Petrolicious video: Alfa Romeo Montreal02.08.2016
Ponekad, u automobilskoj industriji, dešava se da se pojave modeli koji imaju sve šanse za veliku uspeh ali, iz nekog razloga, ne uspeju da ga ostvare Upravo to se desilo i Alfa Romeo Montrealu... Šezdesetih godina prošlog veka, Alfa Romeo je bio na vrhuncu uspeha, kako na tržištu tako i na trkačkim stazama. Linija modela koji su nosili slavno ime bila je sveža i tehnički napredna i po tome jedinstvena na tadašnjim putevima, dok su trkački automobili, pogotovo u klasi prototipova bili nepobedivi. Upravo ti modeli kao što su T33 Stradale ili T33/3 su dugo privlačili Alfine konstruktore, tražeći načina da se pojave u nekom velikoserijskom obliku. Ipak, ono što je bilo najvrednije kod te serije trkača je bio motor. Reč je o potpuno aluminijumskom V8 agregatu koji se pojavljivao sa dve ili tri litre zapremine i koji se na trkama pokazao kao izuzetno pouzdan i snažan. U vreme svog predstavljanja (sredina 60tih godina), taj agregat je bio jedan od najnaprednijih na svetu. Ugradnja u neki od postojećih modela (GTV Junior) nije bila izvodljiva, a Alfa se našla u situaciji gde je imala vrhunski pogon, ali ne i auto u kome bi se on nalazio. Medjutim, prst sudbine se pojavio u obliku poziva Alfa Romeu da stvori koncept vozilo u čisto reklamne svrhe povodom izložbe Montreal Expo 1967. godine koja se održavala u tom kanadskom gradu.
Pošto ovo nije bio projekat od velike važnosti za fabriku, posao je prepušten Marcelu Gandiniju i dizajnerskom studiju Bertone koji su u kratkom roku napravili prototip sa tim nazivom i centralno postavljenim aluminijumskim V8 motorom. Linije automobila bile su sveže i nove, ali su veoma podsećale na Lamborghini Miuru koja je predstavljena samo dve godine ranije i koja je takođe bila delo Bertone studija. Tokom rada na konceptu, inženjerima Alfe je postalo jasno da upavo to automobil koji bi mogao da ima njihov cenjeni V8 agregat i od prvog dana razvoj koncepta je tekao tako da se stvori model koji bi kasnije mogao i da udje u proizvodnju. Zbog toga, korišćeno je mnogo postojećih i serijskih delova mehanike, dok se karoserija prototipa vrlo malo razlikuje od potonjeg produkcijskog modela. Posle očekivano dobrog prijema na pomenutoj izložbi 1967. godine, prototip je brzo vraćen u Italiju i počele su pripreme za produkciju. Iako je osnovni oblik bio poznat, razvoj komponenti je tekao u dva pravca, prvi je bio razvoj platforme, a drugi uskladjivanje, rasnog trkačkog motora za svakodnevnu, civilnu, upotrebu...
Pogledajte video:
https://www.youtube.com/watch?v=UNwpJ9xpAks