Jump to content
Goran

Recommended Posts

1. Mirafiori, Torino

Počela je sa proizvodnjom 1939. godine, zapošljava 5.486 radnika i proizvodi modele Fiat Punto (van), Fiat Idea (van), Fiat Multipla (van), Alfa Romeo MiTo i Lancia Musa.

2. Termini Imerese, Palermo

Proizvodnja u ovoj fabrici počela je 1970, a danas je tamo zapošljeno 1.342 radnika. Proizvodi model Lancia Ypsilon. Najavljeno da će se Ypsilon (sa motorom ''euro 5'') proizvoditi do 2011, ali se dalja sudbina fabrike ne zna.

3. Giambattista Vico, Pomigliano d'Arco kod Napulja

Proizvodnja je počela 1968, a ova fabrika trenutno zapošljava 4.730 radnika. U njoj se proizvode modeli Alfa Romeo 147, Alfa GT, Alfa Romeo 159, Alfa Romeo 159 karavan i Fiat Bravo. Fiat je odlučio da ovde proizvodi novi model Pande, uz ulaganje 700 miliona eura, ali je uspeo da obezbedi podršku svega 62 odsto zaposlenih za promene koje bi takva proizvodnja zahtevala.

4. Cassino, Frosinone

Radi od 1972. godine, zapošljava 3.939 radnika i proizvodi modele Fiat Croma, Fiat Bravo i Lancia Delta.

Fiat je najavio da se proizvodnja svih modela nastavlja, a da će im se od 2010. godine pridružiti i novi C-segment Alfe.

5. Melfi, Potenza

U ovoj Fiat-ovoj fabrici proizvodnja je počela 1993, zapošljava ukupno 5.280 radnika na proizvodnji modela Fiat Grande Punto i Fiat Punto Evo.

Iz Fiat-a su najavili nastavak proizvodnje Grande Punta i proizvodnju novog Eva.

6. Sevel val di Sangro

Zajedničko preduzeće Fiat-a sa francuskim Peugeot-Citroenom (PSA) osnovano je 1981. Zapošljava 6.217 radnika i proizvodi modele New Ducato - verzije Fiat-a i PSA.

----------------------------------

Van Italije, Fiat posetuje kompanije ili udele u firmama u Srbiji, Francuskoj, Brazilu, Argentini, Poljskoj, Turskoj i Indiji.

U Srbiji, od 2008. godine, poseduje 67 odsto firme Fiat Automobili Srbija, sa 1.000 radnika, a za 2011. godinu u planu je zapošljavanje još 1.400. Trenutno proizvodi model Fiat Punto Classic, a 2011. u planu je proizvodnja novih modela.

U Brazilu, Fiat ima pogon Betim-Minas Gerais od 1973. godine u kome radi 9.673 ljudi, a u Argentini od 1995. zapošljava 1.211 radnika.

U Poljskoj od 1992. radi pogon Tychy u kojem je zaposleno 6.113, u Turskoj u Busa od 1968. radi 5.831 radnika koji proizvode Doblo i Lineu, a u Indiji u pogonu Kurla, Mumbai od pre tri godine je zaposleno 1.389 ljudi koji proizvode Palia.

----------------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

Centro Storico Fiat nam prikazuje kako se pravila fabrika Mirafiori:

 

 

 

Kako je nekada (1966.) izgledala fabrika Mirafiori:

 

 

----------------------------------

 

Još jedan video 12 godina kasnije, roboti u proizvodnji Fiata Ritmo:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrika u Melfiju predstavlja ključ uspeha novog modela Jeep Renegade

 

Melfi-1.jpg

 
Za stvaranje uspešnog proizvoda, prilagođenog izazovima globalnog tržišta, potrebna je izvanredna fabrika. Fabrika koja predstavlja centar izvrsne izvedbe i izdvaja se kontinuiranim istraživačkim radom usmerenim na kvalitet, značajnim ulaganjima u radnu snagu i upotrebom naprednih tehnologija, a sve sa ciljem da se postigne maksimalna efikasnost. Ove pretpostavke su omogućile dugotrajan ‘brak’ između modela Jeep® Renegade i fabrike FCA u Melfiju.
 
Prvi kompaktni SUV model brenda Jeep i prvi Jeep u prodaji u zemljama potpisnicama Severnoameričkog sporazuma o slobodnoj trgovini, proizveden izvan ovog regiona, sklapa se u fabrici u Italiji. Fabrika u Melfiju specijalizovana je za proizvodnju vozila B-segmenta, a ujedno je i druga fabrika po veličini u celoj grupaciji FCA po pitanju proizvodnih kapaciteta i radne snage. Odluka da se model proizvodi u fabrici u Italiji, gde je, do sada, proizvedeno više od šest  miliona vozila, uključujući modele Fiat Punto (1994), Lancia Ypsilon (1995), novi Ypsilon (2003), Grande Punto (2005) i Punto Evo (2009), predstavljao je prekretnicu u istoriji brenda Jeep. Danas je fabrika u Melfiju, sa ponosom, dom modela Jeep Renegade, Fiat 500X i Fiat Grande Punto.
 
Od svoje izgradnje –  između 1991 i 1993 – fabrika u Melfiju usredsređena je na stvaranje visokokvalitetnih proizvoda uz upotrebu najefikasnijih proizvodnih procesa i, iznad svega, kroz angažman i obuku visoko kvalifikovanih radnika. Do danas je obuhvaćeno gotovo 8.000 zaposlenih. Zahvaljujući ulaganju od više od milijarde evra u proizvodnju modela Jeep Renegade i Fiat 500X, fabrika FCA u Melfiju  predstavlja jednu od najnaprednijh automobilskih fabrika na svetu, kao i idealnu fabriku za primenu modularne platforme "Small Wide FCA”. Ova platforma omogućava prelaz sa proizvodnje jednog na proizvodnju drugog modela praktično u realnom vremenu.
 
Nivo izvrsnosti koji je dostigla fabrika u Melfiju može se pripisati prvenstveno ljudima koji u njoj rade, a koji su, znatno pre početka masovne proizvodnje u, bili uključeni u pripremu fabrike za proizvodnju modela Jeep Renegade. Obuka je praktično krenula početkom 2013. godine kada  je 80 ljudi, uključujući specijalizovano osoblje i šefove fabričkih timova pozvano da sarađuje sa timovima za razvoj proizvoda u Torinu i Detroitu. Na osnovu toga su dati predlozi u vezi sa tehnologijom u fabrici, napravljen je raspored, i razvijena su tehnička rešenja za proizvode.
 
U ovoj prvoj fazi na svakoj radnoj stanici je intenzivno korišćeno virtuelno dizajniranje. Izgrađen je mali pogon pod imenom “Pilot area“ (prostor za testiranje), gde je svaka pojedinačna radnja ispitivana i usavršavana. Analizirano je 2.500 faza sklapanja kako bi se eliminisalo 7.500 mogućih uzroka kvarova. Bilo je angažovano 250 ljudi koji su predložili 4.000 rešenja za unapređenje proizvoda i procesa. Danas prostor za testiranje služi kao stalni centar za obuku, "sala" u kojoj različite generacije operatera unapređuj u svoje veštine i znanja. Tu je, za 24 meseca, obučeno više od 5.500 ljudi. Zaposleni u fabrici su prošli više od milion časova obuke tokom 2014. godine.
 
Stvaranje modela Jeep Renegade je takođe odigralo aktivnu ulogu u evoluciji fabrike u Melfiju, po pitanju idealne radne stanice, "zlatne zone" u kojoj su eliminisani neefikasni postupci, u korist zdravlja radnika i kvaliteta proizvoda. U pogonu za zavarivanje, na primer, sklapanje se obavlja pomoću prilagodljivih platformi koje se adaptiraju visini i pokretima operatera. U pogonu za presovanje, novi automatski sistem za istovaranje, koji postoji samo u ovoj fabrici FCA, omogućava pomeranje 15 velikih teških komponenti bez ikakvog učešća čoveka, značajno doprinoseći ergonomičnosti celog procesa.
 
Inovativni proizvodni procesi dopunjuju kvalitet radnog okruženja, što je osnovna kombinacija potrebna za proizvode vrhunskog kvaliteta. Na primer, s obzirom da se šasija modela Renegade sastoji od različitih materijala, uključujući i čelik velike otpornosti i aluminijum, pogon za farbanje je unapredio namenski postupak predobrade različitih metala. Zahvaljujući ovom postupku, šasija se čisti nekoliko puta na više načina kako bi se uklonila masnoća i ostale nečistoće. Nakon toga, šasija se potapa u kataforezički rezervoar gde se nanosi zaštitni sloj putem elektrohemijskog procesa kako bi se postigla otpornost na korozivne uticaje. Nakon sušenja, na svaku karoseriju se nanosi 100 metara zaptivne smese; 80% ovog procesa obavljaju roboti, ali pod nadzorom obučenih operatera.
 
Jedna od najnaprednijih tehnika koje je fabrika u Melfiju primenila jeste postupak „Wet-on-wet“, inovativni sistem bojenja zahvaljujući kojem je do 100% jedinica modela Renegade obojeno u dve boje samo jednim nanošenjem farbe. A taj rezultat se postiže bez uticaja na produktivnost. Proces bojenja u fabrici u Mefiju je 100% automatski, a 54 robota i sedmoro zaposlenih nadziru čitav proces za svako vozilo pojedinačno. Za samo 90 sekundi, roboti nanose tri sloja premaza na vodenoj bazi kroz elektrostatički sistem. U poređenju sa prethodnim tehnologijama, ovaj postupak povećava kvalitet bojenja za 30% i smanjuje gubitak za 50%. Danas je za svako vozilo potrebno svega 3,5 kg boje, a zahvaljujući novom dovodnom sistemu, roboti mogu da promene boju za samo nekoliko sekundi. 
 
Tehnološke inovacije takođe doprinose radu i kvalitetu proizvoda u pogonu za zavarivanje. Fabrika u Melfiju je jedini pogon u sklopu grupacije FCA u kom 18 robota istovremeno radi na svakom vozilu, tretirajući 105 tačaka varenja u samo 54 sekunde. A na kraju procesa, četiri robota vrše precizna merenja najvažnijih tačaka i kontrolišu 44 geometrijske karakteristike karoserije. Isti nivo pažnje posvećuje se i u „metrološkoj sobi“ pogona za presovanje, gde dva robota opremljena 3D kamerama skeniraju svaki milimetar pojedinačno proizvedenih delova. Pored toga, Melfi je jedina fabrika grupacije FCA sa prostorijom za „procenu korisničke percepcije“, gde se estetika vozila proverava korišćenjem svetala različitih boja i intenziteta, kojima se naglašavaju i najfinije promene oblika. Ista inovativnost karakteriše i stanice za sklapanje, gde oko 700 terminala dostavlja sve informacije o vozilu i o radnoj stanici, sa sistemom kontrole koji omogućava pojedinačnom operateru da zaustavi proizvodni proces ukoliko neka komponenta nije pravilno sklopljena. 1.820 radnji koje se smatraju ključnim u pogledu bezbednosti vozila, automatski se proveravaju za svaki Renegade.
 
Maksimalan kvalitet postiže se i zahvaljujući ekološkoj svesti koja je u fabrici u Melfiju dostigla jedinstven nivo izvanrednosti. Termalni generator koji se napaja isključivo prirodnim gasom fabrici omogućava autonomiju u pogledu proizvodnje električne i toplotne energije neophodne za proizvodnju vozila. U isto vreme, električna energija za kancelarije industrijskog objekta i  spoljno osvetljenje dobija se iz obnovljivih izvora energije kao što su mini-vetro turbine i hibridni fotovoltni generatori. U poslednjih pet godina postignuto je smanjenje emitovanja CO2 za 37% po svakom proizvedenom vozilu. Isto se odnosi i na vodu koja se 100% reciklira: u 2014. godini, potrošnja vode po proizvedenom vozilu smanjena je za 43% u odnosu na 2009.
 
Prema tome, fabrika FCA Melfi predstavlja savršen spoj profesionalne sposobnosti i tehnološke inovativnosti koja „raste“ svakim danom uz proizvodnju modela Jeep Renegade u nastojanju da se dostigne zlatni nivo u proizvodnji svetske klase (World Class Manufacturing), međunarodne metodologije za organizaciju proizvodnog ciklusa. 2009. godine, to je bila prva italijanska fabrika koje je dostigla srebrni nivo proizvodnje svetske klase, a danas je fabrika u Melfiju spremna da napravi sledeći korak napred zahvaljujući značajnim rezultatima koji su postignuti, uključujući i one koji se tiču bezbednosti na radu. U poslednje četiri godine, nije zabeležena nijedna nesreća u krugu fabrike. Pored pridržavanja principa proizvodnje svetske klase, ova fabrika poseduje i sve ključne evropske sertifikate u pogledu kvaliteta, ekologije, bezbednosti i zdravlja na radnom mestu i uštede energije. To je impresivno dostignuće za vrhunsku italijansku fabriku koja je toliko fleksibilna da može da proizvodi modele koji su odmah „spremni za izvoz“ i prodaju u preko 100 zemalja.
 
Posvećenost i izuzetnost posla koji se obavlja u Melfiju prepoznati su od strane kupaca modela Renegade širom sveta, koji su ukupno zadovoljstvo na skali od 0 do 10 ocenili ocenom između 8,4 i 9,0 poena (u zavisnosti od tržišta) dok je ocena sveukupnog kvaliteta između 8,5 i 9,1. Još neki od bitnih dostignuća sa duge liste međunarodnih priznanja koje je Renegade dobio tokom prve godine uključuju: „Najbolji novi automobil 2015. godine“, po izboru čitalaca italijanskog mesečnog časopisa Kvatroruote (Quattroruote), nagradu za „Najbolje SUV vozilo 2015. godine“ dodeljenu na sajtu Coches.net, lideru španske auto-moto scene; i „Najbolje vozilo sa pogonom na sva četiri točka 2015. godine“ prema francuskom časopisu 4x4 Magazine.
 
Sa preko 165.000* primeraka proizvedenih do sada i sa proizvodnjom od koje se 60% plasira u SAD a 40% u regionu Evrope, Bliskog istoka i Afrike, Jeep Renegade se hrabro uspeo na vrh lista prodaje u svojoj kategoriji na pojedinačnim tržištima. U septembru, zabeležio je najbolji prodajni rezultat od svih modela palete brenda Jeep, čineći 62% prodaje ovog brenda u Evropi, i zauzevši treće mesto u svom segmentu u Italiji.
 
Za godinu dana, kupcima širom regiona Evrope, Bliskog istoka i Afrike isporučeno je preko 51.000 primeraka. Renegade je i vodeći model u prodaji brenda Jeep u regionu Evrope, Bliskog istoka i Afrike, gde je u septembru zabeležio 23. uzastopni mesec rasta prodaje na godišnjem nivou. U prvih devet meseci 2015. godine, prodaja brenda Jeep u regionu Evrope, Bliskog istoka i Afrike porasla je za 75% u poređenju sa istim periodom u 2014. godini, uz trocifren rast na glavnim tržištima: Španija (+ 296,6%), Francuska (+ 267,6%), Italija (+ 262%) i Ujedinjeno Kraljevstvo (+ 196%).
Izbor fabrike u Melfiju predstavlja značajan korak u globalnoj strategiji brenda Jeep usmerenoj na učvršćivanje vođstva na tržištu SUV modela, kategoriji koja ostvaruje najbrži rast u automobilskoj industriji. Konkretnije, B segment SUV vozila pokazuje najbrži rast i očekuje se da će dostići 3,5 miliona primeraka širom sveta u 2018. godini. Svoj doprinos u tom kontekstu dao je i Jeep Renegade, kao globalno vozilo jednog globalnog brenda. A kako bi se suočio sa izazovima novih tržišta, Jeep se odlučio za proizvodnju van Sjedinjenih Država, i identifikovao najpogodnije fabrike grupe FCA za određene segmente (Jeep će do 2018 proizvoditi šest modela u šest različitih zemalja), prateći novi put koji je Renegade započeo 2014. godine u fabrici FCA Melfi.
 
potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvrsnost fabrike Mirafiori, najvećeg FCA kompleksa na svetu

 

_ALT8654.jpg

  • Sa proizvodnih traka stiže električni model New 500, na kome će raditi oko 1.200 ljudi.
  • Potpuno novi elementi dodati povodom pokretanja ove nove proizvodne linije, kako bi se dostigla izvrsnost.
  • Fabrika u Torinu je osnovana 1939. i bila je „kolevka“ automobila koji su obeležili istoriju sveta motornih vozila, uključujući prvi model 500 1957. godine, pokretača popularizacije motornih vozila.
  • Danas, kompleks zapošljava oko 20.000 ljudi u proizvodnji i povezanim oblastima inženjeringa i dizajna, prodaje, finansijskih usluga i rezervnih delova, što čini ovo najvećim FCA objektom na svetu.
  • Industrijsko postrojenje takođe obuhvata i inovativne biznise koji nisu povezani sa proizvodnjom: od Motor Village-a preko Centra za nasleđe (Heritage Hub) do sedišta FCA banke i Katedrale dizajna i održive mobilnosti (Citadel of Design and Sustainable Mobility).

_ALT8617.jpg _ALT8598.jpg _ALT8646.jpg _ALT8633.jpg

 

Da bi ispratila debi modela New 500 u italijanskoj štampi, Grupa otvara vrata svoje istorijske fabrike Mirafiori u Torinu, gde svakog dana muškarci i žene koji rade u FCA stvaraju ovaj dragulj tehnologije, sada spreman da napravi revoluciju u sutrašnjem svetu mobilnosti svojim nepogrešivim stilom koji se sastoji od italijanske kulture, duha La Dolce Vita, tehnologije i inovacija. Njegova  ''kolevka'' ne može biti ništa sem fabrike u Torinu, dela najvećeg FCA kompleska na svetu koji zapošljava oko 20.000 ljudi u proizvodnji i povezanim oblastima inženjeringa i dizajna, prodaje, finansijskih usluga i rezervnih delova. Za svoju 81. godinu, postrojenje Mirafiori je krojio istoriju italijanske i globalne auto-moto industrije. Sada, kao simbolični most između prošlosti i budućnosti, proizvodna linija modela New 500 je postavljena tu, kako bi se nastavio dug istorijski niz inovativnih modela koji su izašli iz fabrike u Torinu, kao što je i njegov prvi prethodnik izašao iz fabrike Mirafiori prvi put 1957. godine.

 

_ALT8669.jpg

 

Oko 1.200 ljudi radi samo na proizvodnji električnog modela 500, dok će proizvodnja pri punom kapacitetu iznositi 80.000 automobila godišnje, što se može povećati po potrebi. Ukupno, kada se uzmu u obzir troškovi dizajna, razvoja i inženjeringa i izgradnje proizvodne linije, ovo predstavlja investiciju od više od 700 miliona evra. Što je još bolje, New 500 BEV (vozilo na električnu bateriju) je osmišljeno, dizajnirano i projektovano ovde u Torinu: proizvod koji je zaista ''Made in Fiat'' i ''Made in Turin''.

 

_ALT8661.jpg _ALT8665.jpg _ALT8672.jpg 

 

Proizvodna linija za New 500, kombinacija tehnologije i profesionalnosti

Da bismo stvorili New 500, počeli smo sa projektantima i dizajnerima novog modela sa stručnjacima iz fabrike, napravili posebnu proizvodnu liniju koja koristi proširenu realnost (AR) da unapredi proizvod i procese. Pored toga, Sistem za sprovođenje proizvodnje MES pruža opciju za nadzor narudžbi kupaca i slanje ovih podataka eksternim dobavljačima unapred. Sistem takođe ređa delove pre nego što se pošalju na proizvodnju liniju, tako da radnicima stižu potrebni delovi baš u trenutku kad su im potrebni. Srce organizacije je uvek vođa tima, koji koordiniše grupom zaposlenih i odgovoran je za njihovu obuku. Ljudi na ovoj poziciji upravljaju malim delom procesa, pazeći na kvalitet i proizvodnju. U svom radu, svaki vođa tima ima podršku tehnologije. Svi kompletirani zadaci se naravno evidentiraju u IT sistemu, gde vođa tima može da pogleda i proveri rezultat svakog od njih, na monitorima pored proizvodne linije ili na svom pametnom telefonu.

 

_ALT8710.jpg _ALT8721.jpg _ALT8725.jpg _ALT8734.jpg

 

Proces za sklapanje modela New 500 počinje na ''Trim Line'' liniji, koja je dizajnirana sa najvećom pažnjom posvećenoj ergonomičnosti: kako bi se obezbedio odgovarajući položaj kičme, radne stanice gde se novi Fiat model pravi locirane su na platformama koje su različite veličine u zavisnosti od zadataka koje je potrebno obaviti i delova koje treba sastaviti. Ovo je prva odrednica modela New 500 u procesu sklapanja, nakon farbanja. Ovde počinje rad, sa rasklapanjem vrata, pripremljenih na posebnoj liniji gde je jedan od najinteresantnijih procesa u sklapanju obezbeđivanje da auto ne propušta vodu, pri čemu robot radi laminaciju, obezbeđivajući najviše standarde kvaliteta. Ovo je prvi put da je FCA koristio toplo-valjane namotaje da obezbedi da vozilo ne propušta vodu. Proces se onda nastavlja sastavljanjem kablova i cevi, table i centralne konzole. Kada su procesi na „Trim Line“ gotovi, instrument tabla i centralna konzola se instaliraju u auto, koji onda prelazi na sledeće korake. Pored toga, pokrivena oblast u Mirafioriju znači da delovi koji se odnose na logistiku i sklapanje opreme mogu da budu locirani blizu proizvodne linije, što značajno olakšava proces.

 

Jedna osobina koja je specifična za proizvodnju je terminal za operatera, sa monitorima na svakoj radnoj stancii koji pružaju podatke o sklapanju, na svakom koraku u procesu. Kada njihova smena počne, svaki operater loguje se u sistem pomoću svoje identivikacione značke i proverava da li su svi bezbednosni uređaji na mestu. Pritiskom na ekran, mogu da potvrde kvalitet, zahtevaju materijale i traže podršku od vođe tima. Kada zahtevaju pomoć pritiskom dugmeta, vođa tima čuje zvuk obaveštenja i dobije poziv na svom pametnom telefonu tada je obavešten da je radniku potrebna njihova podrška. Ako vođa tima nije u mogućnosti da reši problem pre nego što automobil napusti radnu stanicu, linija se automatski zaustavlja kako bi se sprečile bilo kakve greške.

 

_ALT8743.jpg _ALT8754.jpg _ALT8763.jpg

 

Još jedan novi element koji je došao sa proizvodnjom modela New 500 može se videti u oblasti za sklapanje prozora, gde robot postavlja vetrobransko staklo i zadnje staklo uz najviše standarde kvaliteta. Ovo je mesto gde je postavljen prvi laserski alat u FCA, kako bi urezao broj šasije. U poređenju sa klasičnim tehnologijama, ovaj mali uređaj obezbeđuje bolji finiš, veću preciznost, i ne pravi buku ili vibracije. Zatim prelazimo na odeljak za šasije, gde se sklapa ''brak'' između motora i podvozja. Jedan od najinovativnijih elemenata procesa sklapanja je sto za punjenje baterija. Dok jedna grupa radnika sastavlja šasiju, druga grupa priprema mehaničke komponente, postavljajući sklopove za točkove i kontrole za električni motor. U poređenju sa konvencionalnim vozilom, glavna platforma ovog vozila podrazumeva bateriju i elektromotor, koji se sastoji od Electric Drivetrain Module (EDM) i Power Electric Bay (PEB) komponenti. Druge važne komponente su električni grejač vazduha i kompresor. Kada se završi električni sistem vuče, sve je spremno za sklapanje sa karoserijom: tzv. ''brak'', spajanje dešava se automatski. Glavna platforma se zatim prenosi putem inovativnog, fleksibilnijeg, automatskog vozila sa indukcionim pogonom, čije različite brzine mogu lako da se menjaju.

 

_ALT9054.jpg _ALT9091.jpg _ALT9178.jpg

_ALT9184.jpg _ALT9189.jpg _ALT9197.jpg

 

Na kraju, model New 500 - sada sa postavljenim odgovarajućim točkovima - spreman je za montiranje vrata, sedišta i volana, što se dešava na radnim stanicama koje podležu striktnoj kontroli kvaliteta. Još jedna nova karakteristika proizvodnje novog potpuno električnog modela je oblast za dinamičko testiranje vozila i usklađivanje točkova: prvi put, nema potrebe za ventilima za usisavanje izduvnih gasova, koji su obavezni pri sklapanju vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. 

 

_ALT8772.jpg _ALT8784.jpg _ALT8797.jpg

 

Postrojenje transformisano za novo doba održive mobilnosti  

Otvoreno 1939. godine, postrojenje u Torinu označilo je početak moderne proizvodnje za Fiat i ostalo je jedna od najdugovječnijih evropskih fabrika automobila. Površina od preko 2 miliona kvadratnih metara, gotovo 12 km podzemnih puteva za prenos motora i komponenata i više od 20 km transportnih sistema za premeštanje materijala i dovršenih automobila. To je pravi grad, čija je istorija neraskidivo povezana sa Torinom, toliko da su promene napravljene tokom godine i u proizvodnom pogonu i u urbanoj fabrici u nekim pogledima vrlo slične. Proizvodnja modela New 500 sada započinje novo poglavlje za ovu istorijsku fabriku i označava prekretnicu u FCA i istoriji automobila. U stvari, Grupa je sada razvila novu transformaciju, počevši od srca kompleksa i njegove proizvodnje. Kako započinje proizvodnja New 500, Fiat-Chrysler Automobiles započeo je ispisivanje novog poglavlja u istoriji Mirafiorija, ali rad FCA na održivoj mobilnosti nije fokusiran samo na nove modele planirane u Mirafioriju, već i na sisteme za elektrifikaciju. Dokaz leži u raznim projektima ostvarenim u kompleksu: od pilot-projekta Vehicle-to-Grid (V2G) do pogona za montažu čvorišta baterija. U Mirafioriju još uvek, sva ulaganja koja su značajno ojačala njegovu vodeću ulogu u Evropi u pogledu elektrifikacije, započeli su i radovi na instaliranju proizvodnih jedinica za solarnu energiju s fotonaponskim panelima. Konačno, eksperimentisanje u gradu je još jedan aspekt koji vidi brzi razvoj između FCA i opštinskih vlada. U Torinu je potpisan sporazum o saradnji između Odeljenja za promet, infrastrukturu i mobilnost grada Torina i Fiat Chrysler Automobiles za vožnju - u gradskom prometu - integracije elektrifikovane mobilnosti sa infrastrukturom upravljanja zonama ograničenog prometa ZTL. 

 

_ALT8824.jpg _ALT8834.jpg _ALT8853.jpg

 

Kolevka legendarnih modela 

Mirafjori je već dugo rodno mesto genijalnih ideja i futurističkih projekata. Takođe je stvorila legendarne modele koji su ušli u istoriju automobila, pokrenuli tehnološki razvoj, a u mnogim su slučajevima pratili i promene u talijanskom društvu. Prvi od njih bio je legendarni Topolino, najmanji automobil masovne proizvodnje na svetu. Onda je stigao Fiat 600, prvi automobil u Italiji, koji je nakon samo nekoliko meseci na tržištu bio toliko tražen da se na njega čekalo godinu dana. Mirafjori je bio i dom najznačajnijeg Fiatovog automobila ikad, modela 500, koji je Italiju postavio na put nakon Drugog svetskog rata, delovao je kao pratnja ekonomskom čudu i skratio put, omogućujući Italijanima da se lakše kreću, sastaju i putuju.

 

_ALT8855.jpg _ALT8863.jpg _ALT8872.jpg

 

Onda je došao red na nezaustavljivu Pandu, još jedno obeležje vremena, proizvedenu u tri serije od ukupno preko 7,5 miliona modela. Nakon toga, Uno, lansiran na nezaboravnoj prezentaciji svemirskog centra Kejp Kanaveral na Floridi, koji je revoluciju u organizaciji enterijera uveo uvođenjem koncepta ''minivan iznutra''. O njegovom nasledniku, Puntu, da i ne govorimo. Gotovo svaki italijanski porodični album uključuje automobil koji je izašao iz Mirafijorija, poput 1100, 127 ili 131 Mirafjori, čije je ime čak s ponosom istaklo postrojenje u kojem je napravljen. Mirafjori je transformisana, kao i grad Torino, deleći svoje uspehe i poteškoće, ali uvek pronalazeći način da se ponovo podigne. Danas torinski kompleks - Mirafjori sa njegovom divizijom u Gruljasku - zapošljava oko 20.000 ljudi u proizvodnji i srodnim poljima inženjerstva i dizajna, prodaje, finansijskih usluga i rezervnih delova, što ga čini najvećim FCA poslovnim segmentom na svetu. Ako proširimo njegov opseg na druge poslove obavljene u regiji Pijemonte, tu je još 4.000 ljudi, plus oko 40.000 drugih koji rade u kompanijama koje čine deo lanca snabdevanja.  

 

 _ALT8939.jpg _ALT8904.jpg _ALT8947.jpg

 

Modeli koji su iz proizvodnje iz Mirafjoriu izašli su sledeći: Fiat 500 Topolino (1939, iako je proizvodnja počela posle rata, 1947. godine), Fiat 1100 (1947), Fiat 1400 (1950), Fiat 1900 (1952), Fiat 1100/103 (1953), Fiat 600 (1955), Fiat 1200 (1957), Fiat 1800 (1959), Fiat 2100 (1959), Fiat 1300 (1961), Fiat 1500 (1961), Fiat 850 (1964), Fiat 124 (1966), Fiat 125 (1967), Fiat 127 (1971), Fiat 131 (1974), Fiat Panda (1980), Fiat Uno (1983), Fiat Croma (1985), Lancia Thema (1984), Autobianchi Y10 (1985), Fiat Punto (1993), Fiat Marea (1996), Fiat Multipla (1998), Fiat Punto (1999), Fiat Stilo (2001), Lancia Lybra (2002), Lancia Thesis (2002), Fiat Idea (2003), Lancia Musa (2004), Fiat Grande Punto (2005), Alfa Romeo Mito (2008), Maserati Levante (2016), New Fiat 500 (2020).  

 

_ALT8953.jpg _ALT8979.jpg _ALT9002.jpg _ALT9014.jpg

 

Proizvodnja vozila i još ponešto

Poslednjih godina, kompleks Mirafiori bio je svedok velikih obnova i rehabilitacija. Prvi značajniji radovi datiraju iz 2006. godine, kada je svečano otvoreno Motor Village. Deo istorijskog zida bukvalno je srušen u ulici Gate Zero u Piazza Cattaneo, koji je bio razdvajajuća linija između fabrike i grada više od jednog veka. U blizini Motor Villagea, poslovna zgrada u ulici Corso Orbassano nedavno je sanirana nakon velikog renoviranja i sada je sedište FCA banke. Oblast u ulici Via Plava, gde su se nekada pojavljivali novi automobili, takođe je preporođeno sa novom misijom da prati reformaciju tamošnjih industrijskih objekata.

 

_ALT9218.jpg DJI_0024.jpg

 

Zapravo, zgrade nekadašnje Radionice 2 sada su postale poslovna četvrt koja je od fundamentalnog značaja. Ovde su smešteni Centro Stile, Radionica Abarth i kancelarije FCA Services i CNH Industrial, kao i administracija Grupe, IT i računovodstveni odseci. Isto područje takođe je domaćin Heritage Hub-u, okruženju pozicioniranom između prošlosti i budućnosti, domaćinu odeljenja FCA Heritage i njegove misije je da zaštiti istorijsko nasleđe bez premca italijanskih brendova Grupe. Otvorena 2019. godine, impresivna zgrada je mesto rada, pružanja usluga i prodaje, ali je i uzbudljiv izlog sa preko 250 automobila iz istorijske kolekcije Grupe, koja je i danas izvor inspiracije.

 

DJI_0004.jpg DJI_0006.jpg

 

Konačno, FCA je uvek poklanjala veliku pažnju visokom obrazovanju, toliko da se jedan od kampusa Politehničkog univerziteta u Torinu sada nalazi u Mirafioriju, u ulici Corso Settembrini: Citadela dizajna i održive mobilnosti.

 

DJI_0025.jpg

 

Na kraju, ali ne najmanje važno, nedaleko od kompleksa Mirafiori stoji nekadašnja Fiatova fabrika u Rivalti. Kada se tamo završe radovi do početka sledeće godine, ona će postati globalni distributivni centar za rezervne delove brenda Mopar, koji će opsluživati Evropu, Bliski Istok, Afriku i druga tržišta širom sveta. Nekadašnji pogon za proizvodnju automobila - pušten u rad 1967. godine, mesto na kome su proizvedeni mnogi od najpoznatijih Fiatovih modela, uključujući Fiat 124 Spider, Dino, Ritmo i Bravo - pretvara se u inovativno skladište, zasnovano na principima energetske efikasnosti i ekološke održivosti, za skladištenje i distribuciju dodatne opreme i rezervnih delova. Novi centar će otpremati delove na preko 5.000 destinacija, što će rezultirati znatnim smanjenjem vremena isporuke do dilera i radionica.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis u pogonu u Poljskoj proslavio proizvedenih 12.500.000 vozila

 

fiat 125M.jpg

 

U fabrici vozila Stellantis, u Tychyju u Poljskoj, sa proizvodne trake sišlo je vozilo broj 12.500.000. Jedinstven, jubilarni primerak je dvobojni automobil Fiat 500 Dolcevita, opremljen najnaprednijim hibridnim pogonskim sistemom, koji će biti isporučen kupcu u Belgiji.

 

U takvim prilikama, zaposleni fabrike tu Tychyju tradicionalno slave i skreću pažnju na automobil proizveden neposredno pre i odmah nakon jubilarnog primerka. Vozilo broj 12.499.999 je elegantna Lancia Ypsilon Hybrid koja odlazi na italijansko tržište, a prvi model nakon jubilarnog primerka s brojem 12.500.001 je Abarth 695 Tributo 131 Rally, koji odlazi na nemačko tržište. ''Obaramo nove rekorde, a sve to zahvaljujući našem obožavanom modelu Fiat 500, zato što je upravo s tim modelom naša fabrika dostigla impresivnu brojku od 12.5 miliona proizvedenih automobila. Fiat 500 je već godinama omiljeno vozilo među Evropljanima u segmentu malih gradskih automobila. Drago nam je što je i u Poljskoj naš Fiat 500 među najprodavanijim modelima u svom segmentu'', kratko se na ceremoniji obratio Tomasz Gębka, šef fabrike Stellantis u Tychyju.

 

Fiat 500 je značajno doprineo ovoj rekordnoj brojki i jedan je od najuspešnijih modela već duže od 15 godina. Trenutno je model Fiat 500 vodeći u A segmentu u Francuskoj, Nemačkoj, Španijj, Ujedinjenjenom Kraljevstvu i 10 drugih evropskih tržišta, dok u Italiji i Evropi zauzima drugo mesto, iza modela Fiat Panda. U fabrici u Tychyju uskoro počinje proizvodnja potpuno novog modela Jeep Avenger, prvog potpuno električnog SUV vozila marke Jeep i prvog električnog vozila koje će se za glavna tržišta proizvoditi u Poljskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...