neshaoct 9697 Posted November 6, 2009 Fiat 8V (Fiat Otto Vu) Samo 114 komada je ukupno napravljeno ( u raznim varijantama ) počev od 1952. godine, pa zato i nisu mogli biti upamćeni po velikom komercijalnom uspehu, ali su u svetu tadašnjih auto trka bili visoko cenjeni, i zasluženo su prošli prvi kroz cilj na najprestižnijim trkama poput ''Targa Florio'' i ''Mille Miglia''. Skoro svih 114 primeraka je i danas u voznom stanju, odlično su održavani od strane svojih vlasnika, i redovno na aukcijama postižu visoke cene. Većina ih je po privatnim kolekcijama širom sveta, a pojedini se nalaze i u muzejima posvećenim automobilskoj industriji. Prva fabrička serija (Carozzeria Speciale FIAT) je izgledala ovako : Fiat 8V Berlinetta Predstavljen je na sajmu automobila u Ženevi. Veoma lagan automobil, sa jakim motorom, i automobil čija aerodinamika je testirana u vazdušnom tunelu, veoma modernom za to vreme. Poklopci preko zadnjih točkova su upravo bili rezultat testiranja, jer je ustanovljeno da sa njima auto razvija za 4 Km/h veću maksimalnu brzinu. Dizajn potpisuje Fabio Lucio Rapi. Već spomenuti motor je bio osmocilindraš u V rasporedu, koji je originalno bio namenjen za luksuzni sedan, međutim, s'obzirom da sedan koji je trebao da ima ovaj motor nikada nije ušao u proizvodnju, iskoristili su ga za pokretanje ovog sportskog automobila. Čovek koji je napravio najbolji motor koji je Fiat imao u to vreme se zvao Dante Giacosa, i ujedno ovaj motor je jedini Fiatov osmocilindraš. Do današnjeg dana, Fiat više nije izbacio svoj V8. Prva serija je brojala 34 primerka. Međutim, postojale su i drugačije varijante... Carozzeria Zagato Zagato je kupio 32 gotove šasije od Fiata, a onda izgled oblikovao shodno svojim željama. Ove verzije Fiat 8V su poznate pod nazivom "Elaborata Zagato". Međutim, nije Zagato bio jedini koji je modifikovao originalni Fiat 8V, već su svoje varijante imale ''Ghia'' i ''Vignale'' Vignale je napravio najmanji broj u odnosu na sve ostale, ali je zato njegov dizajn bio najekstragavantniji u to vreme. Sa ovim automobilom, Vignale je učestvovao na Mille Miglia. Zbog svog pomalo besnog izgleda, kao i kombinacije crvene i crne boje, verzija je poznata pod nazivom Crveni Đavo, odosno "Demon Rouge". Auto je pun originalnih dizajnerski rešenja tog vremena poput providnog krova, panoramskog zadnjeg stakla, kao i specifičnim zadnjim delom ("tail fins"), koji će Amerikanci na svojim automobilima masovno početi da koriste tek tri godine kasnije, odnosno od 1955. Posle prvih 34 komada, 1953. godine Fiat je napravio drugu generaciju 8V Najviše izmena je bilo na prednjem delu, počev od drugačije pozicije farova, drugačije rešetke, na zadnjem delu više nema poklopaca preko točkova... Sve je to uslovilo da auto izgleda više harmonično nego prva serija. Na ovoj slici šoferka je još uvek iz dva dela, dok je kod kasnijih modela bila iz jednog komada. Kad se kaže osmocilindraš, svi uglavnom odmah pomislimo na američke predstavnike, pre svega na veliku kubikažu koju ti motori imaju. Međutim, ovaj Fiatov V8 im uopšte nije sličan. Njegova zapremina je samo 1996ccm, i mogao je da se zavrti do velikih obrtaja. Maksimalna fabrička snaga je bila 105KS pri 5.600 obrtaja, što je automobilu koji je bio težak 996 Kg. omogućavalo maksimalnu brzinu od 196 Km/h. Motor je davao 149 Nm pri 3.600 obrtaja. Već je rečeno da se sa ovim automobilom i na trkama učestvovalo, tako da su postajale i dorađene verzije motora, sa većom kompresijom i drugim izmenama... Druga serija je standardno imala dupli Weber karburator koji joj je omogućavao 115KS pri 6.500 obrtaja. Postojala je i još jača verzija sa 125KS, ali je ona ujedno i najređa. Poslednji Fiat 8V je napravljen 1954. godine. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted November 6, 2009 1952! sa vozilom koje glatko ide 200!. To mu dodje otprilike kao danas 400! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted February 13, 2010 Auto izuzetnih karakteristika ,za svoje vreme i vanvremenskog dizajna meni licno najlepsa je ova varijanta ,a posto je nema u ranijem postu,evo par fotki Prelep auto Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted February 14, 2010 (edited) Evo dva primerka FIAT-a 8V na prodaju http://www.kidston.com/v2/assets/files/1955%20Fiat%208V%20Zagato_low.pdfhttp://www.rmauctions.com/FeatureCars.cfm?SaleCode=LF09&CarID=r143s obzirom da je napravljeno SAMO 114 komada i cena je odgovarajuca I posle kazu Fiat jeftin kao polovan Edited February 14, 2010 by mik Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 7 Posted February 14, 2010 (edited) pa dosta varijacija sa karoseriom s obzirom da nosi oznaku istog modela ali lepotani do jednog ova slika druge generacije sa 2 fara u dijagonali(po strani) a ovaj je prelep Edited February 14, 2010 by mikisxy Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 3, 2012 Fiat 8V sportski automobil iz druge polovine prošlog veka. Predstavljen na sajmu u Ženevi 1952 godine i proizvodio se od 1952 do 1954 godine. Ime 8V dobio jer je Ford zaštitio V8. Nije postigao komercijalni uspeh ali je imao zapaženu ulogu na italijanskom GT 2 litra šampionatu gde je pobeđivao sve do 1959. godine. Razvijan je pod dirigentskom palicom ing. Dante Giacosa i dizajnera Fabio Lucio Rapi-ja. Aluminijumski V8 motor sa cilindrima po uglom 70 stepeni (prvobitno razvijan za luksuznu limuzinu ali se kasnije odustalo od projekta) gorivom se snabdevao preko dva dvogrla karburatora Weber 36DCF3 i iz 1996 kubika izvlačio pri 5600 obrtaja 105 konja. Obrni momenat 146 Nm pri 3600 obrtaja. Snagu je prenosio na zadnje točkove preko četvorobrzinskog menjača. To je bilo dovoljno za 190 km/h. Pored aerodinamične i lepe karoserije auto i mehanički nije bio nimalo naivan. Fiat 8V osim diferencijala nije od delova imao ništa zajedničko sa ostalim Fijatima. Delove su kupovali od kompanije Siata koja se bavila friziranjem i prepravkom Fijatovih automobila. Nezavisno vešanje sva četri točka obezbeđivalo je dobro ležanje na putu. Do prestanka proizvodnje na ulice je izašlo samo 114 prmeraka. Od toga 34 primerka karoserije je napravila Carozzeria Speciale Fiat, Carozzeria Zagato napravila je 32 primerka pod imenom Elaborata Zagato. Ghia i Vignale su takođe učestvovale u projektu. Većinom su bili kupei mada je bilo i kabrioleta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted May 3, 2012 Ja sam bas razmisljo da uzmem ovaj crveni nekako mi najupadljiviji hahahaha,danas kada bi stao sa ovom masinom pored ribe,ona bi te oterala u pm,pre bi u juga sela,a da nije ni svesna sta je to ,hahahh sad cu za rodjendan da trazim od ujke iz cikaga jedan ovakav model Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9697 Posted May 29, 2012 Fiat 8V na ''Mille Miglia'' Fiat 8V je premijerno prikazan na Ženevskom sajmu automobila 1952. godine, a bio je dizajniran da pokrene sportski imidž Fiata. Tokom ovogodišnje trke Mille Miglia (Hiljadu milja), Džon Elkan, predsednik Fiata, vozio je jedan primerak iz ove specijalne serije, a u pratnji mu je bila supruga Lavinija Boromeo – kao suvozač i navigator. Samo 114 komada Fiat 8V je ukupno napravljeno (u raznim varijantama) počev od 1952. godine, pa zato i nisu mogli biti upamćeni po velikom komercijalnom uspehu, ali su u svetu tadašnjih auto trka bili visoko cenjeni, i zasluženo su prošli prvi kroz cilj na najprestižnijim trkama poput ''Targa Florio'' i ''Mille Miglia''. Skoro svih 114 primeraka je i danas u voznom stanju, odlično su održavani od strane svojih vlasnika, i redovno na aukcijama postižu visoke cene. Većina ih je po privatnim kolekcijama širom sveta, a pojedini se nalaze i u muzejima posvećenim automobilskoj industriji. preuzeto sa - Auto Blog ---------------------- A, nisu napisali iz Radulovića da su koristili FLCS Forum i ovu temu kao izvor informacija : On 11/6/2009 at 11:22 AM, neshaoct said: Fiat 8V (Fiat Otto Vu) Samo 114 komada je ukupno napravljeno ( u raznim varijantama ) počev od 1952. godine, pa zato i nisu mogli biti upamćeni po velikom komercijalnom uspehu, ali su u svetu tadašnjih auto trka bili visoko cenjeni, i zasluženo su prošli prvi kroz cilj na najprestižnijim trkama poput ''Targa Florio'' i ''Mille Miglia''. Skoro svih 114 primeraka je i danas u voznom stanju, odlično su održavani od strane svojih vlasnika, i redovno na aukcijama postižu visoke cene. Većina ih je po privatnim kolekcijama širom sveta, a pojedini se nalaze i u muzejima posvećenim automobilskoj industriji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 30, 2012 Evo još slika ovog prelepog i zapostavljenog Fiat-a Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 15, 2012 Evo jedna vizija 8V Fiat Turbina Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9697 Posted January 12, 2017 Na aukciji i 1953. Fiat 8V Supersonic RM Sotheby's najavljuje da će u martu, tokom aukcije na događaju Amelia Island Concours d'Elegance, na prodaju ponuditi i ovaj izuzetno zanimljivi Fiat 8V Supersonic. Za njegovu ''jet age'' karoseriju se pobrinula italijanska Ghia, dok se za pogon brine V8 motor. Motor je inače razvijen za luksuzni sedan ali je taj projekat otkazan pa su Fiatu umesto toga motor iskoristili za ovaj ekskluzivni coupe. Kako se kaže u vesti, Ghia je napravila samo 8 komada ovih specijalnih coupea, a jedan će se u martu naći na pomenutoj aukciji. Mada se u vesti ne navodi procena za koju sumu bi ovaj automobil trebalo da dobije novog vlasnika, treba podsetiti da je Gooding & Company pre šest godina prodao jedan primerak za 1.7 miliona američkih dolara. preuzeto sa - Auto Blog 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9697 Posted June 16, 2023 Fiat 8V Supersonic iz 1953. u avgustu ide na aukciju Aukcijska kuća RM Sotheby's se priprema za jedan od svojih najvažnijih događaja godine: aukciju Monterey, u Kaliforniji, koja će se održati od 17. do 19. avgusta. Očekuje se da će mnogo neverovatnih klasika tražiti nove vlasnike, a među njima ističe se ovaj retki Fiat 8V Supersonic iz 1953. godine, koji je proizveden u samo 14 primeraka. Izvorno u vlasništvu američkog sportiste Brigsa Kaningema, ovaj primerak je jedan od samo 14 koje je Fiat proizveo nakon što je predstavljen na Ženevskom sajmu automobila 1952. Pokretao ga je 2.0 V8 motor montiran na cevastu šasiju koju je dizajnirala kuća Siata. Rezultat je bio coupe sa dvoja vrata težak manje od 1.000 kilograma. Sa apsolutnom dominacijom u italijanskom GT šampionatu tokom šest sezona (1954. do 1959.), 8V Supersonic je jedan od najlepših i najuspešnijih automobila koji su izašli iz Fiatovih fabrika. Ovaj primerak je propisno restauriran - izvorno je bio u beloj boji sa crvenom kožom u unutrašnjosti uz hromirane naplatke. Kaningem ga je kupio početkom 1954. a u njegovom vlasništvu je ostao do 1959. kada je iz Floride otišao u Kaliforniju. Tamo je ostao dve decenije, gde je dobio Chevroletov V8, nakon što ga je stručni kolekcionar Fiata vratio na originalnu mehaniku. Godine 2001. automobil je ponovo promenio vlasnika pre nego što je otputovao u Belgiju, gde je dobio potpunu restauraciju. Radovi na adaptaciji i rekonstrukciji su trajali dve godine, do završetka 2014. Sledećeg avgusta, u Montereju u Kaliforniji, ovaj retki Fiat 8V Supersonic iz 1953. ide na aukciju i biće u centru pažnje, posebno nakon što je osvojio nagradu ''Best of Show'' na Ocean Reef Concours d'Elegance prošle godine. Takođe je bio prisutan na Pebble Beachu 2017. i Retromobileu 2018. Procena prodajne cene još nije objavljena. preuzeto sa - Auto Blog 1 MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites