Jump to content
Goran

Recommended Posts

Na prodaju Ferrari 288 GTO za tri miliona dolara

 

144453-ferrari%20gto%201.jpg

 
McLaren Boston iz SAD-a ja na prodaju ponudio Ferrari 288 GTO iz 1985. godine, i to po ceni od 3.050.000 dolara.
 

144454-ferrari%20gto%2011.jpg

 
Radi se o jednom od 272 proizvedena primerka, u Rosso Corsa boji i sa crnim enterijerom, dok se za pogon brine 2.8 litarski V8 motor (u paru sa manuelnim menjačem).
 

ferrari%20gto%201111.jpg  144455-ferrari%20gto%20111.jpg

 
Automobil je do sada prešao 12.900 milja (20.801 km), a između ostalog ima i fabrički ugrađen klima uređaj i el. podizače stakala.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaylenogarage.jpg Jay Leno i 1985. Ferrari 288 GTO

 

2.88 V8 sa 400 konja. Počelo se od modela 308, ali je suštinski potpuno drugi auto. Lakši je od njega oko 400 kilograma. Proizvodio se samo tek malo manje od 4 godine, i tokom te kratke proizvodnje napravljeno je 272 komada. Onda izlazi F40, tako da je ovaj auto, sa današnjeg aspekta, ostao u senci modela F40 jer se paraleleno nikako nisu mogli prodavati... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukrali mu Ferrari 288 GTO vredan 2 miliona evra

 

ferrari_GTO 1.jpg

 

Nemačka policija intenzivno traga za kradljivcem koji je na krajnje drzak način otuđio skupoceni Ferrari 288 GTO. Italijanski superautomobil, vredan dva miliona evra, vlasništvo je trgovca oldtajmerima iz Dizeldorfa kome se javio zainteresovani kupac. ''Kupac'' je zatražio i dobio probnu vožnju u ponedeljak, ali uz prisustvo trgovca. Probna vožnja je bila planirana regionalnim putem B9 i autoputem A46 prema Dizeldorfu, uz promenu vozača.

 

ferrari_GTO 11.jpg

 

Baš dok je obavljana promena vozača, oko 14:15 sati, desila se skoro nezamisliva scena. Prodavac Ferrarija je izašao iz vozila, a navodni kupac je to iskoristio, dao gas i nestao sa sportskim automobilom na glavnom putu B9 u pravcu Dormagena! Potraga za ekskluzivnim vozilom do sada nije uspela. Crveni Ferrari 288 GTO je prvi put registrovan 1985. godine, a nosi tablice D-06073.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Policija pronašla Ferrari 288 GTO koji je nedavno ukraden na ''test'' vožnji

 

ferrari_GTO 1.jpg

 

Neimenovani prodavac i vlasnik skupocenog Ferrarija iz 1985. godine je izjavio policiji u nemačkom gradu Dizeldorfu da se sastao sa navodno zainteresovanim kupcem za njegov kolekcionarski Ferrari 288 GTO. Krenuli su na test vožnju, prvo sa vlasnikom za volanom. Nakon kraće vožnje u kojoj je vlasnik pokazao navodnom kupcu da se radi o pravoj vozačkoj mašini, odlučili su da zamene mesta. Tom prilikom je, tada još uvek deklarisani kupac požurio da sedne na vozačku poziciju i zatekao vlasnika nespremnog, odjurivši u nepoznatom smeru pre nego što se ovaj snašao. Nakon toga, izgubio mu se svaki trag a nesrećni vlasnik jednog od najređih drumskih Ferrarija je brže bolje o svemu obavestio policiju. Ukupno je inače napravljeno samo 272 ovakvih automobila, pa ne čudi velik interes ''kupca''. Svi primerci su pokretani 2.9 litarskim V8 biturbo motorom koji je razvijao 400KS i 496 Nm.

 

Uprkos tome što je krađa 288 GTO-a izgledala propisno filmski, automobil je ubrzo pronađen u garaži u blizini mesta Grevenbrojh. Vrednost automobila se procenjuje na oko 2 miliona evra. Kradljivac međutim za sada još nije pronađen ni identifikovan, bar prema informacijam s kojima policija izlazi u javnost. Pored toga, policija nije saopštila u kakvom stanju je automobil pronađen, ali s obzirom na vrednost, ne očekuje se da je oštećen ukoliko je namera krađe bila prodaja na crnom tržištu. Drugo objašnjenje koje se nameće kao logično jeste da je sve zajedno slučaj izliva strasti prema vožnji vrednog Ferrarija, s obzirom da kradljivac očigledno nije imao u tančine razrađeni plan bega, što bi moglo da se očekuje da se radilo o profesionalcu koji se namerio na izuzetno vredan automobil.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolicious.jpg Petrolicious video: Ferrari 288 GTO

 

Iz Ferrari fabrike je izašao samo sa oznakom GTO - broj 288 je dobio kasnije, više nezvanično. Ovo je bio Ferrari sa kojim su hteli da uđu u WRC - tadašnji verovatno najelitniji skup automobila koji se takmičio u Group B. Za potrebe ispunjavanja FIA pravila trebalo ih je napraviti barem 200 komada, i Ferrari je to ispunio napravivši 272 automobila. Svi osim jednog (crni) su bili u crvenoj boji. To je bio najbrži serijski Ferrari do tada, prvi serijski Ferrari koji je imao maksimalnu brzinu preko 300 Km/h, prvi koji je koristio karbon, kevlar... 

 

Napravljeno je i još 5 Evoluzione varijanti koje su imale 250 kilograma manje (1 tonu je bila teška ta verzija), i 250 konja više (ukupno oko 650) od serijske. Baš ti automobili su bili viđeni da ''izađu na crtu'' svim onim Lancijama, Audijima i ostalim već etabliranim u Group B seriji WRC-a. Ali, FIA je ubrzo ukinula Group B zbog serije teških udesa i pogibija, tako da do tog obračuna nikada nije došlo.

Par godina kasnije Ferrari je izbacio sada legendarni F40, a to je značilo da više nema mesta u ponudi za 288 GTO jer je F40 trebalo nesumnjivo da bude naj-naj Ferrari...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari 288 GTO Evoluzione

 

ferrari 288 04.jpg

 

Ferrari 288 GTO Evoluzione iz 1987. godine je podsetnik da je kompanija iz Maranella razmišljala o ulasku u mitsku i ubojitu Grupu B reli trka, iako se to na kraju nije ostvarilo. Ipak, Ferrari je počeo da proizvodi primerke modela 288 GTO za potrebe homologacije, odnosno ulazak Ferarija u Grupu B sportskih automobila.

 

ferrari 288 03.jpg

 

Međutim, klasa je ubrzo ugašena nakon niza tragičnih nesreća, a Ferrari je proizveo samo pet od planiranih 20 homologacijskih modela. Iako nikad nije dobio priliku za trke, sve je govorilo da bi automobil bio impresivna zver.

 

ferrari 288 02.jpg

 

Ferrari 288 GTO Evoluzione pokreće Tipo F114 CK motor koji razvija 650KS. čak 60% više od standardnog modela 288 GTO. Težak je samo 940 kg i imao je najbolji odnos snage i težine u odnosu na sve rivale. Karoseriju je dizajnirala kompanija Pininfarina, napravila ju je od Kevlara i fiberglasa, a čini se da je prioritet bila funkcija u odnosu na estetiku. Dovoljno je uporediti ovaj automobil sa modelom F40. Ipak, upravo je 288 GTO Evoluzione bio važan korak do modela F40.

 

ferrari 288 01.jpg

 

Četvrti primerak sa brojem šasije 79888 kupio je Jean Blaton, bogati Belgijanac koji je vozio trke. Učestvovao je 15 puta na Le Manu pedesetih, šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka te je vozio neke od najlegendarnijih Ferrarijevih automobila uključujući modele 250 Testa Rossa, 250 LM, 250 GTO, 330 P4 i druge. Nakon toga je automobil promenio nekoliko vlasnika uključujući Lancea Strolla, a sada ga prodaje vlasnik iz Nemačke. Automobil je nedavno poslat kompaniji Michelotto u Padovi, koja je pomagala Ferrariju u proizvodnji, da bi bio servisiran. Većina potrošnih komponenti je zamenjena uključujući amortizere, kočiona klešta, vodenu pumpu i gume, obavljen je i remont oba turbopunjača, a menjač je doveden u fabričko stanje. Zeleno svetlo za ovaj automobil lično je dao Enzo Ferrari, legalan je za drumsku vožnju i veoma važan u istoriji Ferrarija. Novog vlasnika će dobiti na aukciji koja će biti održana od 19. do 21. oktobra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...