Jump to content
Goran
Jovans

Brava 1.4 12v - Uvek zamagljen unutra

Recommended Posts

Od kada sam ga kupio (pre par dana) uvek su zamagljena stakla. Mislim da se I jos vise zamagle kada ukljucim grejanje I oseca se neki cudan miris. Pretpostavljam da je izmenjivac toplote-hladnjak za grejanje u kabini propustio, tj. vlazan je zato sto je busan ili sl pa ubacije paru u kabinu.

Kako da stignem do njega, sta treba skinuti i gde se nalazi ?

Da li je neko imao takav problem I sta je radio ? Drugar tvrdi da je I kod njega Bravo uvek zamaglen ali to je zato sto je auto dobro zadihtovan.

:wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene je bila slicna situacija dok nisam promenio filter kabine (polen filter). Kod mene (Bravo 1.2) se nalazi sa desne strane. Otvoris haubu, i ispod desnog brisaca(suvozaceva strana) ima plasticni poklopac, drze ga dva srafa i tu se nalazi polen filter. Koliko mi je poznato, ako nemas curenje, tj. ako nema vode na patosu u kabini, onda je sigurno polen filter. Kosta nekih 700-800 din, kako gde. A za neugodan miris, negde sam procitao da ima neki sprej kojim se naprska kabina i pusti se ventilator na najjace da duva pola sata i miris bi trebao da nestane. Ja sam naprskao "asepsol" u otvor ispod filtera. Efekat se pokazao nakon nekoliko dana, tj. smrad je postepeno nestao a maglenje takoreci odma nakon zamene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skines kasetu kod suvozaca...hladnjak se nalazi levo napred, otkacis creva....izvuces ga kao fioku... moras da obratis paznju na gumice za dihtovanje cevi. hoce da cure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provericu da li ima vlage na patosu, ali bez obzira mislim da radijator negde malo suzi pa je toliko vlazno unutra zbog toga sto se oseca se taj cudan miris koji stipa za oci. Ujedno cu pogledati I filter.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svakom slucaju filter klime ne skodi da se prvo promeni,ako imas klimu.A menjanje hladnjaka nije komplikovano da iscupas stari,nego da spakujes novi a da ne curi na gumicama.Na srecu nemas Lanciu Y.Kad sam vido kod Mixija koj je poso na njoj,rasplako sam se.....

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drugar tvrdi da je I kod njega Bravo uvek zamaglen ali to je zato sto je auto dobro zadihtovan.

:wallbash:

Auto će biti zamagljen samo ako u njega ne ulazi svež vazduh. To nema veze sa curenjem izmenjivača toplote.

Prilikom boravka u kolima disanjem se oslobađa vlaga tzv latentna toplota. Onog trenutka kada relativna vlažnost vazduha u kabini pređe 100% dolazi do kondenzacije, tj. vazduh više nije u stanju da primi vlagu u gasovitom stanju.

Ovo se sprečava mešanjem vazduha iz kabine sa svežim vazduhom koji ima manji sadržaj vlage u sebi ili do neke mere dogrevanjem vazduha u kabini (dizanjem temperature vazduh može da primi više apsolutne vlage pre kondenzacije).

Generalno znači da moraš imati dotok svežeg vazduha.

Dugme za recirkulaciju je uključeno, ili zaglavljeno ili je filter toliko prljav pa ne propušta ili slabo propušta vazduh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuo sam kasetu I odvojio zastitnu plastiku sa radijatora ali ne znam kako da je otkacim u delu koji sam oznacio strelicom. Pokusavao sam ali se plasim da ga ne slomijem. Da li ima neki zavrtalj ili neka zabica ? Vidi se da je pomalo mokro od antifriza.

Ispitacu I to sto kole kaze. Mozda je I do toga.

hHI60.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hladljak ti curi i to dobro,,,pogledaj te roze naslage, to je osusen antifriz. pomeri plastiku malo na dole i odvrni matice koje drze creva za hladnjak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ U kabini se ne vide creva, ima samo cevi. I te cevi su sa vijcima pricvrscene za platiku sto se i vidi na slici ! Mislio sam da skinem radijator zajedno sa cevima pa da ga onda celog pregledam. Da li tu ceto procuri, izmedju cevi i plastike ?

Inace auto nema klimu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu gde je strelica postoji sraf odozdole 8mm i katastrofa ga je odvrnuti,inace tebi dobro procureo mali hladnjak

Share this post


Link to post
Share on other sites
tu gde je strelica postoji sraf odozdole 8mm i katastrofa ga je odvrnuti,inace tebi dobro procureo mali hladnjak

Nisam skidao tu plastiku, samo sam je zaglavio na dole.

Izvadio sam radijator. Stvarno ide dosta tesko ali ne mora da se skidaju cevi, samo se izvuku iz radijatora. Morao sam prvo da skinem ventilator (ima jedan mali srafic koji se skine I nosac ventilatora se jednostavno samo odvrne. Toliko mu je falilo da prodje, to je nekih 5-6mm.

Unutra je bilo puno prljavstine I lisca I dosta vlazno. I to lisce je drzalo vlagu pa je pravilo jos goru situaciju. Sve sam kompletno dobro oprao, obrisao, usisao, a cak sam I ventilator komplet sa elektromotorom gurnuo pod vrucu vodu I oprao.

Radijator.JPG

Ventilator.JPG

Radijator je po meni mozda malo popustio na sastavima izmedju plastike I aluminijuma.

Kupio sam cetiri gumice (20din/1kom)(posto nema u prodaji takve pljosnate) I po dve stavio na svaku cev I sve to ujedno mazao silikonom. Sve je to lepo uslo I stegao sam ne preterano da ne bi pukla plastika. Okrugle gumice koje sam kupio su bile skoro identicnih dimenzija kao I stare cetvrtaste.

Zamenio sam ujedno I termostat (1750din) posto ga je raniji vlasnik izbacio.

Sipao sam antifriz ali nisam znao proceduru odzracivanja ali sam se snasao. Mogao bi neko da objasni kako bi koristilo I drugima.

Pusti sam auto da radi dok se nije zagrejao na max I sipao sam jedno sredstvo za zaptivanje hladnjaka, zuta bocica (250din) I tako je radio 10-15min.

Za sada ne vidim da curi ili da magli ali videcemo vremenom.

Naravno, kada sam skidao radijator I cevi vadio iz njega, prethodno sam pripremio malu plasticnu posudu u koju je cureo antifriz (oko 2-3dl) bez obzira sto sam prethodno ispustio tecnost iz instalacije.

Zanima sta mu je I za cega sluzi to malo zeleno na slici ?

Kucisteventilatora.JPG

Nepoznatideo.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

otpornik koji regulise struju za brzine ventilatora kabine kad ti prebacujes na prekidacu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je glupo postavljen na to mesto. E sada, ako on menja broj obrtaja el.motora saobzirom na temperature onda je ok, mada ne verujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

postavljen je na to mesto da bi se bolje hladio jer kao i svaki otpornik se lepo ugreje.automatika izgleda drugacije

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja malo kasnim sa pitanjem.Imam isti problem-curenje kod hladnjaka za klimu...zanima me da li je potrebno da odvajam aluminijumske cevi od creva koja dolaze spolja da bih skinuo plastiku(na slici sa strelicom).I zanima me da li se odvaja plastika za dovod i dodvod antifriza od hladnjaka-radijatora,jer tu curi.Potpuno istu situaciju imam.....E da kuda je najbolje da istocim antifriz iz sistema i da li pri ponovnom sipanju antif. treba da preduzimam neki potez zbog zaostalog vazduha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam samo odvajao cevi od radijatora. Nisam ih izvlacio iz creva. Sve je dosta skuceno i tresno. Prvo sam ispustio antifriz i upalio auto da i koliko toliko i izbaci antifriza. Kada sam skidao cevi sa radijatora stavio sam ispod kakvu takvu posudu da bar nesto antifriza iscuri u nju.. Kada sam sve sklopio sipao sam u hladnjak tecnost za zaptivanje hladnjaka i jos uvek kada ukljucim grejanje oseca se miris antifriza i pomalo magli ali daleko manje nego pre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko radio reparaciju grejaca za grejanje kabine na Fiat Brava? Da li je odvajao korita od saca I ponovo lepio I cime. Pitam zbog toga sto je rizicno uzimati I ugradjivati ponovo polovan posto moze da se dogodi da I taj curi. Zimus sam sve vadio I cistio I sipao sredstvo za zaptivanje hladnjaka u sistem ali slaba vajda, ponovo je maglio I osecao se antifriz kada ukljucim grejanje (mada dosta manje). Sada posto je toplo da ga izvadim I sredim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupi nov, za punto je 25e, koliko moze biti za tvoj auto???

sva sredstva za zapusavanje rupa u sistemu za hladjenje su bacanje para.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da imam isti problem na Bravi.

Nisam pratio da li gubi tecnost iz boce (sutra cu da dospem i zabelezim) ali se oseca cudan miris kada se upali grejanje a i magli sto je mozda i razlog ovo kisno vreme.

A skinucu i polenski filter da vidim da li je kad menjan.:)

Koliko je komplikovanije skinuti mali hladnjak ako auto ima klimu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije neki VELIKI posao.Ima samo nekih caka i iznenadjenja.Ja sam prekjuce skinuo i zamenio ali sam se presao...nisam zamenio dihtume na ulaznim cevima...pa mi sada neprimetno curi.Posa plus.Pojedini bezkorisni delovi moraju da se iskidaju da bi mogao da se izvadi i ubaci hladnjak.Dobro ocisti fioko nakon vadjenja hladnjaka da se ne bi osecao miris...Takodje moras da skines ventilator u desnom kraju kod nogu suvozaca(okrugli deo)da bi mogao da izvadis hladnjak.Sta ti bude frka pitaj...E da najbitnije,takodje imam klimu nema razlike.....

Edited by koshke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...