Jump to content
Goran
Sign in to follow this  
sashicus

fiat tipo restyle

Recommended Posts

postovanje forumasima! evo da predstavim jedan pomalo zaboravljen model! i onaj ko ga ima sluzi mu kao nekakvo prtljazno vozilo! ovaj moj sluzi svemu i svacemu ali naravno redovno odrzavanje itd, i sve moze da bude savrseno!

rec je o tipu iz '89. godine, 1.4 motor, presao oko 200000 km, oko motora nije nista radjeno niti budzeno, standardna verzija, bez klime, serva, ima podizace prednjih prozora, volan podesiv po visini, deljiva zadnja klupa, plin, muzika pioneer sa 6 zvucnika, alarm, centralna, felne, i naravno po meni umeren styling, naravno moj rucni rad!

1vzl7r.jpg 1blzT0.jpg CFSu9.jpg CFZYA.jpg

CG1sJ.jpg CG8X9.jpg CGdWr.jpg CGgqA.jpg

CGlpS.jpg CGsUi.jpg CGAnJ.jpg CGFn0.jpg

CGHS9.jpg CGPlA.jpg CGZk9.jpg CH0Pi.jpg CH8iJ.jpg

Ako ima kakvih predloga ili usgestija..prihvatam! Kao i svaki auto i ovaj ima svoje mane..ali otom potom, pisacu i o tome!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj predlog - druga boja. Pretpostavljam da, s obzirom da si rekao da ti služi za sve i svašta a ne samo za vozikanje i uživanje, nema smisla da ti predložim ozbiljne mehaničke promene. :D

PS: lep ručni rad, iako nisam ljubitelj tih "obrvica".

Share this post


Link to post
Share on other sites

...nije zahvalno komentarisati boju samo preko slika...pa još mobilnim telefonom... :thumbup:

Uživo to može da izgleda drugačije...

Lep Tipo, felne ''kao nove''...očuvani branici, izgleda lepo uklopljen kačketić pozadi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo uradjeno! Svidjaju mi se navlake za prednji i zadnji branik.Znam iz iskustva da je navlaka za zadnji branik puno lepsa uzivo nego ovde na slici. Da li bi ovako ili nesto slicno moglo i za mene da se odradi???

Nekako mi nije bas kako treba krovni spojler. Iz nekog ugla mi se cini kao da nije zavrsen,da mu nesto fali. Verujem da je uzivo bolji!

Ni ja nisam bas ljubitelj obrvica ali ovaj model Tipa,za razliku od redizajna ima po meni i suvise kockaste i ravne farove tako da mi je ipak lepsi sa obrvicama.

Jel mi se cini ili se nesto uradio i sa samom maskom???

Vidim da si stavo gumu 185/60R15. Za Tipa na felnu od 15 cola je fabrika propisala gumu 185/55 ili 195/50, a 185/60 ide na R14.

Moze i 185/60 na R15 ali znaj da ce ti onda pokazivati malo manje nego sto ustvari ides pa obrati paznju zbog novog zakona :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veoma lep primerak Tipa. Enterijer očuvanjiji od mnogih 10 god. mlađih vozila. Jedino te obrvice i malo zadnji branik mi nisu baš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala, hvala.. inache tipo stvarno lepse izgleda uzivo nego na slikama, nije da ga ja hvalim nego su to reci drugih ljudi! sto se tice boje, jbg, to mu je ta mutava fabricka plava, ni meni nije omiljena, ali kad sam ga kupio (pre nesto vise od 3 god) bila je ocuvana! zao mi je da prefarbavam dobru boju..kakva je takva je, uostalom, opet reci drugih ljudi - uzivo je nekako lepsa a nocu narocito! A u smislu da mi sluzi svemu i svacemu, nisam bas mislio na tegljenje drva iz sume ili sl. vec se vozi svakodnevno, grad, selo, more, zimovanje... ne stedi se i ne stoji pod staklenim zvonom, ail se naravno cuva u garazi i redovno odrzava!

@saleTIPO : naravno da moze da se napravi :) a sto se tice obrvica nekako mi se uklapaju sa ovom restauiranom maskom, da radjeno je i na njoj, skinuto srednje rebro, izbacen znak FIAT istavljena druga mrezica, na ovom grilu ispod su isto skinuta rebra i stavljena mrezica! A gume... to je bio kompromis izmedju udobnosti tj tvrdoce i lepote tj niskog profila gume, bilo je reci o 185/55/R15, ali ove 185/60/R15 su malo podigle citav auto (malo mi i to treba zbog terena po kome se vozi) a drug koji radis a gumama je tada imao bas ovaj profil po dobroj ceni i odlicnim stanjem guma! Znam da umanjuje kilometrazu i tacno za 8 km, tj na predjenih 100 dodam jos 8, ili kad vozim 100 km/h dodam jos 8.

@BKS_tmo : razmisljao sam da nesto radim i na motoru, sta predlazes? jel ima neki tuning za njega ili sl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da kazem nesto i o manama tj vrlinama automobila, nesto je vezano za celokupan model a nesto za ovaj primerak. Automobil je srazmerno svojim godinama prilicno dopadljivog dizajna, naravno ukusi su razliciti.. S

pooljasnost je dopadljiva ali ima previse komada ivih automobila pa sam ja resio da ga malo osvezim ali da mu zadrzim fabricku osnovu! Mislim da sam u tome uspeo jer ne volim previse plastikarije, nabudzenije itd.

Dosta je komforan, udoban ne bas previse, plastike unutra nisu bas najboljeg kvaliteta pa sve ume da skripi i da krcka. Komande su odlicne, preglednost super mesta za putnike kolko hoces kako napred tako i pozadi, jedino je uskraacen za prtljaznik...jbg, nije se moglo ici na sve :)

Motor je odlican, za svojih 74 ks i 1400 ccm, ubrzanje odlicno, elastican, tih!

E sad, da predjemo i na mane: :) veciti proble verujem ne samo ovog mog primerka vec kompletnog modela je grejanje tj, hladjenje kabine, verujem da je to poboljsano na restyle verziji. nikad nece da slusa komandu kad mu se kaze, leti ne ladi, zimi nikad dovoljno da zagreje, ako mu se ne tavi karton ili nesto slicno ispred hladnjaka, od grejanja nema nista! Imam jos jedan veci problem a to je rad motora na benzin. I sto je najgore ni jedan majtor ne zna da mi kaze u cemu je problem, zamenjena pumpa za gorivo, filter goriva, proverene dovodne i odvodne cevi, zamenjena dizna, zatim zamenjen ceo karburator sa diznom (on je monopoint injection)... sve u svemu nikad nije radio lepo, kao se gusi, stuca, narocito na nizom obrtajima! na kraju sam dosao do zakljucka da je nesto s kompjuterom.. nea on bas neki kompjuter ali ima tu elektronike! odustao sam od benzina, sad fura samo na plin!

Sto se tice drugih vecih zamerki i nema ih.. Ako imate kakvih pitanja samo recite, posto ga vozim duze vreme i kao sam ga "naucio", ako mogu nekome da pomognem.. pozdrav jos jedan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za svoje godine vozilo izgleda fenomenalno! (mada je i digitalna fotografija "mangupska rabota", možeš za džabe da ispucaš 200 fotki, pregledaš na kompu i izabereš onu na kojoj se slabosti najmanje vide). Farbanje ti ne preporučujem uopšte, kao ni promenu boje!. Ne zato što mi se boja svidja (na protiv - ne volem plavu boju, sem" teget") - uvek sveže ofarbani vremešni auto izgleda kao Ruška Jakić! Ako je karoserija besprekorna i bez nekakvih vidljivih ulubljenja, oštećenja, udri po njoj prvo POLIŠ pastu, pa VOSAK! Pa na kraju sve to ispoliraj da kad padne kiša bude sav MASTAN!. Što se boje tiče, ja bih tu završio priču.

Enterijer izgleda sasvim pristojno. Nemam nikakvih zamerki i sugestija

Stajling. Ne znam šta da ti kažem - a da te ne povredim: Nisam ljubitelj obrva i trepavica na kolima, ali moram da priznam da su tvoje u sadejstvu sa izmenjenom maskom kilera legle taman toliko da mi ne smetaju! (zato ih i stavljam tek na treće mesto)

Tjuning. Nisam siguran koliko je elektronika u to vreme bila toliko bitna za performanse vozila, ali ipak mislim da bi mehanika trebala da ima prevagu: Sredi karburator, poliraj granu (to je bilo vrlo aktuelo u to vreme) i promeni promer auspuha. Nije na odmet pokušati i sa KN filterom za vazduh (originalni je očajno skup), ima i zamena, pogledaj na naslovnoj strani foruma - imaš reklamu, a na njoj cenu (oko 30 e.) - navodno ovi filteri povećavaju snagu i do 10 % (ja ti garantujem 5%).

U svakom slučaju, imaš primerak jako dobro očuvanog TIPA, na čijoj platformi su izrasli raznorazni tipovi kojekakvih fiatovih vozila i koji je počeo u svoje vreme da zadaje velike glavobolje VW-u!..... Čuvaj to i uživaj. (pogotovu ako imaš digitalne instrumente na komandnoj tabli)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njemu fabricki ide 165/65R14. Profil 185/60R15 je za 5.8% veci tako da na 100km/h imas razliku od 5.8km/h,a ne 8km/h. Mozes slobodno citavih 2.2km/h da ides brze :)

Ja na Tipu imam 195/50R15 i dosta je tvrd. Jeste da u krivinama stvarno dobro lezi ali se oseti svako kamence. Kada mi se potrose prednje gume uzecu 205/50R15 za nazad,a nepred prebacim 195/50R15. Uzeo sam bio od druga profil 205/50 i jos imam distancere od 16mm,izgledalo je stvarno dobro. Tako da ti je moj predlog da pozadi stavis malo siru gumu. Visina gume 195/55R15 je gotovo isti kao i 185/60,a sira naravno za 10mm.

Sto se tice grejanja/hladjenja ne znam za taj model ali kod mene (model 94-95god.) to radi bez greske! Leti klima radi perfektno,a zimi bez kartona u kabini ima grejanja za bukvalno 5min.

Kazes da je dopadnjivog dizajna. Pa naravno,ne bi bio auto godine 89god. da nije tako. Sto se tice plastike jeste da je malo tvrdja ali zavrsna obrada exta. Ja imam i Punta 2009god. i mogu reci da Tipo ima kvalitetniju i lepsu plastiku. Nemoj neko pogresno da me razume pa da pomisli da Punto ima losu plastiku nego se danas jednostavno tako radi, nije to slucaj samo sa Puntom. To je neka reciklirana ili sta vec plastika koja se meni uopste ne svidja.

Kako mislis nije udoban??? Zar je Golf II udobniji?

Sto se tice zadnjeg branika ja bih to odradio bas ovako.Izmene su minimalne,a po meni mnogo lepse nego fabricki.

Sv4MA.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
nesto i o manama tj vrlinama automobila

Ja sam imao isto godište samo je bio 1.6ie cat.

Što se tiče grejanja u pravu si, nije baš naj. Ja sam čak i termostat menjao, odgovara od Stojadina i nisam ga nešto popravio. Još bih dodao osetljiv prednji trap koji ume da kucka i lupka. Zmi na velikim hladnoćama čulo se klepetanje bregaste i to zbog propisanog ulja Selenia VS 15w/40 (nije za temperature ispod 0), otklonjeno sa Selenia Gold.

Ali zato mesta ubedljivo najviše u klasi tog vremena, napred/nazad pa i prtljažnik, 3 godine bez ijednog kvara a imao je 12 god. Moj je bio pocinkovan tako da dan danas nema tragove korozije. Veoma zahvalan, održavanje jeftino, bar je bilo (ne znak kako sad sa delovima).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@damjnanovic : a da li moze kn filter bez zamene izduvne grane? moja je fabricka samo skinut katalizator! i da li se to povecajne snage odrazava i na voznju na plin ili samo na benzin?

Sto se tice poliranja i odrzavanja boje i sjaja, to je naravno na nivou, naravno na fotkama sve izgleda mozda drugacije!

@saleTIPO : u odnosu na klasu je udobniji, to sigurno, sa golfom vec ne moze da se poredi! kod mene je to jos prefinjenije jer su gume vece od propisanih! to naravno utice na ubrzanje! cim sam promenio gume primetio sam razliku u ubrzanju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakao da ne!. Princip je isti - pitanje je nijansi. Sa KN-om imate uvek svež vazdih spreman za sagorevanje, ali pazite!. Gubite u komoditetu!. Umesto da svake godine kupite nov papirni filter i stavite ga u kućište, ovde gubite jedno sat vremena da KN operete, osušite i naprskate uljnim sprejem. Koje su razlike? Količina i protok hladnog vazduha. Nema zagušenja. Osetićete da vam vozilo ide veselije, naroćito pri nižim obrtajima, ali pri višim nema mnogo pomoći bez budženja mašine! Lično se ne bih upuštao u budževine, osvežio bih ga sa KN-om i vozio ga sa uživanjem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tipo izgleda extra dobro a verujem da izgleda bolje uzivo , stvi mu neki loncic nazad da izgleda i da se cuje ali u skladu sa propisima kao na primer precnika 90 da upotpuni izgled od pozadi.

a sale ovaj tipo sa slike sto si stavio ima abarth body kit , znam jer isti ovakav ima u cacku samo nije grandturismo nego 1.4 ali ima isti branik i sajtne i na njima stoji plocica abarth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je abarth ili ne ali meni se mnogo svidja i ako neko zna gde se moze nabaviti neka javi.

A,ovi filteri pecurke od po 20-30e jel to valja??? Ja bih stavio cisto malo da promeni zvuk motora napred. Za pozadi mi je f80 sasvim dovoljno :)

Ovo je taj dodatak za zadnji branik.Ako neko zna kako da se napravi ja sam zainteresovan ! ! !

1eTe_r.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

saleTIPO naravno da moze da se napravi, postavicu slicice onoga sto sam ja radio pa ces videti...

a sto se tice ove navlake pozadi tzv abarth. mislite na ovo:

GhhVJ.jpg

GhkpS.jpg

nije li to jedna fabricka verzija? meni se cini da jeste! Ovaj je po meni najlepsi tipo i na njemu nije potrebno nikakvo dodatno sredjivanje exterijera!

A kad sam ja pravio svoj exterjer, uzor mi je bio ovaj:

TrFKA.jpg

naravno nisam hteo ovolike grilove i toliko spustanje, ali pomalo lici zar ne?

A zadnji spojler sam radio po uzoru na fabricki:

1f2v1r.jpg

samo mi je ovaj bio nekako previse tesan, tanak pa sam ga povecao i malko modifikovao!

@darko : previse je mali otvor pozadi da bi cev aupuha prosla napolje, razmisljao sam i o tome, al sam nekako brzopleto..tacnije, iskrslo mi je putovanje, a stari lonac je bio na izdisaju, nisam imao vremena pa sam novi lonac napravio (u auspuh servisu), i samo su cev savili na dole (lonac je odmah iza ove resetke), tako da ima jos mogucnosti da se sve to prepravi ali nemam bas pametnu ideju a da guram cev ispod celog spojlera...? nekako mi ne ide? da menjam izgled nove napravljene navlake...nekako mi je bilo zao...i tako ostade..izduv se ne vidi :(

*ispravka: zamenio sam redosled zadnjih dveju slika! ukapiracete :) izvinjavam se

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo ostao sam duzan one slicice restajlinga...

saleTIPO ako ista moze da ti pomogne: rec je o poliester setu iliti narodski: staklo-plastika, uglavnom sam pravio kalupe od tiropora, kartona (oni se lako obradjuju) i pomocu njih napravim zeljeni oblik pa preko stavljam alu foliju jer poliester smola jede stiropor! pa onda poliesterom po uputstvu... Naravno ovo je mukotrpan posao i dosta nezahvalan bez originalnog kalupa, ali za svoju dusu...coveku svasta padne na pamet..

img023hc.th.jpg img0221mt.th.jpg img022ve.th.jpg

img0201xs.th.jpg img013ff.th.jpg img011x.th.jpg img007ys.th.jpg

img030zt.th.jpg img0291gk.th.jpg img029rg.th.jpg img0281v.th.jpg img028jc.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

brate svaka ti cast ja bih posle tri minuta bacio sve u pi.... materinu

sve pohvale :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuu! Auuu! Auuu! Staka cast! Imas strpljenja na pretek kada ovo mozes da radis.

Ja to da uradim, definitivno nema sanse! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego imam jos jednu ideju, pa bi mi dobro doslo vase misljenje! Crni B stubovi? Ove slicice su montaza! Naravno na sve to bi legla i tamna stakla, ako bih se odlucio na to najverovatnije bi isla svetlija varijanta, recimo 25%. Gde da nadjem te folije? Da nije neka astronomska cena a i da nije neki krs?

tipocrnib.th.jpg

tipocrnibmala2.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo novih prolecnih slicica :) Da ozivim ovaj zaboravljeni fiatov primerak :) U medjuvremenu nije bilo nekih drasticnih izmena, zatamnio sam B stubove, palo poliranje, nova lamela+korpa (jbg potrosilo se), novi kablovi, svecice. A na pomolu je zamena i harmonike auspuha, tj elasticnog creva, pocelo je da "peva" :))

81067643.th.jpg

85125682.th.jpg

15038842.th.jpg

80039122.th.jpg

70269863.th.jpg

65053210.th.jpg

94310041.th.jpg

42823453.th.jpg

96401343.th.jpg

18405332.th.jpg

50227936.th.jpg

67953111.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...