,obrtaji odmah padaju i auto se gasi...Upalio sam ponovo,prebacio na plin,drzao malo gas da se ne ugasi,zatim pustio.Obrtaji su pali,auto se ne gasi,ali neravnomerno radi na manje obrtaja od benzina.Napomena: filter za vazduh i plin zamenjeni pre manje od mesec dana!S'obzirom da na benzin radi normalno,mozda i nije step motor?!Ne znam sta moze da bude problem?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
coanew 0 Posted January 10, 2011 Video si na pocetku teme kako se cisti leptir i on je uglavnom problem dakle kupis cleaner koji vec neko preporucuje spricas po upustvu i resis problem. A ako i to ne pomogne pomeris rukom klapnu i lagano krpicom izbrises prsten koji se napravi uglavnom od masnoce iz iber-laufa i prljavstine Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted January 11, 2011 (edited) Evo kako se čisti iberlauf četka za wc Olabaviš ili odcakneš šelnice koje su na iberlauf crevu, onu koja ide ka velikom crevu za vazduh, i onu na motoru. Pre nego uopšte i skidaš crevo, razmisli u kakvom je stanju, meni je jedva primetno bilo puklo sa nevidljive strane creva, hteo sam i to da saniram i usput video da se crevo baš dosta pojelo i zinula je rupa...novo crevo je nekad bilo oko 650 dinara, sada je 2500 original u AP sport.Crevo ima 3 kraja koja skidaš, 2 su na šelne, treće je manje crevo koje se samo svuče sa ovog plastičnog...Probaj malo duni kroz to tanko parče da nije zapušeno jer je usko...Ja sam crevo sanirao izolirkom, pošto cena od 2500 dinara povlači pitanje kupovine 2 pečurkice za te pare i da njih montiram na iber Kad skineš crevo, isčupaš ili lagano odvrneš i izvučeš cevku u kojoj je četka. Zatim četku izguraš nečim tipa šrafciger, ne guraj četku nego njenu osovinicu takoreći. Kad vraćaš četku, vratićeš je na drugu rupu ali isto tako okrenutu, razmisli prema izgledu četku kuda je lakše da izađe (kroz manju rupu).Očisti četku sa wd40 i krpom kao i stubić i vrati sve kako je bilo. Kada vraćaš, obrati pažnju da kraj creva koji nailazi na cevčicu ima zasečeno mesto kao polukrug, to se gađa sa malom izbočinom na cevčici pa je tako okreni.Pitanje za iskusnije, koliko vam ovo što se vidi kroz rupu deluje loše, vidim kao neke naslage, ali pre bih rekao da je odozgo metal neravno obrađen, pa na njemu ulje, ništa alarmantno po meni... Edited January 11, 2011 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
jradujko 0 Posted January 11, 2011 Pozdrav. Imam problem na bravu 1.6 16v sa lerom. dok je hladan radi ok odprilike na 900-1000 obrtaja,ali cim podigne temperaturu pocne da varira do 2000 i nazad. Prvo je na vakuumu vukao fals vazduh koji je to prouzrokovao ali sam to sanirao i neko vreme je radio dobro ali u zadnjih mesec dana se problem ponavlja i ja polude. :wallbash: MOLIM ZA NEKI PRIJATELJSKI SAVET BIO BIH ZAHVALAN. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3667 Posted January 11, 2011 Prebacio sam na plin,obrtaji odmah padaju i auto se gasi...Napomena: filter za vazduh i plin zamenjeni pre manje od mesec dana!S'obzirom da na benzin radi normalno,mozda i nije step motor?!Ne znam sta moze da bude problem?! To sto je skoro zamenjen filter GAS-a nista ne znaci ! Dovod GAS-a je verovatno narusen . Proveri ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
dingokg 1 Posted January 12, 2011 @lusterAuto kad je hladan br. ortaja treba da je 1100 na leru (tako je kod mene na stilu 1.2) ne sme da varira nista, kad se zagreje pada na 900, ako se upale neki jaci potrosaci povecava se br obrtaja, i do 1100 na leru,Prvo proveri leptir u kakvom je stanju ako je cist i lepo zatvara upali auto i posmatraj ga, ne sme da se pomera na leru, ako se pomera moguce je da ti ne valjaju lamda sonde, ja bih ti preporucio dijagnostiku pre bilo kakve intervencije (mozes da ocistis leptir, ako ne resi problem dijagnostika). mogu da budu i prljave brizgaljke, javi sta si uradio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted January 12, 2011 @milanesenajbolje bi bilo da otvoriš novu temu u odeljku auto gas, tako ćeš najbrže i najkvalitetnije rešiti problem a ova tema neće otići dođavola @lustermislim da ne bi bilo loše da očistiš step motor, mada on ne mora biti problem, on kad zeza a može da se reši čišćenjem, obično ne može da drži obrtaje na 900 kad padaju, a ako luduje a zbog njega je onda mora da se menja, a nije baš jeftin, oko 100 eur se vrti cena...jedino što nikako neko da uradi to sam na puntu i okači ovde, imaš kako je na Stilu, slično je i na puntu, ja bih skinuo svoj ali ne znam koja alatka mi treba, ovih dana... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted January 12, 2011 (edited) Primetio sam sad da mi je ova cevčica metalna u kojoj je četka nekako labava, može da se lagano izvuče iz motora par milimetara, pa tu stane...sigurno je nisam deformisao kad sam je skidao, tada je išlo teško i morao sam da "odvijam" kleštima...jel zna neko koja je fora? Okolo sam obrisao krpom još juče, nema tragova duvanja para i ulja na tom mestu...Kad razmislim, nisam morao ni da je čupam možda, može se uz malo truda izvući četka iz te cevke bez da se ona čupa iz motora, samo ne znam pri vraćanju četke da se ne zezne jer mi malo nema smisla da je guram u kontra smeru kad je vraćam, će se pokrivi.. Edited January 12, 2011 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites