Jump to content
Goran
nsgaghy

Stilo 1.9 JTD - jako trese pri ubrzavanju

Recommended Posts

Ljudi, molim za pomoć oko sličnog problema:

od pre nekoliko dana osećam vibracije pri jakom ubrzanju i to isključivo u četvrtoj i petoj brzini i samo u slučajevima kada ga zalepim za patos (kada ga vozim laganije ne oseća se ništa). U prva tri stepena se ne oseća ništa bez obzira kako ga vozim. Pre mesec dana sam menjao ležaj na desnoj poluosovini i ležaje točka na levoj strani (i prednji i zadnji) i otprilike od tada počinju problemi (ili sam ja to tada primetio). Prošle nedelje sam zamenio i cilindar pedale kvačila.

Sumnjam na krst ili na zamajac, pa bih voleo da čujem još nečije mišljenje pre nego što majstoru ulepšam dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je i meni isto pocelo, a nadalje ce ti se samo pogorsavati, tj tresenje ce se pojacavati i bice cesce....

Moja preporuka je da odes da prekontrolises krstake i solje poluosovina, i da usput napunos solje sa mascu, pa da vidis sta ce se desiti.

To ne bi trebalo da bude skuplje od 500-1000 dinara, a meni je resilo problem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima. Meni ne trese pri ubrzavanju, vec kao da mi povuce malo u desnu stranu pri ubrzavanju, narocito u drugoj brzin i na uzbrdici. Imam osecaj kao da se desni deo malo propimje pri ubrzavanju. A kada krenem u prvoj naglo, hoce desni da prokliza i skakuce, narocito na mokrom asfaltu. Pitanje, sta moze da bude? Imam malo lufta u letvi, mozda je to? Viljuske zamenjene. Svaki savet je dobrodasao. Pozdrav!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je normalno kod automobila sa prednjom vučom.

Dakle...kada daš gas, volan će otići u desno ukoliko ga ne držiš. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto bas u desno? question.gif

Ja to nikad nisam primetio, kako god ubrzavao, i koliko god naglo kretao, volan se ne pomeri vise od par mm , i nikako to nije stalno u desnu stranu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta pojava se zove:

http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_steering

Što je jači motor, sa većim obrtnim momentom i vučom napred, ova pojava će biti izraženija. To se ne primeti dok držiš ruke na volanu, jer to ispravljamo automatski...i ne primetimo da smo korigovali. Ali pusti volan, daj gas i ode auto u jednu stranu. Ne mora uvek biti u desno...

Šta misliš, o čemu baš ovde priča Jeremy u poslednjoj epizodi Top Gear-a kod Ford Focusa RS sa oko 350 KS:

top_gear.jpg

Epizodu možeš pogledati ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=45603

Ovaj deo je negde ~ 27. minuta

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisam ni rekao da ce sigurno drzati pravac ako naglo ubrzavas, a koliko ce skrenuti i na koju stranu, to zavisi i od stanja automobila, i od nagiba i stanja puta....

Ako njemu auto stalno krene na desnu stranu, tu sigurno nesto nije u redu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Ako njemu auto stalno krene na desnu stranu, tu sigurno nesto nije u redu....

Sve je u redu. :thumbup:

To mora kod davanja gasa na automobilim sa prednjom vučom. Još je izraženije kod onih automobila koji imaju turbo motor koji maksimum obrtnog momenta daje na malom broju obrtaja.

Nema veze sa starošću automobila. Nov će da vuče kada mu lupiš po gasu.

A, to se dešava zbog pre svega nejednakih dužina poluosovina, motor se cimne kada daš gas i taj efekat se prenese na nejednak ugao poluosovina, zatim zato što se ne prenosi bukvalno jednaka snaga na oba točka već uvek jedan ima više snage i onda vuče na tu stranu, zbog dozvoljenih tolerancija u odstupanjima na trapu, itd...

Ukratko, zbog tehničkih karakteristika prednjeg pogona, ova pojava je normalna i ne predstavlja kvar. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E kad je tako, onda kod mene nesto nije u redu kad moj Stilo ne povuce stalno u desnu stranu... thumbsup.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima i misljenjima, ali mi tek sada nije nista jasno. Tesko da sme da vuce na desno, jedino na nizbrdici, kada je teret na prednjem trapu nema tog problema. Za svaki slucaj odoh do majstora, trebalo bi i letvu da sredim ili da kupim novu. Ima li ko iskustva sa novom, ali da nije iz Delte? Mislim na one jeftinije, nemam bas para za originalnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E kad je tako, onda kod mene nesto nije u redu kad moj Stilo ne povuce stalno u desnu stranu...

Ne mora u desno...može i u levo. :thumbup: I, moraš da daš gas...do poda.

-----------------------------

Ljudi...nije teško kliknuti na link koji sam gore dao...prebaciti na 27. minut i gledati narednih 60 sekundi. Lepo ćete videti da se to događa kod automobila sa prednjom vučom. Imate i u onom članku objašnjeno zašto dolazi do te pojave.

Nemojte onda uzalud davati pare majstorima za ništa, nemojte da budete ovce za šišanje. :thumbup:

Naravno, ako hoćete da vam uzmu pare za ništa, samo napred...ali nemojte da bude da vam nije rečeno više puta.

Tvrdoglavost se plaća... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa Neso, ja i ti nikako da se razumemo.... rofl.gif

Covek je rekao da mu auto svaki put povuce na desnu stranu, i samo na to sam mislio da je problem, jer bi nekad trebalo da ode desno, a nekad levo u zavisnosti od mnogo stvari... rambo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako cu morati letvu da sredim i da centriram trap, pa cemo onda videti kako ce se ponasati. Neshaoct lepo rece, ali nisam mogao ni reglazu da odradim zbog lufta u letvi. Javicu svakako rezultate kada odradim sve ovo. Hvala ljudi na savetima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Covek je rekao da mu auto svaki put povuce na desnu stranu...

Ako vuče u desnu, uvek će vući u desno.

Kod manjeg broja automobila se poklopi tako da vuče u levo i onda će uvek vući u levo.

Dakle, nema šaranja, već kako mu je po rođenju :D (po proizvodnji), tako će vući kasnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mora kod davanja gasa na automobilim sa prednjom vučom. Još je izraženije kod onih automobila koji imaju turbo motor koji maksimum obrtnog momenta daje na malom broju obrtaja.

Nema veze sa starošću automobila. Nov će da vuče kada mu lupiš po gasu.

A, to se dešava zbog pre svega nejednakih dužina poluosovina, motor se cimne kada daš gas i taj efekat se prenese na nejednak ugao poluosovina, zatim zato što se ne prenosi bukvalno jednaka snaga na oba točka već uvek jedan ima više snage i onda vuče na tu stranu, zbog dozvoljenih tolerancija u odstupanjima na trapu, itd...

Ukratko, zbog tehničkih karakteristika prednjeg pogona, ova pojava je normalna i ne predstavlja kvar. :thumbup:

Nešo, nisi u pravu! Pođimo od pretpostavke da je trap u redu. Nijedno vozilo ne sme da vuče u stranu pod normalnim uslovima korišćenja. U suprotnom, smatra se tehnički neispravnim.

1. Kažeš da se to dešava zbog nejednakih dužina poluosovina?! Pa nisu poluosovine toliko različitih težina pa da to toliko može uticati na vučnu silu, odnosno prenosni moment iz diferencijala na točak?! Razlika poluosovina je 2-3 kg, a ne 200-300 kg. Za motor je to neznatno i nedovoljno da bi jednu stranu vukao slabije. Kao dokaz, pusti volan pri bilo kojoj većoj brzini i isti mora ostati prav.

2. u normalnim uslovima rada, diferencijal bukvalno mora preneti istu snagu na oba točka (na pravcu), u suprotnom dolazi do neujednačenosti obrtanja točkova, a time i do PROKLIZAVANJA. Složićeš se da se na taj način narušava bezbednost, odnosno stabilnost vozila

3. složiću se da trap ima svoje dozvoljene tolerancije u odstupanjima. Dobro pogledaj reč DOZVOLJENO ODSTUPANJE. Takvo odstupanje nije dovoljno da bi vozilo više vuklo u jednu stranu, što će reći da problem treba tražiti na drugom mestu (kao npr - pritisak gume na jednom točku ispod dozvoljenog, kočione čeljusti blokiraju, ležajevi točkova, nagib puta...)

4. i na kraju da kazem da nijedan polovan, pa ni nov auto NE SME VUĆI U STRANU!. To je tehnički neispravno vozilo. Toliko vozila sam promenio i znam da je tako. Jako malo problema tog tipa sam imao, ali rešenja su bila na gore navedenim mestima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nijedno vozilo ne sme da vuče u stranu pod normalnim uslovima korišćenja. U suprotnom, smatra se tehnički neispravnim...

4. i na kraju da kazem da nijedan polovan, pa ni nov auto NE SME VUĆI U STRANU!. To je tehnički neispravno vozilo. Toliko vozila sam promenio i znam da je tako.

Ljudi...a, što je teško čitati ono što piše. :D

Auto NEĆE vući u stranu ako pustiš volan. Ne priča se o tome.

Počeće da vuče kada daš gas.

Dakle, ovde se priča o pojavi karakterističnoj za automobile sa prednjom vučom pri davanju gasa...muški. Naročito je izraženo kod automobila koji imaju turbo motore čija je osobina da daju mnogo obrtnog momenta na manjem broju obrtaja.

Čitajte članak na wikipediji.

Možete za minut pronaći gomilu drugih izvora specijalizovanih za automobilizam gde se priča o istoj stvari:

http://cars.about.com/od/glossary/g/torquesteer.htm

Definition: The tendancy of high-power front-wheel-drive cars to pull to one side under hard acceleration. Torque steer is generally not an issue for rear- and all-wheel-drive vehicles.

http://ask.cars.com/2010/06/do-turbochargers-tend-to-make-vehicles-pull-to-one-side-or-the-other-.html

- Do turbochargers tend to make vehicles pull to one side or the other?

Torque steer is more common on high-horsepower front-wheel-drive cars. One glaring example is the Mazdaspeed3, which will tug the steering wheel left or right if you don’t have a firm grip. Torque steer can also pop up on all-wheel-drive cars that bias power to the front wheels, though some automakers quell torque steer with all-wheel drive.

Uostalom, evo:

http://lmgtfy.com/?q=torque+steering

-----------------------------------

Pogledajte klip koji sam ranije pomenuo i vidite kako to izgleda u ekstremnom slučaju, odnosno kada na prednjim točkovima imate preko 300 KS kod onog Focusa sa testa.

I još jednom, ne priča se da će auto vući u jednu stranu čim pustiš volan.

Priča se da će auto imati tendenciju da ide u jednu stranu kada pustiš volan i lupiš po gasu. Dakle, oba uslova...kumulativno.

Što više konjskih snaga i obrtnog momenta imaš, to će pojava biti izraženija. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li je 120KS i 280Nm dovoljno? Upravo jutros probao sa muskim gasom i pustenim volanom. Auto ide pravo ko strela. Čak šta više, cepa asfalt i u 2. i u 3. brzini! Probao nizbrdo i uzbrdo. Gume 7-8mm, zimske, prednji pogon.

Neso nemoj da se ljutis, ali to o čemu ti pričas su objašnjenja za pojave koje se mogu desiti na vozilu, ali ne i pravila koja obavezno važe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasvim je dovoljno jer moj 1.6 koji ima 150 Nm i 103 KS vuče u desno čim obrtaljka pređe 3.500 obrtaja, tj. čim uđe u zonu broja obrtaja gde daje maksimalni obrtni momenat i ide ka maksimalnoj snazi.

Nije stvar u proklizavanju pa samim tim nema veze sa tim da li cepa asfalt ili ne.

Uostalom, ima okupljanja, biće ih na otvorenom čim malo otopli, dođe 20-tak automobila i gomila dizela, pa probajte do mile volje. :thumbup:

p.s.

Ova pojava je PRAVILO.

Toliko je pravilo da su se proizvođači automobila odavno bacili na izmišljanje elektronike koja će ovu pojavu smanjiti.

Ponovo kažem, umesto što ste tvrdoglavi :D , guglajte jedno pola sata na ovu temu, sami ćete doći do odgovora ako sve ovo već napisano nije dovoljno.

Druga je stvar što neko nema osećaj, pa ne primeti ni kada mu je guma izduvana, ili sl...a, neko primeti i oseti svaki detalj.

Takođe, da bi ste ovo videli, nije dovoljno preći 10 metara i reći...vidi, ide pravo.

tg1.jpg tg2.jpg tg3.jpg

Kada je ovako jak pogon napred, videće se najlakše jer i volan ide u desno.

Sa manjom snagom i obrtnim momentom će biti manje izraženo na samom volanu, ali će auto vući.

Meni npr. volan stoji, tj. uopšte ne vidim da se pomerio (nemam baš snage i obrtnog momenta kao ovaj Focus :whistle: ), ali auto ide u desno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaviću jednostavno pitanje.

Da li je normalno da moje vozilo ne vuče ni u jednu stranu (pun gas, pustio volan, dužina staze 1-1.5km) ili je ipak potrebno da vuče u stranu?

Kako je "normalna pojava" da vozilo vuče u stranu pod gore pomenutim okolnostima, to ispada da upravljam neispravnim vozilom?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaviću jednostavno pitanje.

Da li je normalno da moje vozilo ne vuče ni u jednu stranu (pun gas, pustio volan, dužina staze 1-1.5km) ili je ipak potrebno da vuče u stranu?

Dobićeš jednostavan odgovor :D :

Tvoje vozilo nije ono o čemu pričamo ovde. :thumbup:

Kada budeš imao vozilo sa isto snage kao tvoja Croma, ali sa 300 kilograma manje, videćeš.

Mi pričamo o tzv. hatchback klasi automobila kojoj i Stilo pripada.

Evo npr. jednog testa (Comparison test: torque-steering Hot Hatches) gde su uzeli nekoliko takvih automobila i upravo poredili koliko je kod svakoga od njih izražena ova pojava:

- Golf GTI

- Mazda 3

- Dodge Caliber SRT4

- Chevrolet HHR SS

http://www.auto123.com/en/volkswagen/gti/2008/review?carid=1086300601&pg=4&artid=98638

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takođe sam vozio Golf II (GTI, 125KS) i Golf IV (TDI). Oba vozila maksimalno utegnuta i vozio po godinu dana. Ova vozila pripadaju kategoriji hatchback-a sa po 300 kg manje od Crome, pa mi se to nije dešavalo.

DSC00320c.jpg

DSC00322c.jpg

golf.jpg

Edited by mica

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel kupovao neko krst posebno, u ap-sportu je 2500RSD , kod makija isto 25E, sta je bolje nov i li polovan originalni, ja sam na Bravu ranije menjao i cini mi se da sam kupio nov, sluzio meje lepo dok nisam prodao auto...

meni trese pri naglom ubrzavanju, cim se pusti gas odmah prestane, a ima lufta u poluosovini, ja je rukom cimam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiat multipla 19

isto mi je tresao ko lud i osovina imala jako lufta i nastrugane piksne bna krst jel je sjebala sve iglice i sad je ok da lineko zna posto sam u somboru pokusao da nadjjem novi krst gde ima jel gde god da sam pokusao preko neta nude mi homokineticki zglob do menjaca ali ne znam da lije to isto jel ovde imam solju i krstsa tri kraka(posto mi je resenje privremeno jel je pixnovan krst)

pa ako neko nesto blize zna da liima dva tipa ili je ovo kod mene od nekog starijeg modela pa pase

znaci nude mi homokineticki ali do menjaca(trebalo bi da je kompaktibilno)sa trokrakim krstom i soljom krsta......ali mi to niko od prodavaca nije znao potvrditi a i u eperu stoji da je homo zglob ali je kod mene krst isolja

ali sad ne trese vise to je bitno ali privremeno dok ne nadjem original

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene se desava isto tresenje prednjeg kraja od 95-110 km/h a u pitanju je Stilo 1.6 16v, do sad sam isprobao sve i svasta ali nista nije dalo neke zavidne rezultate.Naime kad sam kupio auto tresao je kao lud i nije se mogao voziti preko 80 ljuljao se prednji kraj kao nenormalan mislio sam da preskacem s jedne trake na drugu.Nakon jedne izmjene guma,stavio sam polovne gume od predhodnog stila i nista se nije promjenulo,vadio poluosovine i unutrasnji zglobovi do mjenjaca su bili suvi a solje pohrdjale,medjutim na krstovima nije bilo nikakvih ostecenja koja su se mogla vidjeti,napunio sam solje s grafitnom masti vanjske zglobove napunio isto i kad sam izasao na cestu prvi put sam auto potjerao preko 80,tresenje se smanjilo ali opet je puno kad se predje 110 auto kao da se zalijepi za cestu ide kao drogiran(naravno to su mi radili drugari u servisu).

Otisao sam opet u servis i rekli su mi da ce se tresenje knestati dok kao mast malo uradi svoje, medjutim od tada nikakvog pomaka,poslije toga mjenjao sam set kvacila posto je stvarno bio pri kraju pa smo mislili da ce to rijesiti problem i sa setom kvacila promjenim mandzetne sve ali opet ista stvar se desava auto ide super do te brzine i poslije te brzine ali na 90 mogu brasno da prosijavam napred,medjjutim kad stisnem kvacilo vibracije nestaju ili kad oduzmem gas isto tako vibracija nema.

Svako drugi dan sam u servisu zbog tog problema medjutim kraja mojim mukama nema.

Pre neki dan sam stavio sve cetiri gume nove balansirao ih po preporuci vise majstora da je do guma ali feluge nisu krive a gume su nove i opet trese.Napominjem da sam mjenjao i nosac mjenjaca dole na trapu prednje selene,nosac desnog amortizera posto je bio otisao,zadnje selene ali nikakvih rezultata.

Ljudi svaka pomoc je dobrodosla, samo mi nemojte govoriti gume i feluge znaci to nije 100 %.

pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...