Jump to content
Goran

 

 



  • Popusti, pogodnosti, akcije

  • Aktuelni postovi

    • E pa konacno je moj… auto koji je dugo unazad jedino dolazio u obzir kao naslednik puntise  Naime, nekad sam imao brava starog koji je, nazalost, zavrsio u saobracajci sa totalnom stetom. To je bio prvi auto kupljen namenski za mene, i u to vreme(pre 12 godina) takodje bio jedini koji je dolazio u obzir zbog dizajna, i za moj ukus prelepog dupeta  Nakon njega sam jedno vreme vozio sta je kad bilo slobodno u garazi, vise motore, onda su na red dosle studije… i poslednjih par godina majcinog punta koji je pripao meni. Puntisa kao nov, dan danas ima svega 71.000 na satu. Nikad nista sem redovnog servisa tipa ulje i plocice nisam pipnuo na njemu, nikad nista sem benzina nije trazio. Dobro je pa ostaje i dalje u porodici, vratio se u svoju nekadasnju garazu caletu u ruke, inace se ne bih tako lako oprostio od njega. E sad, zasto bravo 2 kao jedini izbor... pa valjda zbog brava 1(zato sam ga i spomenuo gore), akcenat je na mom ukusu, ja sam tip koji voli te obline na zadnjici, kom je npr golf 5 lepsi od golfa 6 itd... i kad god vidim ovog na ulici pomislim "uhhh jbte kako lepo dupe ima"  kao da je ispred svog vremena, jedno deceniju mladji... drugi razlog, porodica fiatista smo godinama i ne izlazi mi se iz tog klana, treci, mislim da je best buy auto i da za taj novac tesko moze da se dobije lepsi i te klase.   A zasto taj motor? -pa zato sto dizelase ne volim, niti smo ikad u porodici uopste imali ijednog dizelasa, nekako na njih gledam kao na cadjave traktore(da se ne uvredi niko sa foruma, jednostavno moja licna predrasuda koju je tesko izbaciti iz glave  ), a zasto bas t-jet... pa mislim da je 90ks malo za tu karoseriju od tone i 200, a i nikad nisam imao turbaka, pa da probam jednom u zivotu... i mislim da vise bez necu ni uzimati     Naime, kako ovo cudo ide.... dizelas u telu benzinca, vrti i rezi kao benzinac, zakucava iz patosa kao dizel, trosi malo kad se "lize gas" ali ume i da srkne kao 5.0 kad se stisne     Nisam jos stigao da ga ljudski uslikam iako je vec 10ak dana kod mene, ali evo par iz oglasa i sa slepke:            Klasika, uvoz svica, vozila baba do pijace ali ga je malo zanemarila u zadnje vreme     Sto se enterijera tice, stvarno je kao nov izuzev koze volana i rucice menjaca. Sedista stvarno nova da mi je cudno kako su ocuvana ovako, i ako je uradjeno dubinsko da se nigde nisu podrapala... moguce da je imao neke navlake. Bio je nepusacki auto, upaljac nov i vidi se po njemu da niakd nije zapalio cigaru, nebo takodje novo kao iz fabrike. Na njemu felne 16-ice sa zimskim gumama, dobio letnje 17-ice.   Ali ne lezi vraze, nakon obavljene kupovine ga isterujem na put da ga popnemo na slep i pravo na tehnicki, cujem nesto puklo kad sam silazio sa ivicnjaka. Gledam nema nista, aj ne obracam paznju, natovarimo ga... prodje auto tehnicki ali mi covek kaze da je pukla leva opruga. Naknadno sam primetio da ima vibracije izmedju 80-120kmh, samo na dodavanju gasa. Kriva poluosovina, skolski primer... a to niti sam mogao da vidim niti da probam neregistrova auto bez sredjenih papira tim brzinama(isao je na ime kupca). Nista, kod majstora koji samo trapove radi, nove obe opruge, potvrdjeno je da je kriva desna poluosovina i narucena je odmah druga, cekam da stigne. Opruge zamenjene, optika trapa uradjena i sad su se i te vibracije drasticno smanjile, cak jedva i da se osecaju, ali svakako poluosovina ide nova. Sa novim oprugama je auto mnogo kruci, stabilniji, sad je povozan bas kako i treba da bude. A i visi je dobrih 5cm, nisam mogao ni na jedan ivicnjak da se popnem a da ne zakacim     Visina pre i posle zamene opruga, na slikama cak i ne izgleda toliko drasticno kao uzivo          Utvrdjeno je jos i da ne valja donji levi nosac motora i zbog toga u prvoj malo pomeri rucicu menjaca kad se popusti kvacilo. Bice sredjeno zajedno sa poluosovinom, ostalo na trapu je sve super, nista ne lupa itd.   Ona sam ga malo zakacio na dijagnostiku. Turbina definitivno radi svoj posao, u voznji nagura do 0.8-0.9 bara na trenutke cak, sto je koliko znam odlicno a ovaj auto. A i vidi se po voznji, jeste da sam pre njega vozio 60ks, ali on prosto ujeda   E sad, jos jedan problemcic: naime, obrtaje on drzi lepo, stabilno, na 800 u leru i nema nikakvih varijacija, prede kao sat itd... ali imam osecaj kao da ih sporo spusta. Jednostavno mi se prilikom saltanja zadrzi malo na obrtajima jer ne obara odsecno. Na dijagnostici sam primetio da trottle position stalno stoji na 13% kad je pusten gas sto mislim da ne bi smelo. Planiram za pocetak da ocistim klapnu, probacu bez skidanja kao sto sam radio na bravi, kompresor ili breake cleaner, neko da turira i prskaj... do sad je uspevalo, ako ne skinucu je skroz i detaljno ocistiti.   Ako to ne uspe, da li je moguca neka kalibracija uz pomoc MES-a i sl?   Pitanje 2: za prvu lambda sondu imam ocitavanja, a kod druge konstantno stoji n/a. Check engine ne svetli, nema nikakvih gresaka na dijagnostici, potrosnja mislim da je normalna(sestom na 80 drzi 6,2-6,5, neke mesovite voznje u proseku 7,5 po bordu, al cim se malo pritisne gledam kazaljku kako pada, ide i na 15, ali to ne racunam ).       Da li ovo znaci da je druga u kvaru ali nije toliko bitna ili je sve kako treba? Da li uvek pali check engine kad neka lambda zeza ili je moguce i ovo, da nema nikad nikakvih gresaka, cak ni privremenih u memoriji, a da lambda ne radi?   Dalje, jos pri kupovini auta sam video da pusta antifriz na termostatu. Mislio sam da je na crevu jer je tu bilo mokro, ali ispalo je da je pukla plasticna pipica. Svakako ni termostat nije bio dobar vec je stalno bio pothladjen motor, tako da su dve muve jednim udarcem resene. Na vernetovom termostatu je plasticna zamenjena metalnom:        Problem resen, drzi pola i sve je sad suvo.   E u autu je sad toplo, ali samo na suvozacevoj strani, naravno famozne klapne(o tome cu tek da mislim, iscitao sam teme po forumu i vec me je zabolela glava... dobro je da bar klima radi a leve su ostale na hladjenju, dolazi toplo vreme pa cu o tome da mislim na jesen  Mada i ovako je banja u autu kad se zatvori leva strana, jedino sto soferku slabo odmagljuje jer ne prebacuje gore).   Sad sta sam uradio od estetskih sitnica:   Kljuc skakavac koji je bio u katastrofa stanju prepakovao u novo kuciste:       Znak, standardno propao na svakom... kupio drugi i prelepio:       Kupio mu tipske patosnice(vec sam ga dobio sa platnenim, neka ih kao dupli vid zastite od prosipanja kojecega, leba ne traze sto se kaze  ):     Sto se volana tice, kao privremeno resenje je otpadala neka navlaka jer se onda vidi unutrasnja strana volana a i tu je na nekim mestima bio oguljen, pa sam probao sa ovom navlakom na sniranje. Prvi put sam to radio, nije ispalo bas sjajno ali nije ni lose. Svakako bolje nego sto je bilo a ici ce nekad u buducnosti volan na presvlacenje svakako:            Rucicu menjaca nisam uspeo da nadjem kod nas zamensku, kao ima drugacije kacenje pa im se ne zeza s tim, pa sam slucajno nasao od fiat dobla na ali-ju za neke sitne pare, videcu kad stigne da li moze da se nabudzi, za te pare se isplati rizikovati...    Ali sam zato nasao kozicu menjaca, domaca proizvodnja, tipska za brava. Uklapa se savrseno, svi prorezi su kao na fabrickoj:      Sto se enterijera tice u planu je jos tipska multimedija sa rikverc kamerom i to je to, sve ostalo je kao novo.   A sto se mehanike tice, prvo sledece na listi je veliki servis, da se zavrsi to sa poluosovinom, klapnom i nadam se da je za sad to to. Veliki servis cu raditi sam, ako se ne varam alat za zupcenje pase od brava 1.2 16v i vec ga imam(a i koristio sam ga, dokumentovano na forumu  ), ali otom potom...
    • Je’l nema veze sto je ovaj Exide 640A, a original 815A ? 
    • U tamnijim bojama nije los. Ono sto mene uzasava je volan i centralna konzola. Volan je kandidat za nagradu odvratnosti i jeftinoce, bar za one osnove pakete.  
    • Da, mogu biti solje amorta, slican je zvuku koji opisujes.
    • Šolje amortizera ako je pri okretanju volana
  • Topics

  • Today's Birthdays

    1. Dragan78
      Dragan78
      (47 years old)
    2. jomi74bor
      jomi74bor
      (51 years old)
    3. OgnjenVujaković
      OgnjenVujaković
      (32 years old)
    4. Sting
      Sting
      (40 years old)

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...