neshaoct 9697 Posted January 24, 2011 Restauracija farova podrazumeva njihovo vraćanje u fabričko stanje, sa mogućnošću izmena poput bojenja u crno, kao i drugih modifikacija vezano za svetlo (ksenoni, projektori, ugradnja angel eyes prstenova...)Restauracija farova podrazumeva: - poliranje, spolja i iznutra, što se postiže otvaranjem farova, - nanošenje zaštite na spoljašnju površinu fara u komori, - poliranje i sređivanje reflektujućih površina i sočiva, - po potrebi ponovno hromiranje oštećenih površina,- rešavanje problema kondenzovanja unutar fara.Poliranjem, ali pravim se rešava problem matiranih farova. Pravo poliranje se radi na otvorenim farovima, spolja i iznutra, uklanja se matiranost i posle se obavezno nanosi zaštita. Dobro poliranje se razlikuje od onih ''kaladont'' i sl ''instant'' metoda, po tome što za razliku od njih nema ponovnog matiranja za par meseci.Poliranjem i čišćenjem reflektujućih površina, čišćenjem sočiva omogućava se da svetlo ''bije bez smetnji'' i samim tim je bolja vidljivost.Rešavanje problema sa kondenzovanjem/oštećenim/propalim hromiranim površinama omogućava bolju vidljivost, izbegava se često pregorevanje sijalica kao i opasnost oštećenja same instalacije. Farove treba dovesti u fabričko stanje, kako sa aspekta funkcionalnosti, tako i sa estetike. Pod funkcionalnošću što je na prvom mestu, misli se na rešavanje problema matiranja, kondenza, propadanja hromiranih površina, kao i oksidacije unutar fara. Loš far, loše svetlo, loša vidljivost...i potencijalno ugrožena bezbednost, kako lična tako i drugih učesnika u saobraćaju.Estetika je na drugom mestu.Sređivanjem farova otvara se mogućnost nekih izmena poput bojenja u crno svih dozvoljenih površina, tj. površina koje ne utiču na samo svetlo. Crna boja, mat ili glanc, je najtraženija i veoma je specifična pošto se uklapa uz sve boje, tako da odlično ide na većinu kola, bila ona crvena, srebrna, bela, ili crna.Cena restauracije, tj. sređivanja farova zavisi od modela tj. tipa, kao i problema-razloga njihovog sređivanja. Svi članovi kluba sa važećom članskom kartom ostvaruju popust od 10-20% zavisno od toga šta se radi. Za konkretne cene najbolje je pitati ovde, ili pozvati broj 060/377-83-82 Stevan.Golf V - restauracija-sređivanje farova - black headlightsUrađeno je sve gore opisano osim hromiranja pošto za tim nije bilo potrebe. Obojeni su mat crnom bojom.Evo kako to izgleda. Punto mk2b - black headlightsUradjeno je takodje sve gore opisano osim hromiranja.PRE restauracije-sredjivanjaPOSLE restauracije-sređivanja:Posle montaže na kola: ------------------------------------------------------------Tema ostaje otvorena za Vaša pitanja, na njih će odgovarati član FLCS Foruma steva_anya Quote Share this post Link to post Share on other sites
podvarak 1 Posted January 24, 2011 Samo da pohvalim Stevu kao perfekcionistu u svemu sto radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 24, 2011 Prvo da se zahvalim neshaoct-u u ime drugara koji je u principu glavni i odgovorni za ovo! On slabo raspolaze sa vremenom, jos manje sa vremenom za forum, tako da slobodno pitajte ovde ili mene na pp/mob, sta Vas interesuje. Ja cu se potruditi da Vam najbrze sto mogu odgovorim. U narednom periodu, ja cu za Vas okaciti fotke nekih radova, cisto da se vidi sta se moze i sta se ume. podvarak: Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
LordMarcus 1 Posted January 24, 2011 super ovo izgleda, ste radili neke farove od Stila da vidimo kako bi ispalo? i eventulano ubacivanje Angel ili Devil eye? Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 24, 2011 (edited) Radjeni su i farovi od Stila. Na zalost nemam neku preveliku "bazu" fotografija kod sebe.Uskoro cu Vam pokazati zavrsene farove na Audiju, CLS-u, Micubisiju ..Potrudicemo se da sto vise radova fotografisemo pre/posle restauracije, cisto da Vam se slikom pokaze. Postoji i mogucnost dodatnih izmena kao sto je angel/devil eyes, kao i ubacivanja projektora, ali o tim detaljima cu Vas vise obavestiti u narednom periodu.edit* Evo jednog izazova u restauraciji.Far je sa Micubisija, i izgleda kao kupatilo posle tusiranja sa Monikom Beluci! Procenite sami razliku, kao i izgled restauriranog fara. Edited January 24, 2011 by steva_anya Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted January 24, 2011 (edited) Punto mk2b, koliko izadje farbanje u mat crno (bez poliranja)edit: da te ne bi smarali ispisi cene recimo za Punto mk2a/b, Stilo. farbanje unutrasnjosti fara, poliranje... Edited January 24, 2011 by MilanLaki Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 25, 2011 @ MilanLaki: kompletan tretman se radi. Mala je razlika u ceni ako se poredi: otvaranje i bojenje u crno sa otvranjem, bojenjem u crno i poliranjem.Za konkretno cenu koju si me pitao, kao i za cene sredjivanja najcescih farova poput farova sa Stila, Punta, Alfi, Lancia, cu Vas veceras obavestiti. Samo da napomenem da clanovi kluba sa vazecom clanskom kartom ostvaruju popust, koji je najcesce reda velicine 10-20e, zavisno sta se sve radi. Za clanske karte, obratite se Nesi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 25, 2011 (edited) Evo koja info o cenama, koje su manje vise slicne za Stila, Punta, Alfu, Lanciu ... - kompletno sredjivanja farova je u proseku 70e + demontaza i montaza- svi clanovi kluba sa vazecom karticom ostvaruju popust od 10-15e. - cena se krece od 60e do 80e, pa i vise, zavisno sta se sve radi- cena je nesto visa ukoliko se rade i neke modifikacije poput "andjelki", projektora ..@ MilanLaki: da bi rad bio potpun, neophodno je far otvoriti, tako da je glupo ne uraditi i poliranje+zastitu ako je motiv samo bojenje u crno. A razlika u ceni je minimalna.Na svaki rad se dobija garancija od 1 god!! Zeleo bih da naglasim da ovo sredjivanje nije jedno od onih "instant" resenja, gde se samo spolja far polira. Na takvim farovima se kroz par meseci vraca matiranost i zutilo, i postaju "gori nego pre". Mislim da ste citali ovde na forumu neka iskustva, posto je bilo pisano o tome. Edited January 25, 2011 by steva_anya Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 414 Posted January 25, 2011 Znaci komplet restauracija za stila oba fara s farbanjem u crno izadje 70e?Ako sam dobro razumeo Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 25, 2011 (edited) Tako je. Sa clanskom kartom imas popust. Za one koji nisu iz BG: postoji mogucnost preuzimanja i slanja farova nekom od kurirskih sluzbi. Naravno, najbitnije je "lepo smestiti" farove da se ne bi ostetili u transportu. Dodatna usluga:mogucnost nabavke iskljucivo originalnih farova za vecinu vozila, bez obzira na marku. Edited January 25, 2011 by steva_anya Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 26, 2011 Restauracija farova na Mercedes CLS-u. Kao sto se vidi: far je matirao, sociva su postala zamucena. Svetlo je bilo osetno slabije. Uz to je far na kolima "ruznio i rusio" sliku lepog auta.Neophodno je bilo otvoriti far, uraditi detaljno ciscenje, poliranje, uz naravno zastitu.Posle restauracije-sredjivanja. Rezultate i efekte procenite sami. Quote Share this post Link to post Share on other sites
phantom 0 Posted January 29, 2011 a neki dobri LED-ovi sa atestom za našeg Puntišu ( naravno sa zatamnjivanjem farova) da zamene "umorna" glavna svetla i uštede koji gram preskupog E-dizela Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 29, 2011 (edited) Moguce je i te "trake", tj LED svetla ugraditi u far po njegovom otvaranju.Naravno, postavlja se pitanje njihovog kvaliteta, i samog veka trajanja. Ljudi imaju razlicita iskustva, nekima traje godinama, nekima poneko svetlo "ode u vecna lovista".Na zalost, sve je to mahom made in Kina.Najbolje je da Vi kupite neke koje smatrate odgovarajucim. Ugradnja je besplatna, tj ulazi u cenu sredjivanja farova odgovarajuceg modela! Iskreno, do sada nam to nisu puno puta trazili, najvise iz straha da neko od svetla "ne baci kasiku", te da ponovo treba otvarati far. Ali je radjeno, i izvodljivo je.Vi osmislite, mi realizujemo! Edited January 29, 2011 by steva_anya Quote Share this post Link to post Share on other sites
phantom 0 Posted January 29, 2011 nisam ni mislio da idu u FAR baš zbog crkavanja već negde na branik ili oko maglenki (jer to jedino imam od dodatne opreme) slikaj ti kako leže kod tebe na Puntiši pa da nešto iskombinujemo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 29, 2011 phantome, nemam ja nista od toga. Nista kao zamenu za oborena svetla nisam stavljao.Moji su farovi "samo" mat crni. Bio sam u dilemi za angel eyes prstenove ... koje sam u medjuvremenu nabavio.Zato sada razmisljam da menjam uz doplatu moje sredjene farove za neke nesredjene, pa da onda otvarajuci te nesredjene, odradim "andjelke" ili cak projektore. A sto se tice potencijalnog mesta gde smestiti "day light", mislim da je MilanLaki na forumu predlozio da se smesti na branik, i to na mestu one crne lajske, koja bi se iskekla. Nadji sliku nekog resenja, ili reci kako si zamislio, pa da vidimo moze li sta od toga .. Ne znam da li vozis sa obicnim sijalicama, ksenonima, ili nekim kvalitetnijim poput Osram/Philips ... Koji su ti "motivi" za ovo: stednja ksenona, stednja Osrama [poznato je da Najtbrejker crkavaju brzo], estetika ...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted January 29, 2011 (edited) Mislio sam na one male maske sa strane, gde se montiraju maglenke. U ono jedno rebro bi moglo da se lepo smesti "daylight" a da ne izgleda kao neka "budzevina". Samo sto to kod nasih pandura nikad ne bi proslo kao dnevno svetlo pa se moze iskoristiti samo u estetske svrhe Edited January 29, 2011 by MilanLaki Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 30, 2011 Evo jedna info!Uskoro ce biti mala nagradna igra! Ovako smo osmislili: svi zainteresovani za sredjivanje farova ce doci jedne nedelje na okupljanje, tu cu biti i ja. Iz "sesira" ce se izvuci ime onog ko dobija odredjeni popust. Ovde ce biti najavljeno kada. Citajte, budite u toku! Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted February 1, 2011 Jos jedan par farova je restauriran! U pitanju je neki Audi.Evo kakav je bio pre "tretmana". A evo i rezultata dvodnevnog sredjivanja. Pojavio se manji problem sa memorijskom karticom na aparatu, i cim to bude sredjeno - bice jos fotki za pokazivanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted February 2, 2011 Na svaki rad se dobija garancija od 1 god!! Zeleo bih da naglasim da ovo sredjivanje nije jedno od onih "instant" resenja, gde se samo spolja far polira. Na takvim farovima se kroz par meseci vraca matiranost i zutilo, i postaju "gori nego pre". Mislim da ste citali ovde na forumu neka iskustva, posto je bilo pisano o tome.E ovo mi se sviđa A ne dam nekima da ne imenujem 1000 dinara da mi prošlajfuju malo pošto već imaju polirku i neku pastu kojom rade kad rade farbariju... Kako to ovaj tvoj drug postiže da ne matiraju, pošto sam mislio da je to nemoguće jer se polira plastika? Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted February 2, 2011 Evo primera.Drugar je kupio kola sa bas matiranim farovima.Preko oglasa na nekom forumu je nasao nekog ko mu je ispolirao i kao "sredio" oba fara za 30-35e. Procedura je trajala manje od sat vremena.Stavio je papire-novine oko fara na branik i haubu, uzeo neku pastu, i trljao. Nesto rucno, nesto masinom [neka ala brusilica].Rezultat prvog dana: vau, sve super.Rezultat posle nepuna 2 meseca: sve zuto i hrapavo. Ljudi treba da shvate da se na povrsini fara nalazi neka "zastita".Ta zastita je providna, kao lak, zato i ne utice na svetlo dok ne bude "naceta"Far vremenom, matira zbog sledeceg:- razlike u temperaturi, od -10 do +20, - neadekvatne tehnike pranja kola, sundjeri sa peskom, losi samponi ..- klimatskih uslova, ovo je narocito izrazeno na jugu Francuske, u Italiji, pa se vidi na kolima iz uvoza ..- spoljasnjih uslova od slanih kisa, kamencica sa puta ...E sada, kroz tako ostecenu, da kazem nacetu povrsinu fara svetlost ne prolazi kako treba. Prelama se, "bije na sve strane", rasipa se ...Oktopode, to sto moj drug postize i radi, moze se reci da je "mala tajna velikog majstora", ali evo ti odgovora: on polira posebnim politurama povrsinu fara, i na taj nacin je priprema za nanosenje zastite. Ta zastita je vezuje za prethodno pripremljenu povrsinu, i to tako da je bukvalno ne vidis, kao fabricki, sto i jeste cilj. Njena prednost je sto ne zahteva neke prajmere koji bi samo "mutili" povrsinu. Jako bitno, zastita se na far nanosi u komori, profesionalno.To je jedan od razloga zasto je cena nesto visa.Inace, sam materijal koji se koristi, koji je kljucan [sredstva za ciscenje, poliranje, sama zastita, i masa za zatvranje fara] mora biti odgovarajuceg, tacnije najboljeg kvaliteta. Posto se takav kod nas podrazumeva, nemamo razloga da ne damo garanciju od 1 godine! Ne bih da zvuci na "navodim vodu na svoju vodenicu", ali mislim da je bolje odvojiti nesto vise novca i srediti farove kako treba, nego platiti duplo manje, pa imati problem kroz par meseci. Cuvena izreka: "sirotinja placa dva puta". Na dosta foruma, domacih i stranih, ljudi su radili to, samo spolja poliranje.Ko je imao hrabrosti rekao je-priznao, da je far ponovo matirao.Sustina: tim poliranjem skines zastitu, sve je "sjajno i bajno", ali posle nekog vremena far jos vise strada, posto je izgubio zastitu.Inace, samo sredjivanje farova kod nas [mislim pre svega na drugara] ne podrazumeva samo poliranje.Cesto se desava da far kondenzuje, da se sa svakom kisom javlja "akvarijum" ili rosa unutra.Videcete uskoro slike sa nekih kola [ML dzip, Audi, BMW 3/5/7 ...] kako su zaprljana sociva, reflektujuce povrsine. Njihovo ciscenje ih preporodi, ne samo poliranje.Sve se to moze resiti.I za one koji vole da sredjuju auto, uvek postoji mogucnost izmene fabrickog fara nekim detaljima poput prstenova, projektora, bojenja u crno .. Iskren da budem, jedva cekam u narednih par dana da Vam pokazem jos neke fotke .. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 387 Posted February 2, 2011 Hvala na detaljnom objašnjenju, vidim da je ovde priča ipak profi Rezultat prvog dana: vau, sve super.Rezultat posle nepuna 2 meseca: sve zuto i hrapavo. Na dosta foruma, domacih i stranih, ljudi su radili to, samo spolja poliranje.Ko je imao hrabrosti rekao je-priznao, da je far ponovo matirao.Opet mi je žao što sam napadnut i napušen u temi Prodajem poliranje farova za ljadu kinti a ipak sam bio u pravu!Kao što i ti sad reče, nisam bogat da plaćam jeftino.Možda posetim tvog druga na proleće, jer farove nove koje sam kupio je drug član prodavac "samo malo krpom" pojebao skroz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted February 2, 2011 Jeste, zaista je ozbiljna prica.Nije nista "instant". Uostalom 2 dana je optimum da se sve uradi kako treba. Bicu slobodan da napisem ovo, i zaista ne bih zeleo da neko ovo pogresno shvati, ili da je ne daj Boze uvredi!!! Svi mi koji vozimo kola, ajde da kazem jeftinija, cemo dva puta razmisliti da li dati-uloziti tih 50-70e za nase farove.Oni koji voze skuplja kola, primer Auddija i CLS-a, nece ni trepnuti i uradice to.Ovim, napominjem, ne zelim da omalovazavam bilo koga od Vas, niti Vasa kola.Prica je samo o materijalnoj moci, i brzini-vremenu realizacije.To nekako jedno prati drugo. Isto tako, bicu slobodan da kazem da postoji saradnja sa nekim auto-placevima, gde se sa uvezenih kola [pomenuti jug Francuske, Italija] skidaju farovi, sredjuju kod nas, zatim vracaju i prodaju.Oktopode, zao mi je zbog tvog iskustva, javi se kad budes zeleo!Tu smo na raspolaganju!Inace, moram reci i ovo, jace je od mene i tice se Fiata, iako mozda nije tema.Znate li da je Punto mk2a jedini auto te generacije i klase koji je imao sociva?Pezo, Citroen, VW i ostali nisu imali.Prica oko tih farova, cene proizvodnje i sl, je takva da su oni bili prvi na spisku da se "zamene" na mk2b. Zato mk2b Punto ima farove bez ikakvih sociva, znaci mnogo jejeftiniji. Ja sam svoje farove sredio da budu izgledom kao mk2a, tj da imaju crne povrsine, hrom na reflektujucim, i narandzasto oko migavca.Posto se bela plastika kod migavca nije mogla izvaditi, ja sam izrezao narandzastu povrsinu sa jednog fara, ciji je precnik isti kao onaj kod migavca, i sa zadnje strane je postavio-fiksirao. Sad izgleda "dim narandzasto". Kad upalim migavac "bije" onako intenzivno narandzasto. Bas lepo izgelda. To su sve sitnice, koje mogu nekom da znace, kao meni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted February 2, 2011 (edited) Moze da se izvadi plastika za migavce. I ona je na zabice i lako se vadi, naravno mora da se otvori far Edited February 2, 2011 by MilanLaki Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted February 2, 2011 Kod mene je to bilo poprilicno cvrsto, i bilo je na granici da pukne. A i nisam hteo da rizikujem da ostetik hrom. Uz to, ta narandzasta povrsina fara kog sam sekao nije imala ovako lepu reljefnu povrsinu.Ono sto sam zeleo postigao sam stavljanjem iza, tj izmedju sijalice i bele plastike.Okacio sam klip kako "tuce". Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted February 2, 2011 (edited) Ma ja imao neki polomljen far pa me bas bilo briga da li cu nesto ostetiti xexexe samo sam iscupao tu plastiku edit: inace si mogao samo da uzmes onaj trasparentni sprej za stopke i ofarbas tu plastiku. Recimo da se ofarba sa unutrasnje strane bilo bi nesto slicno kao da sto si ti stavio dodatnu plastiku. A moglo je da se prefarba u crno pa da budes pravi darker ovako samo pokazujes da volis amerikance Edited February 2, 2011 by MilanLaki Quote Share this post Link to post Share on other sites