Jump to content
Goran
Sign in to follow this  
oktopod

Fiat Punto mk.2a 1.2 16v - problem sa radom u leru / gasi se na leru

Recommended Posts

Negde sam davno pročitao, pa probao i kod sebe i video da je zaista tako, a to je ako izbacim menjač u ler a auto ide sam jer je nizbrdica, obrtomer se šeta od 800 do 1000 obrtaja. Inače u mestu kad je sasvim fino radi na oko 900 (ili 850 kako treba samo ne mogu baš tako tačno da ocenim), nema štucanja kao što je bilo prošlo leto kad očistih leptir gasa, što bih možda opet trebao da uradim jer sam primetio samo jedan simptom doduše, a to je da obrtaji odmah padaju kad šaltam brzine, ne zadrži obrtaje kao da držiš malo gas kad izbaciš u ler što je bilo kad sam očistio leptir...

Nego me nešto drugo "zabrinulo", pošto sam ovih dana imao zezanje sa kablovima malo sam više pratio obrtomer i uočio da kad kočim pa izbacim pred kraj na ler i dalje kočim, obrtaji padnu na 500! Po zvuku motora ne bih rekao da je ovo pravo stanje, tj ne počne da se gasi ili nešto slično mada ne mogu da tvrdim 100%...

Stavio sam nove kablove i svećice i dalje je stanje isto, možda je ovako od kad sam kupio auto ali jednostavno nisam primećivao...

Ovih dana radim veliki servis, menjam sve, kaiševe, semeringe i španer pa ću videti dal ima veze sa tim, a do tad ne bi bilo loše ako neko ima neku pretpostavku da mi kaže, još pogotovo ako ima veze sa tajmingom, kad već radim veliki servis da ne radim privatno već u Niniću na komp pa da se šteluje. Inače mislim da je kaiš lepo natajmingovan na komponente pošto motor prede :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, došao sam do zaključka da je ovaj pad na 500 obrtaja izgleda čista fizika, tj inercija, kada igla krene da pada pa izbaciš na ler, ona po inerciji nastavi da pada, još dodaš na to kočnicu i kad se sabere...igla ne ukoči na 1000 nego je inercija nagura do 500...

Mada mi se auto već drugi put ugasi za 2 dana, o tome bih ipak novu temu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj,bas ima veze.Prvo normalno je da dok se auto kotrlja ler gas varira izmedju 1000 i 1500 rpm.Drugo nije normalno da kazalka obrtomera saradjuje sa gravitacijom ili inercijom.Posto se problem javlja prilikom kocenja,ja bi prekontrolisao O ringove na usisnoj grani,i ostala mesta gde moze da povuce fals vazduh kad nategne motor prilikom kocenja.Ne mora da je bas to ali cesto se desi da se otvori neka pukotina u usisu i falsira samo kad motor nategne prilikom kocenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja već otvorio novu temu na http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....showtopic=38730

Pogledaću sutra pa javljam, ja imam neko s.. od KNa koji sam sam nabudžio ali ne bi trebalo da usisava falš, baš ću da proverim...kako je najbolje to da uradim?? Pljuga iza filtera uz crevo dok neko turira pa da gledam dim recimo? :lol:

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko ces ista da vidis bez rasturanja i vizuelne kontrole deo po deo.Sam si reko da se problem javlja samo kad kocis.Jedino da se presamitis preko motora pa da te poklope haubom i onda neko zaleti auto i zakoci a ti gledaj.U protivnom,ne gine ti rasklapanje usisa i detaljan pregled.Da je simptom konstantan,registruje se kad isprskas spojeve start ili wdomza vreme turaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A majku mu, ima taj KN pa komad creva koji ide direktno do leptira gasa, znači samo 2 spoja praktično, pogledaću sam ako uspem nešto, ako ne onda kad budem radio golemi servis, nadam se ubrzo, izem ti tu Alfu ortakovu na kanalu i menjač za istu :D

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre je problem na samoj grani.Gumice usisne grane il slicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oktopode ono sto bokija pokusava da ti skrene paznju je iza filtera vazduha i creva za njega odnosno na samoj usisnoj grani. Ona ima svoje dihtunge koji kao i svi drugi vremenom stradaju. Da li imas ugradjen plin i koji posto je ovo uobicajena manifestacija ako je na motor sa ubrizgavanjem ugradjen venturi gasni uredjaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bro jtro neradni narode :D

Nemam plin...niti ga želim sa potrošnjom od 7,13 :D

Znam to za dihtunge, baš ću da pogledam, samo bih dodao da sam večeras malo testirao i stvar nema veze sa kočenjem tj napinjanjem motora, jednostavno vozim bilo kojom brzinom, izbacim na ler i pustim ga da ide tako, obrti padnu na nešto iznad 500, zadrže se tu malo pa se polaaaako vrate do 900...

A zar ne bi kad bi imao problem sa falš vazduhom osetio to i na drugi način u vožnji, tipa nekad neće da primi gas pa odjednom povuče i slično?

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odluci se.Rekao si da ti pada na 500,i da se po nekad i gasi.To ne sme.Inace,stani na nizbrdicu i upali auto,pusti ga da se kotrlja sam,videces da ce podici obrtaje sa lera i ako nisi ubacio ni u jednu brzinu.To je sasvim normalan menadzment u rezimu rada motora.Tako da mi nije jasno imas li ti problem ili ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ima problem, cim mu se gasi auto!

@oktopod, evo sad sam posmatrao kazaljku kod mene, isti auto imamo, kad je zagrejan motor, bez obzira na uslove voznje, uzbrdo/nizbrdo/kocenje, ne padaju obrtaji ispo 800-850 ili kolko je vec ono normalno za ler gas!

Posto si stavio nove kablove i svecice ,znaci do varnice vjerovatno nije, ja bi na tvom mjestu prvo probao neke jeftinije stvari, na pr. ocisti leptir usisa i sipaj neki injection system cleaner aditiv u gorivo pa vidi ima li razlike posle toga. Ako to ne pomogne onda gledaj dalje! Kakva ti je kazaljka temperature, posto davac nekad zna da zeza, meni je nekad znala iz cista mira da padne na 0 i motor izgubi vucu za trenutak, pa se posle vrati na normalu , ocisti kontakt na davacu temperature!

Edited by Visconti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedan test stanja sistema za usisavanje.Kreni prvom i digni preko 2-2500 rpm.skini nogu sa gasa i pusti da ide u brzini,mora da krene da pada do 900 i posle da se krece sa 900 bez trzanja i gasenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...jasno je da oktopod ima problem sa autom.

Ali...meni nikako nisu jasne te priče kako obrtaji moraju da budu oko 1.500 ako auto ide a u leru je...ili da u prvoj bez gasa ide na 900 obrtaja...Šta to tera obrtaje da budu na 900..ako nema pritisnutog gasa ?

Ne pričamo o hladnom motoru...već o zagrejanom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor pokreta ne da motoru dok je karoserija u pokretu da padnu obrtaji na ler radi mekseg shaltovanja i zastite motora od idiota koji stisnu pedalu kvacila pa popiju kafu dok promene brzinu i puste kvacilo.Takodje lakse odrzava sporu voznju bez trzanja.Sve zahvaljujuci senzoru kretanja i step motoru... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlučio sam se, auto mi se dva puta ugasio a obrtomer sam opisao kako radi :D

Samo sam u međuvremenu primetio da nema veze sa kočenjem, već sa izbacivanjem na ler. Mislio sam da kočenje ima veze pošto na ler izbacujem kad kočim i već treba da stanem...nisam mislio pri tome na kočenje motorom, dok kočim motorom obrti su ok, tek kad izbacim na ler naglo padne...

Kad idem nizbrdo na leru, osciluje između 900 i 1100, tamo amo...kad ga tek izbacim na ler, naglo padne do skoro 500 pa se polaaaako digne do tih 900 pa ako je i dalje u leru i krećem se krene ova prva priča, osciluje između 900 i 1100. Ne znam kako jasnije da objasnim...znači kočnicu ni ne pipam u tim trenucima

Visconti molim te probaj ovo kod sebe, kad ideš nizbrdo izbaci na ler i vozi tako ali vidi da li ti ODMAH po padanju obrtaja tj izbacivanja na ler obrtaji odu ispod ler gasa, znači ispod 900 pa se digne, isto tako gledaj dok leraš nizbrdo da li ti je kazaljka mirna ili osciluje.

Nemam problema sa pokazivačem temperature, uvek je za milimetar ispod pola od kako sam kupio auto, kad dođe na pola pali se ventilator (možda i pre ali u prvu brzinu a tek se druga čuje iz kabine)

Bokija, znam šta pričaš ali ne mislimo na istu stvar, ne radi se o zadržavanju većeg ler gasa par momenata, nego opet kažem osciluje igla od 900 do 1100 tamo amo sve vreme dok se krećem nizbrdo u leru

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bokija

...Stilo koji ima sve moguće senzore, se ne ponaša tako. Obrtaji mi ne stoje na 1.500 ukoliko je auto u leru i kreće se...a, to da ide bez gasa sam primetio samo onda kad je to i normalno, odnosno dok još nije zagrejan motor jer mi onda ler i nije 750-800 obrtaja, već više i čim ubaciš u brzinu on polako kreće...

Nema druge nego da sedneš jednom sa mnom u Stila i vidiš ovo, jer smo još jednom ranije pričali o sličnoj stvari... :thumbup:

Oktopode, upali sve potrošače...od svetala, preko grejanja...pa vidi da li ti se onda automobil gasi u istoj situaciji.

To sa padanjem obrtaja čim se pritisne kvačilo ima Lazar na svom Stilu 1.6, ali je kod njega zeznut step motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, mada sam sinoć baš tako i vozio i nije se ugasio...bila je noć i jako hladno, držao sam grejanje maltene na max crveno a ventilator na dvojku, upaljeni farovi, muzika...mada je znači moglo još na crveno, ventilator na 4, maglenke da upalim, muziku da odšrafim :D

I prosto nisam siguran da li obrtaji stvarno padnu na 500 pošto ne mogu baš da čujem motor, jedino sam onako siguran da ne čujem da je počeo da se guši kao kad bih na primer kočio i kasno izbacio na ler ako me razumeš...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Oktopod

Imam jednu zgodnu nizbrdicu blizu kuce (oko 6%) pa cu da probam ujutru i da napisem kako se ponasa!

Znaci motor na radnu temp, vozim recimo 50km/h nizbrdo, izbacim na ler i pratim kazaljku!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala buraz, samo u principu ni ne mora da bude nizbrdica, bitno mi je samo da li u trenu kad izbaciš na ler i sačekaš a ne ubaciš u sledeću ili nižu brzinu obrtomer proleti ispod 1000 bez da se tu zaustavi...za to je dovoljan samo zalet i pauza između šaltanja

Ovo sa nizbrdicom je zgodno za drugi simptom, da li dok se krećeš na leru kazaljka igra od 900 do 1100 tamo amo recimo..

Pitao sam malo ćaleta i on se slaže da ako bi falš vazduh bio problem, auto ne bi povukao na nekim obrtajima, a čudno je što kad mi padne na 500 ne upali se lampica alternatora tj nacrtan akumulator...mada on nije neki mehaničar već limar po struci, ali se čovek razume dosta i profesionalni je šofer, ali opet se ič ne razume u novije motore tj ne karburatorske :D

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo izvrsen test jutros, auto na radnoj temp., od potrosaca upaljeni farovi, ventilator kabine na 2 i brisaci na prvi stepen:

-nizbrdica vozim trecom tacno 50 km/h, kvacilo, mjenjac u ler, pusten gas , vozilo i dalje ide, obrtaji padaju na oko 980-1000 i stoje tu sve do potpunog zaustavljanja vozila kad padnu na 850

-ravan put, drugom 40 km/h, kvacilo, mjenjac u ler, pusten gas obrtaji opet na oko 1000, kocnica do potpunog zaustavljanja, obrtaji na 850

Eto tako se tacno ponasa kod mene, ne znam je li ti od pomoci, ali eto da imas sa cim da uporedis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste od pomoći u smislu da sad vidim da kod mene ipak nešto nije u redu...

Hvala puno, javljam rezultate za koji dan kad budem radio golemi servis pa pogledamo i usis, dizne i ostalo što ima veze sa protokom vazduha i goriva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, nije da sam neki stručnjak, ali meni nekako nema logike da obrtaji variraju na leru u pokretu :S Meni drži na 875 i ne mrda... Doduše nije da sam maksuz gledao to, ali sam prilično siguran da je tako... pogledaću baš danas kad budem išao do grada ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo svratio sam kod ortaka u Niniću, iz topa je rekao step motor, tako da je izgleda Šoneoct bio u pravu :D

Da bi smo bili sigurni, a da ne rasturamo džaba, prvo ćemo ga na komp da vidimo da li je bacio neku grešku, danas nije mogao...

Kaže da možda može da se očisti, to ćemo kad budem radio više taj famozni veliki servis, sve mi delovi lete po gepeku već danima :(

p.s. ja do juče nisam znao šta je step motor, pa evo ako neko još ne zna, to je motor koji upravlja radom same klapne tj leptira gasa i ima logike da je to to :thumbup:

edit 1 : čoveče 11000 din košta step motor, znači slošio sam se...oće neko da kupi sportinga? :D

edit 2 : Javio mi ortak da se raspitao i može da se samo očisti i našteluje, javljam rezultate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam danas kod Ninića, čišćenje step motora, leptira gasa i dizni, 2600 kinti

Auto se nikad nije ovako ponašao od kad ga imam, čak i kad sam pre čistio leptir gasa, znači kad pustim gas, obrtaji padnu pa se zadrže na 1800 i onda pooolako padaju naniže, čekaju te da promeniš brzinu, ali to padanje ne traje večnost naravno. Pre kad sam čistio samo leptir jeste postojao ovaj efekat ali po mom neukom osećaju nije bilo ovako glatko nego neki pogub step motora, zadrži pa padne pa podigne, nije ni on znao šta će :D

I dalje mi se dešava da kad dugo čekam tj izbacim na ler pred kočenje padnu ispod 1000 ali ne idu baš do 500, nego do nekih 700, 800 da bi se vrlo brzo ispravili tj vratili na oko 900. Tako da nisam siguran sto posto da sam rešio problem, videću još malo ovih dana pa javljam, nisam hteo da plaćam dijagnostiku kad sam ionako morao da čistim sve navedeno jer je bilo vreme za to :thumbup:

Mada mi posle čišćenja jesu uradili mini dijagnostiku takoreći, prikačili prenosni čitač onaj i pustili da sa njime priključenim radi u mestu 10ak minuta.

Jedino primećujem da samim time što ne padnu "previše" nema ni zakašljavanja motora kao da će da se ugasi, pa ako se za recimo nedelju dana ne ugasi ni jednom, mislim da je problem rešen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravih da odgovorim, auto se više ni jednom nije ugasio, dešava se da obrtaji padnu ispod 900 ali ne do te mere da motor zabrunda kao da će da se ugasi...

Rekao bih rešen problem :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...