nemanja010 0 Posted February 17, 2013 Pozdrav ekipi.Posto u mojoj okolini nema servisa za FL grupu, molim vas za pomoc.(ovo je moj prvi post, bdw)Naime vlasnik sam Lancie Lybre vec godinu dana. Primetio sam u zadnjih par meseci da auto jednostavno nece preko 3100 obrtaja, ni u voznji ni u mestu.Kada sam skinuo crevo od intercoolera, bilo je podosta umazano uljem.?!? skinuo sam intercooler i iz njega je isteklo oko 200ml ulja. detaljno sam oprao i vratio na mesto.Odakle ulje tu?svi majstori u okolini su mi odokativom metodom rekli da je crkla turbina (mada auto odlicno vuce do 3100 obrtaja)Sta dalje?neki savet?unapred zahvalan Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted February 17, 2013 Da li pali gresku?Sta je sa EGR ventilom?Mozda je i ventil turbine ?Moze da bude dosta toga ipak ti dijagnostika moze dosta pokazati Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 25942 Posted February 17, 2013 Kada Marea nije htela preko 3.000 zamenili smo MAP senzor.Ne mogu da se setim ali mislim da je pokazivao gresku na instrument tabli.Dijagnostikom je utvrdjena greska. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted February 17, 2013 Skini protokomer sa usisa, jedini konektor izmedju usisa i kucista za vazduh pa probaj bez njega. Njabrza metoda i odmah ces znati o cemu se radi.Ak je sve masno, nemoj da brines. Svima je masno na istom mestu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Transporter131 147 Posted February 17, 2013 Kao sto rece Fantom ,protokomer otkaci,a ulje inter.kul. nemoj da te brine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted February 17, 2013 Baci pogled i na srodne teme:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=45017http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40667 Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja010 0 Posted February 19, 2013 ventil turbine je bio u pitanju !!! kvar otklonjen!!! ide lybra kao mecava, preporodilo se auto i sada duzan sam svima po pivo, ako me pozovete na sledeci skup!ili navratite kod mene u Pirot. Thanks Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted March 6, 2013 jedno srodno pitanje za librase, na koliko obrtaja bi libra 1.9 jtd 110 ks trebala uslovno receno da "pali turbinu", tj, na kojim obrtajima treba da se oseti ono znatno ubrzanje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted March 6, 2013 Negde od 1800-1900 obrtaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted March 20, 2013 Kacio sam libru ponovo na dijagnostiku, ovaj put sa malo vise upornosti... tacnije prvo kacenje nije pokazivalo nista a onda sam zagrejao auto na radnu temperaturu pa okrenuo par krugova, pokusavajuci da dostignem preko 3000 obrtaja da bi upalio check engine lampicu, to je i uradio. sa upaljenom lampicom sam se vratio u servis, e onda je otkucao gresku:to bi u nekom opisu bilo ovo:A to bi trebalo da je taj famozni ventil turbine, voleo bih da me ispravite ako imate iskustva da je drugacije (servis nije klasican servis, vec srednja skola gde moj mali komsija zavrsava cetvrtu godinu, pa sam bio kod njih na "praksu", zato i profesor koji je bio sa nama ne moze bas da mi kaze sa sigurnoscu gde je glavni problem)Da li se taj ventil turbine nalazi na samoj turbini ili je negde okolo, kad krenem u rasturanje da ne ceprkam gde ne treba? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sreten91 12 Posted March 20, 2013 Meni je svetlelo crveno check na tabli. Nakačio ga kod majstora na dijagnostiku i izbacivao grešku za overboost valve. Ugasili ga i majstor se podvuče pod auto, čačnu nešto oko tog ventila (valjda se zaprljao), posle skinu i očisti MAP senzor. Upalili ga ponovo i sve normalno, ne prijavljuje nikakve greške. Od tad sam prešao nekih 3.000 km bez ikakvih problema, ništa nije prijavljivao. Ja sam, naravno, odmah pomislio na najgore. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 815 Posted March 20, 2013 Kažem ti ja da je taj "ventil" u pitanju... ...još kada bih znao gde se nalazi..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted March 20, 2013 Ventil se nalazi na hladnjaku (sa leve strane kad dignes haubu) i na njega dolaze dva tanka vakuum creva.Jedno od njih ide na turbinu sa donje strane. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 20, 2013 Trebalo bi da bude tu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 815 Posted March 20, 2013 Na slici koju je Ivan postavio, videćeš deo SGR 10260 (levi!!!) - to je taj ventil! Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted March 21, 2013 bravo majstori, svaka cast na predznanju Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted March 21, 2013 Ventil, ja sam ga skoro menjao. Doduše, dok nisam čipovao auto sve je bilo ok, ali je sa mapom na valjda 1.31bar počeo da izbacuje grešku, na punom opterećenju, ono, gas pato četvrtom na 140km/h na primer. Ventil zamenjen, sve je ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted March 22, 2013 idemo dalje skidao sam overboost, cistio, sad ona klapnica radi bolje, tacnije nije ni radila. ona poluga sto ulazi u "pogacu" kod turbine sto je ivan dao sliku je bila poprilicno ukovala, nisam skidao, ali sam prskao wd-40, razmrdavao, i sada npr kad je guram necim ona radi, ali kad upalim auto ona ne mrda, i dalje stoji ukovana. skidao sam ono veliko crevo sto dolazi u chelo turbine da bih video unutra sta se desava, krilca turbine se sasvim lagano okrecu prstima.... izgleda kao da vakuum neki zeza, jer, ono crevce sto je na overboostu gore ispred hladnjaka, kad ga (zvucace u najmanju ruku smesno) stavim u usta i povucem - lagano se ona polugica na pogaci uvlaci-izvlaci... dalje, ovo drugo crevo iz overboosta me usmerava skroz u zadnjem delu motora ispod EGR-a, tu se nalazi plasticna kutija gde je neki "centralni vakuum sistem", ima racvica, creva, konektor... U drugoj srodnoj temi (valjda o turbinama) sam video da je jedan clan isao kod "majstor mikija" i da mu je on iz te kutije izvuko neki drugi vakuum sa neke T racve... da li da pokusavam, valjda ne mou nesto da zeznem? a, da, posle cisenja i podmazivanja pogace i overb. probao sam ga na auto putu, i upalio gresku u 5-oj na 130 km/h, upao u safe mod... hvala vam dobri ljudi Quote Share this post Link to post Share on other sites
underground79 19 Posted March 22, 2013 Ja sam taj sa vakuum crevima... Postoji mogucnost da te zeza cuvar vakuuma (kutija iza egr-a) ili mali ventil na njemu... Prodaje se u kompletu na otpadima... Premoscavanje ce ti resiti problem ako je oslabio overboost ventil. Naime, eliminise se cuvar vakuuma i onda ti ne radi ono lagano gasenje motora, ali pomaze da provalis da li je do overboost ventila ili ne... Naravno, pre svega proveriti SVA vakuum crevca i onu t racvu.. Poz Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 22, 2013 Overboost ili wastegate se otvara kada turbina nabije veći pritisak od projektovanog. To što je zatvoreno na leru OK, isprati kako se ponaša pod gasom. Ili sa dijagnostikom isprati pritiske (imaš koji treba da ostvari i koji je trenutno). Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted March 22, 2013 uh, skinuo sam creva vakuuma i proverio ih, protocna su sva, mali ventil-klapna na kome pise pierburg ili tako nekako sam skinuo i proverio ga na akumulatoru, jedna cucka propusta stalno vazduh, a druga samo kada mu se dovede napon, valjda tako i treba... sad sam jednu voznju napravio sa iskopcanim crevima, lampica gori, auto se isto ponasa, sve u svemu, sve sto sam mogao sam da izceprkam sam uradio: egr, klapnu na usisu, map, maf, overbost, turbinu, pogacu, pierburg, vakuum..... bem li ga, sve sto smo nabrojali, sad, znam da nije tema za to ali nisam je nasao, treba mi kasvetan majstor za jtd u Nisu, ima li takvih proverenih? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8114 Posted March 22, 2013 Ja svakom savetujem da ode do Dr. Fiat u B.brodu, to tvoje mi nedeluje kao neki problem, verovatno treba bolja dijagnostika i malo iskustva.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted March 22, 2013 (edited) Dovedi "ziv" vakkuum sa sa pumpe na magnetni ventil turbine pa probaj. Deluje mi da nema vakuuma. Kada je sve ok, kada se upali auto mora da se polugica na turbini povuce prema pogaci.I da ne zaboravim da napomenem da Lybra nema wastegate ili oberboost sistem nego VTG turbinu sa promenljivom geometriojom i njen rad se razlikuje od klasicne. Edited March 22, 2013 by Martini Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted March 22, 2013 @ MS PK, on mi jedino i pada na pamet, hvala, verovatno cu, ali prvo:@ martini, molim te pojasni mi malo preciznije ako nije problem, pre nego odem do majstora posto mi je ovo sada rastureno, sve sto mogu da probam, pre nego ga namontiram... sa koje pumpe da dovedem vakuum? i na koji magn. ventil? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted March 23, 2013 Prvo proveri da li na regulacioni ventil turbine (onaj na hladnjaku) dolazi vakuum sa motora. Skini crevo koje sa motora ide na njega, upali auto i vidi da li ga ima. Ako ga nema proveri da li negde nije prbuseno ili napuklo. Ako ga ima proveri da li su dobro namestena creva na ventilu. Zameni im mesta po potrebi. Neka neko pali auto a ti prati polugicu od VTG-a na turbini da li se pomeriti do kraja. Greske moraju biti izbrisane. Quote Share this post Link to post Share on other sites