Guest 8643 Posted June 17, 2008 Pozdrav savkome na forumuTrazim opet konstruktivan savet za moj "mali" problem. Dosada ste me stvarno opsluzili sa puno saveta koji su mi puno pomogli, puno hvala Svakome!Uvek pocinjem da automobilizam i motoristika za mene je jako visoka grana, ali sta je tu je. Moram neke sitnice sam da resavam. Uzeo sam Punta 1.3 Multijet 2004 godiste, sa kojim sam prezadovoljan! Sitne nastale probleme ili za mene nejasnoce smo zajedno resavali, jos jednom Vam hvala.! Sada primecujem da voda za hladjenje mi je na minimalu, pa bi trebao doliti. E tu nastaju problemi. Mislio sam da sam toliko sposoban (':lool:') da cu to ja znati resavati, kod postojecih benzinaca sam to resavao bez pomoci majstora. Moram i ovo, sa Vasim savetima!!. Citam da je tekucina PARAFLU. Trazim u radnjama, nigde u celoj Subotici. No najzad na jednom mestu, bivsem Fiatovom predstavnistvu nadjem, ali cena je bila paprena, uz to mi se javljaju sa drugog mesta, gde sam predhodno trazio, da su i oni dobili. Sto je interesantno, za upola manje cenu. Kupio sam 2 litra, ali.. Postojeci u kolima je ruzicaste boje, sto sam ja kupio, plave boje. Na netu sam kasnije nasao, da postoji vise tipova, samo nigde nisam citao da li mogu da ih mesam??. Tu mi treba pomoc.! Ovo sto sam kupio je u limenoj ambalazi, i italijanski pise upustvo. Ni rec ne razumem. Jedino da je PARAFLU 11. To sam doznao da obavezno treba mesati sa destilovanom vodom 50-50 %. Mozda sam trebao doliti samo destilovanu vodu. Ni ne znam da li mi je majstor, koji je radio potrebnu malu "generalku" razblazio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 277 Posted June 17, 2008 To sto si uzeo je G11 tip tebi treba crveni G12 tip cene se krecu oko 450-500dinsad ne znam da li si sipao vec plavi ako nisi ili ne mozes da nadjes paraflu sipaj bilo koji crveni G12 trazi samo Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9697 Posted June 17, 2008 ...nemoj ih mesati...nemoj sipati malo plavi, malo crveni... Cena koju ti je naveo M-power je ''uobicajena'' cena za 1 litar.Ako su ti trazili toliko, to nije ''paprena'' cena, vec je sasvim ok... Naravno, mesa se u razmeri 1:1...i to je to... Ako si vec citao u uputstvu za tog Punta o Paraflu, procitaj pazljivije, pa vidi da li pise ''Paraflu'' ili pise Paraflu Up''...Te dve tecnosti NISU medjusobno zamenljive.''Paraflu UP'' je crveni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted June 17, 2008 Ako si vec kupio plavi, a ne mozes da zamenis, mozes da ispusti taj crveni iz sistema, isperi malo vodom pa sipaj plavi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 8643 Posted June 17, 2008 To sto si uzeo je G11 tip tebi treba crveni G12 tip cene se krecu oko 450-500dinsad ne znam da li si sipao vec plavi ako nisi ili ne mozes da nadjes paraflu sipaj bilo koji crveni G12 trazi samoDa, ali nisam nikakav nasao u pocetku, pa posle kao sto sam vec pisao, u bivsem Fiatovom servisu za 780 din. Stim, da nisu rekli koji tip, a ja nisam ni znao da postoje vise tipova. I to bi i kupio, samo javili su se iz jedne prodavnice, gde sam vec trazio, i nudili su za 415 din. Isto nisu mi rekli tip samo da je PARAFLU. Logicno je da ce normalan covek uzeti skoro za upola cenu jeftiniju!!! E, sada ce mi biti skuplji.! Nije problem, izdrzacu, bitno da znam da se ne sme mesati.!!! Puno hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOGO 0 Posted June 17, 2008 I moj puntiša ima taj motor.Ide Paraflu Up crveni u razmeri 1:1 sa destilovanom vodom (nikako česmuša) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 11484 Posted August 26, 2008 koji antifriz da sipam u punta 94' Quote Share this post Link to post Share on other sites
Srdjan 0 Posted August 28, 2008 I jedan i drugi su na istoj osnovi. I jedan i drugi mozes da sipas. I jedan i drugi ne nagrizaju aluminijum. Razlika izmedju ova dva je u aditivima, zato plavi ima rok trajanja 2godina, a crveni usled drugih aditiva moze da se menja na svakih 5godina. Tzv. OAT tehnologija. To su aditivi na bazi organskih kiselina.Dakle mozes da sipas i jedno i drugo, ali ne mozes da ih mesas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 9322 Posted September 7, 2008 plavi paraflu se obicno koristi za starije modele dve do euro 3 modela,koliko sam ja uspeo da vidim,crveni za sve novije.sto se tice razlike,recimo da je crveni jedno 10god ispred palvog po karakterstkama -jednostavno novija fomula.tako da ko hoce moze i u starije modele slobodno da sipa crveni ali nikad ga mesati sa plavim.mada ima ima mnogo boljih antifriza od paraflua samim tim sto je njegova gornja tacka klucanja vec na 110?° dok su u prodaji mnogi tipo bardhal,royal purple itd koji imaju tacku kljucanja 130?°.naravno cena je neznatno visa ali vredi pogotovu u letnjem periodu.pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 12090 Posted September 13, 2008 meni je juce na stilu 1.9jtd zamenjen plavi i sipan je crveni tj. paraflu up, medjutim stalo je svega dve litre i manje od dve destilovane vode a prethodno je ispusten plavi...kako sam nasao podatak da staje 8,3litra da li je moguce da nije sve ispusteno i da su sada pomesane tecnosti... sta mi je ciniti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted September 14, 2008 Definitivno mi je sumnjivo to ispustanje, to jest, definitivno je mala kolicina koju ste sipali. Ne znam tacno koliko staje u stila, ali je cifra od 8,3 l verovatno tacna ili bar bliska. (s' obzirom da u staru pandicu stane 4,5 l) Quote Share this post Link to post Share on other sites
chila 0 Posted September 18, 2008 Ljudi,ja u hladnjaku imam neku crvenu tecnost,kako da znam jel to paraflu ili nesto drugo i jel mogu da mu sipam bilo koji drugi G12,mislim da pomesam? Auto je dosao iz Francuske tako da ni tip od koga sam ga kupio nema pojma sta je u hladnjaku! Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted September 18, 2008 Ako ne znas sta je, najpametnije ti je da zamenis kompletnu tecnost, da ne dolivas.Mada, ako je crvena, velike su sanse da je Paraflu Up. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted September 18, 2008 Da, kao sto kaze chikavili. Nikako da ih mesas (plavu i crvenu), a posto je crvene boje onda je verovatno Paraflu UP.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chila 0 Posted September 18, 2008 I ja sam razmisljao o tome,posto je crvena boja,znaci da spada u grupu G12 i da verovatno nebi bilo problema da se pomesa,ali sam hteo da to podelim sa jos nekim,a posto su oprecna misljenja a i ja nisam nacisto mozda cu i da zamenim celokupnu rashladnu tecnost.Nego,procitao sam u prethodnim postovima da ne treba mesati plavi i crveni i zasto,ako su oba crvena pa i ako nisu istog tipa,valjda nece da naprave neku emulziju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneT 0 Posted September 19, 2008 a kad si je zadnji put menjao? Što uopšte razmišljaš o dolivanju...otvori se malo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
chila 0 Posted September 19, 2008 Ma nije frka u otvaranju,a i nije da nije,nego treba da zamenim termostat i termodavac za ventilator pa cu tu sigurno izgubiti dobar deo rashladne tecnosti.Kad smo vec kod otvaranja,termostat i termodavac sam platio 80 eura. Termostat kazu nije tipski,ide samo na palija,punta 1.4 GT Turbo i jednoj verziji dobla pa je zato skromnih 5500 dinara,milina bozja,a kad se pogleda unutar one budzevine j..o m...r ako nije termostat od stojadina unutra Ali kad je bal nek se plese kupicu i Paraflu! Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted September 20, 2008 kako da ozracim hladnjak imam ona dva srafa jedan iza motora a jedan na vrhu hladnjaka koji prvo popustim i da li uradim nesto pre toga npr da zagrejem kola ili pustim grejanje u kolima ...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneT 0 Posted September 20, 2008 pustis grejanje i okrenes na najace, da bi izbacio eventualni vazduh i iz malog kilera Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted September 21, 2008 odvrnem sraf iza motora i onaj na hladnjaku upalim auto pustim grejenje u kabini na MAX kad krene da izlazi antifriz prvo zatvorim onaj kod motora i posle ovaj na hladnjaku da li sam dobro razumeo?a da li vazdusni cep ima veze sa bocom mislim nivo tecnosti mi je naprimer ujutru na minimumu ja upalim auto vozim on gha podigne na max ceo dan bude ne max ujutru opet na minimumu Quote Share this post Link to post Share on other sites
chila 0 Posted September 21, 2008 To ti je taj vazduh u sistemu koji treba da ispustis! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 12247 Posted September 21, 2008 koji da sipam u brava 1.6 16v (klima,servo,abs...)1998 g.plavi ili crveni? Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted September 21, 2008 ...mozes i jedan i drugi, ali ne smes da ih mesas! Crveni je noviji i bolji, ali ni plavom nista ne fali ako ga redovno menjas (2 godine). Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted October 6, 2008 Pozdrav narode...Trebalo bi da dolijem antifriz, pa me sad muci nesto. Citao sam da postoje dva tipa i da se ne mogu mesati. Kako da znam koji je kod mene?Izvukao sam malo tecnosti iz one posude za dolivanje i nit` je plava, nit` crvena!!! Nekako je svetlo zuta... Sta doliti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9697 Posted October 6, 2008 ...nemoj dolivati, već kupi nov...Ionako ide zima, a kad si ga menjao poslednji put ?Nije Paraflu 10.000 dinara... Quote Share this post Link to post Share on other sites