Jump to content
Goran
jboban

Fiat Stilo 1.9 JTD / MJet - gubi snagu...

Recommended Posts

Još uvek imam problem sa kratkotrajnim gubicima snage. Dešava se da auto u normalnoj vožnji odjednom izgubi snagu. Kada stisnem kvačilo motor reaguje na gas. Kada ga pustim, nema snagu, a onda odjednom kao da nešto uključi i sve se vrati u normalu, a snaga je potpuna i po osećaju i po merenjima.

MAP senzor i EGR ventil su očišćeni, a MAF nedavno promenjen. Na Examiner-u nije pronadjena nijedna greška. Šta drugo može biti razlog? Da li može biti turbina, npr. zaglavljivanje pera koja se zakreću ili aktuatora turbine? Šta testirati da se dobije neki zaključak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

exsaminer cesto ume da ne prepozna kvar protokomera.probaj neku privremenu zamenu protokomera sa nekim ortakom.moze da te zeza i EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cek,cek, jel gubi snagu kad mu das gas ili vozis 90km/h i on samo izgubi snagu?

Nekad se izgubi kad vozim konstantnom brzinom, a nekad osetim da ne mogu da ubrzam iz manjih brojeva obrtaja, pa onda sačekam da dobijem reakciju i tad može normalno.

exsaminer cesto ume da neprepozna kvar protokomera.drobaj neku privremenu zamenu protokomera sa nekim ortakom.moze da te zeza i EGR

Čak i sa lošim protokomerom morao bih imati kakvu takvu reakciju. Čistio sam izlaznu stranu EGR, prema usisu, ali nisam onu prema komandnom motoru, pa ću probati i to.

Osim ovoga, majstor mi je rekao da mi se nešto čuje u auspuhu pa ću proveriti da se nije odlomilo parče katalizatora pa zatvara izduv, kad se kako namesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalizator,to sam hteo da ti predlozim da proveris sledece,jer je moj komsija imao takvih problema u poceku,ali je on terao teko i to je s vremenom bilo sve gore i gore dok jednostavno jednom nje hteo ni da upali.Onda mu je neko rekao da "probije" katalizator i on je podigao auto,odsrafio auspuh ispred katalizatora i ono katastrofa unutra pa je nekim stafcigerom probio onu garez koj se uhvatila na sacima katalizatora i auto je upalio na pola kljuca! Ne bih ti savetovao da radis ovo,jer ce ti pritisak izduvnih gasova svu onu garez nagurati u srednji i zadnji lonac,nego ako je do katalizatora jednostavno ga recni i tu stavi parce cevi a ako vec imas para za bacanje mozes da kupis i nov.Inace nesto sto sam saznao je da je zivotni vek katalizator do 100 hiljada km i se posle toga smatra otpisanim pa nek traje dok traje,a to koliko ce da traje zavisi od goriva i ... da ne davim vise!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam ponovo blokirao EGR umetanjem metalne pločice da proverim i to još, a sutra ću već da otvorim katalizator da vidim u kakvom je stanju. S obzirom da sam i ja čuo da im je vek oko 100k km, moj uskoro može da slavi 2. reinkarnaciju :coolČ

Ako bude loš, svakako ću ga zameniti deonicom cevi i eventualnim usmerivačem plamena, kako sam nekad radio na Fiat Bravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekao bih da jesam, ali još uvek testiram. Blokirao sam EGR i problem se više nije ponovio. Kasnije sam i izvadio katalizator, drugi, pošto Stilo ima 2 katalizatora, jer mu je rok trajanja oko 100k km, a auto je zgazio skoro 2 puta toliko, a bio je i prilično garav.

Zanimljivo je da sam EGR čistio nekoliko puta i da nije izgledao uopšte zaprljan, ali čistio sam samo stranu prema usisu, ali ne i prema motoru koji ga aktivira. Probaću da skinem i motor sa zadnje strane da vidim u kakvim je stanju EGR odatle. Uglavnom, blokiranjem EGR nemam više problema. Dijagnostika ne pokazuje EGR grešku, što ne mora da znači i da on radi kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 1366

Egr bude blokiran od gareži na strani elektromagneta, toliko, da mu blokira osovinicu i potpuno ga onesposobi za rad.To prema usisu bude samo puno masne gareži, ali ne verujem da pravi neki problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao ljudi, nov sam na forumu i od skora sam vlasnik Stila 1.9 115. Muci me samo jedan problem koji mi se uglavnom desava na autoputu u petoj brzini, kada drzim pun gas otprilike na 2800 obrtaja auto izgubi snagu na trenutak i opet nastavi da ubrzava normalno. Ovo se oseti i u 3. i 4. brzini ali u 5. mi cak nekad iskoci ENGINE FAULT! Zanima me da li neko od vas zna sta je u pitanju? Dijagnostika kaze da nevalja EGR ventil tako da sam ga zacepio dok ne skupim pare za novi i nesto u vezi turbine kao da nema dovoljan pritisak ili tako nesto! I da gotovo sam siguran da se to uvek desi na 2800 obrtaja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocisti prvo MAP senzor pa probaj. Predpostavljam da je ta druga greska je vezana za regulaciju punjenja i moze da prouzrokuje osim prljavog MAP-a i ventil za regulaciju punjenja turbine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sto ti izgubi snagu desi se jer pri paljenju greske motor udje u safe mode to se i meni desavalo i to isto na ubrzanju saymo sto je meni turbina prepunjavala,kod majstora smo je doveli na normalne vrednosti i od tada je sve ok i dijagnostika ne moze da ukaze na problem nego na moguce probleme a majtor je taj koji dalje treba da zne sta da radi,proveri ti i ovo sto sam ti ja napisao,jer se indenticno i meni desavalo na 2800 pri ubrzanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

- ...imam problem. U cetvrtoj i petoj brzini, i u trecoj kad je pun auto, kad dam naglo gas izbaci mi "engine fault" i auto izgubi snagu...

- ...odvezao sam auto u servis...Zvali se sad ljudi i kazu sledece:

problem je bio u senzoru pritiska u usisnoj grani! Kazu da je bio skroz zaprljan, nije merio dobro i zbog toga mi je izbacivao gresku..

- ...engine fault izbacuje zato sto turbina nekad ne puni dovoljno...

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37020

...ne valja EGR ventil tako da sam ga zacepio dok ne skupim pare za novi...

Ne kupuj novi, nego se mehanički zatvori taj stari i sve ok. :thumbup:

I ako kupiš novi, on će opet posle nekog vremena da ima problem kao i ovaj koji ti je na sada na kolima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boki

Mislim da ne udje u safe mod jer on traje dok ponovo ne upalis auto jel tako? a meni auto samo stucne na 2800 obrtaja i sve je dalje ok!

@neshaoct

Sve se nadam da je samo zaprljan MAP, pokusacu sam da ga ocistim! :) Da li treba na dijagnostici da izbaci MAP ako je zaprljan?

hvala svima na pomoci! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne uvek moze da prijavi i pritisak prednabijanja tj turbine a to se lepo moze ocitati dijagnostikom,isprate parametri dok auto radi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam kod majstora i MAP senzor nije bio zaprljan, proverili smo i creva da nije neko napuklo. Majstor mi je predlozio da skine turbinu i da je ocisti kao mozda je zaprljana???

A imam jos jedan problem ne znam da li to da napisem ovde ali evo, auto mi trese u petoj brzini negde izmedju 110 i 130 km/h a kad je pun auto onda se oseti i u trecoj i u cetvrtoj brzini. Trazio sam malo po forumu i skontao da bi verovatno trebao da proverim krst poluosovine i solju, poluosovinu i solje amortizera? A majstori su mislili da je u pitanju zglob do menjaca koji sam zamenio i nista se nije promenilo. :( Svaki savet je dobrodosao!!! Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

provjeri si felge i gume pa pnda krst i cahuru na poluosovini,a moze bit i zamajac to je bio kod mene slucaj,a za ono gubljenje snage to ti ima veze sa turbinom ai sa MAP senzorom jer ti on daje inf.pritiska probaj uzet sa nekog drugog auta pa stavi na svoj i vozi par dana pa ces vidjet (mislim na MAP senzor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gume su nove i balansirane. Pokusacu da nadjem drugi MAP pa da probam! Hvala! :)

Edited by Janosevic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao ljudi, nov sam na forumu i od skora sam vlasnik Stila 1.9 115. Muci me samo jedan problem koji mi se uglavnom desava na autoputu u petoj brzini, kada drzim pun gas otprilike na 2800 obrtaja auto izgubi snagu na trenutak i opet nastavi da ubrzava normalno. Ovo se oseti i u 3. i 4. brzini ali u 5. mi cak nekad iskoci ENGINE FAULT! Zanima me da li neko od vas zna sta je u pitanju? Dijagnostika kaze da nevalja EGR ventil tako da sam ga zacepio dok ne skupim pare za novi i nesto u vezi turbine kao da nema dovoljan pritisak ili tako nesto! I da gotovo sam siguran da se to uvek desi na 2800 obrtaja!

Tek sam sad video ovu temu... Imam ISTI problem,potpuno!

Samo meni kad iskochi to Engine Fault,stisnem gas do kraja i on ne ubrzava,drzhi obrtaje na koliko je bilo i pre stiskanja do panja. Posle pustim gas i opet stisnem do panja,obrtaji padnu za nekih 200-300 rpm i onda se nastavlja pricha,isto nece da ubrzava vec obrtaji stoje... Kasnije o5 pustim gas i posle normano ide i nestane ono Engine Fault... Primetio sam da mi se to deshavalo kad sam sipao ED na NIS-ovim pumpama,sad uvek sipam na EKO pumpi. Btw ja takodje imam problem sa tim ubrzavanjem,npr idem drugom i drzhim gas na nekih 60%-70% i osetim kako malo cimne,kao da izgubi snagu na trenutak i posle nastavi normalno sa ubrzanjem... A ovo shto ti se trese izmedju 110-130,garant tochak nije izbalansiran,ako ti kazhem da sam i ovaj problem imao necesh mi verovati :D

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne trebas kupovati novi MAP senzor, dovoljno je da ocistis stari

Nalazi se pored EGR ventila, kupi neki sprej za ciscenje tih stvari,

sacekaj da se auto ohladi, skini ga, i ocisti sa sprejom, to je 20 min posla.

Inače, to što se tebi dešava meni se čini da je do senzora obrtaja radilice

izgubi kontakt na trenutak. Jesi njega menjao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAP senzor sam izvadio i imam onaj model koji izgleda kao mala crna cevka i skroz je cist! A senzor obrtaja radilice mi je crko pre dva meseca i gasio mi se auto tako da sam ugradio novi, sto znaci da to nije uzrok trenutnih problema. Hvala na savetu. Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svakom slucaju prikači ga na diagnostiku, njegov kompjuter

beleži sve greske koji se pojave u radu motora

tako da bi ti trebao pokazati.

Još jedno pitanje, jel ti Stilo čipovan?

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako greska nije bitna,kompjuter je nece zabeleziti,obavestiti hoce ali nece je zapamtiti i nijedna dijagnostika ne ukaze na problem nego na moguce probleme,zato je bitno otici kod nekog dobrog majstora jer svako moze da ima dijagnostiku a mali je broj onih koji znaju da je upotrebljavaju pravilno

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam da li je na pravom mijestu pitanje ali cu pitat da ne otvaram novu temu jer nisam nista bolje nasao dakle ovako:

Da li javlja gresku kad se odkopca djek sa MAF senzora konkretno auto mi je radio na leru i iskopcao sam djek od MAF-a i nije bilo nikakvih promjena u radu motora? Da la to sad znaci da ne radi MAF senzor, ili ne?

Sumnjam da ne radi ali bi htio da mi netko potvrdi.

I da li kupit polovni original sa drugog auta ili ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja sam skidao ranije dzek sa MAFa i nista se ne menja u radu .To znaci da je MAF u redu i da dobro radi. :thumbup:

Provereno kod majstora! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...